خرید انواع فن کویل در کرج و تهران شرکت رادکو

فن کویل دستگاهی برای تولید گرما و سرما در ساختمان های اداری و مسکونی وتجاری همانطور که از نام این دستگاه پیداست از دو بخش اصلی فن و کویل تشکیل شده است این دستگاه در واقع نقش تمام کننده عمل انتقال حرارت و تهویه هوا را دارد به گونه ای که در تابستان با تولید هوای سرد و در زمستان با تولید هوای گرم عمل تهویه را انجام می دهد اگر فن کویل فقط برای تولید سرما و گرما مورد استفاده قرار بگیرد برای تامین هوای تازه برای محیط نیاز به هوا ساز است که از طریق یک کانال هوای تازه وارد ساختمان میشود که عمدتا برای ورود هوای تازه در راهروها نصب میشود ولی اگر فن کویل علاوه بر تولید گرما و سرما هوای تازه نیز تامین کند دیگر نیاز به هوا ساز نیست به این صورت که هوا از دریچه پشت فن کویل وارد محیط می شود ولی این مدل نمی تواند مانند مدلی که به هواساز متصل است عمل کند مخصوصا زمانی که نیاز به تامین رطوبت محیط باشیم .

مطالعه بیشتر:

عملکرد فن کویل از نظر دمایی و رطوبتی

عملکرددمایی  فن کویل به آب ورودی آن که سرد یا گرم باشد بستگی دارد که هوای گرم یا سرد خارج میشود برای تامین رطوبت به خصوص در فصل گرم سال آب سرد در کویل جاری میشود سطح کویل رطوبت را از هوا گرفته وقطرات آب در سطح سینی جمع شده و از دریچه خارج  میشود.

عملکرد فن کویل شرکت رادکو

عملکرد فن کویل

مطالعه بیشتر:

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

پارامترهای مهم در انتخاب فن کویل چیست؟

1- نوع فن کویل

فن کویل ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نیاز مشتری تهیه میشوند

1-1- فن کویل سقفی (کاستی چهار طرفه ) یا چهار لوله

این فن کویل در  سقف کاذب تعبیه میشود و عموما این دستگاه در ساختمانهای اداری و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد و بخشی از سیستم تهویه یک مجتمع اداری است که به چیلر یا بویلر و پکیج یا موتور خانه متصل است این مدل فن کویل بسیار پر کاربرد می باشد و از ویژگی های آن می توان به توکار بودن آن اشاره کرد که فضایی را اشغال نمی کندو کم صدا می باشد و مزیت دیگر آن این است که اگر در یک ساختمان تعدادی از واحدها به گرما و تعدادی از آنها به سرما احتیاج داشته باشند می تواند این کار را انجام دهد به این صورت که  از دو لوله(کویل) آب گرم و سرد وارد شده و از دو لوله دیگر خارج میشود به همین دلیل می تواند به طور هم زمان هم گرما تولید کند هم سرما و خروجی هوا نیز از چهار جهت می باشد در این نوع باید از سقف کاذب استفاده شود .

ظرفیت هوادهی این فن کویل ها بین 200 تا CFM  1200  می باشد .

فن کویل کاستی چهار طرفه شرکت رادکو

فن کویل کاستی چهار طرفه

مطالعه بیشتر :

1-2-فن کویل سقفی (کاستی یک طرفه)یا دو لوله

این دستگاه نیز مانند سقفی کاستی چهار طرفه در سقف کاذب نصب میشود و وظیفه گرمایش و سرمایش را به عهده دارد در این نوع یک لوله برای ورود آب گرم  یا سرد و یک لوله برای خروج آن استفاده میشود این فن کویل قادر نیست به طور همزمان گرما و سرما تولید کند به دلیل داشتن دو لوله که یکی آب گرم یا سرد را وارد واز دیگری خارج میشود. از این نوع فن کویل در کشور ما بسیار استقبال شده و بسیار پر طرفدار است

فن کویل کاستی دو طرفه شرکت رادکو

فن کویل کاستی دو طرفه

1-3- فن کویل سقفی کانالی

این مدل از فن کویل هوای گرم یا سرد را به صورت پرتابی با استفاده از بلوور خارج میکند آبی که در این دستگاه وارد میشود برای سرد و یا گرم بودن نیاز به چیلر یا موتور خانه دارداجزای این دستگاه به صورت تو کار درون قسمتی از سقف نصب میشود که معمولا پرتی سقف است و نیاز به سقف کاذب ندارد و از طریق ترموستات دمای اتاق را تنظیم می کند.

فن کویل کانالی در ظرفیت 600 ای CFM2000 ساخته می شود

فن کویل کانالی شرکت رادکو

فن کویل کانالی

1-4- فن کویل دیواری

این نوع فن کویل دستگاهی دکوراتیو بوده و شکل ظاهری مانند اسپیلت را دارد و از آن جهت به آن دکوراتیو می گویند که به شکل ظاهری آن توجه شده و زیبا است به این فن کویل فن کویل برقی نیز می گویند زیرا برق منبع اصلی انرژی در این فن میباشد این فن کویل بهترین گزینه برای واحد هایی با سقف کوتاه است شیوه عملکرد این فن به این صورت است که فن توسط یک موتور الکتریکی هوا را به داخل کشیده و وقتی هوا روی سطح کویل ها عبور می کند که بستگی دارد که آب گرم در آن است یا آب سرد هوای خروجی گرم یا سرد تولید می کند آب سرد توسط چیلر و آب گرم توسط موتور خانه ، پکیج ،یا دیک بخار تامین میشود.

ظرفیت هوا دهی این فن بین 300تا  CFM 800 است.

فن کویل دیواری شرکت رادکو

فن کویل دیواری

مطالعه بیشتر:

سیستم vrf چیست؟

تجهیزات و لوازم کنترل و اندازه گیری

1-5- فن کویل زمینی

این فن کویل قسمتی از سطح زمین را اشغال میکند و در دو نوع زمینی با ارتفاع کوتاه و زمینی با ارتفاع بلند یا عمودی است خروجی هوایی این فن کویل به صورت بالا زن و روبرو زن می باشد تعمیر این فن کویل به دلیل در دسترس بودن راحتر است این فن کویل جز پر کاربرد ترین فن کویل ها است فن کویل عمودی مانند فن کویل زمینی عملکرده و فقط فضای کمتری را اشغال میکند ولی ارتفاع بلند تری دارد تا هوا به صورت افقی با سرعت بالا پرتاب شود.

فن کویل زمینی شرکت رادکو

فن کویل زمینی

ظرفیت هوادهی این فن بین 200 تا CFM  1200 است.

2-ظرفیت فن کویل

برای انتخاب فن کویل متناسب با فضایی که دارید باید فن کویلی انتخاب شود که ظرفیت آن با فضای اتاق هماهنک باشد که این کار توسط متخصصین ما انجام میگیرد

3-ابعاد فن کویل

ابعاد فن کویل باید با ابعاد مشخص شده در ساختمان هماهنک باشد

4-کویل فن کویل

کویل لوله هایی هستند که محل عبور آب سرد یا گرم می باشند معمولا از جنس لوله مسی هستند

مطالعه بیشتر:

برج خنک کننده چیست؟

کندانسور چیست؟

5-قیمت فن کویل

قیمت در انتخاب هر کالایی از اهمیت زیادی برخوردار است اما برای انتخاب فن کویل بهتر است به کارایی آسایش دمایی و کم صدا بودن طول عمر آن توجه شود که با توجه به این مسائل قیمت چندان اهمیتی ندارد.

6-فضا مورد نیاز فن کویل

برای انتخاب فن کویل باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 7- زیبایی فن کویل

زیبایی یک فن کویل مخصوصا اگر از نوع زمینی باشد بسیار مهم است زیرایکی از اجزای ساختمان محسوب میشود .

مهندسین شرکت رادکو شما را برای انتخاب بهترین گزینه که متناسب با خواست شما و بوجه مد نظر شما ست راهنمایی می کنند.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با واحد بازرگانی و فروش :

09385059681

صفحه محصولات شرکت رادکو

صفحه نخست شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو)

تماس با بخش فروش و دفتر مرکزی RADCO

مطالعه بیشتر:

چیلر چیست ؟ساختمان چیلر تراکمی واجزای تشکیل دهنده چیلر تراکمی

انتخاب و خرید انواع مینی چیلر و مقایسه مینی چیلر و داکت اسپلیت

طرز کار چیلر تراکمی آب خنک چگونه است؟ اجزا تشکیل دهنده چیلر تراکمی آب خنک – نوع و برند کمپرسور چیلر های تهویه مطبوع شرکت رادکو برای تناژهای مختلف .

با انواع مختلف چیلرها آشنا شویم (چیلر تراکمی، چیلر جذبی، مینی چیلر)

تشریح انواع فن کویل، ساختار و طرز کار فن کویل

انواع کمپرسورهای مورد استفاده در چیلرهای تراکمی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ