گاز مبرد R507:

گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئوتروپیک دارد. گاز آزئوتروپیک مخلوطی از دو یا چند گاز است که دمای جوش مشابهی ندارند. گاز R-507 از ترکیب دو گاز R143A و R125 به نسبت هر کدام 50 درصد تشکیل شده است. این گاز مبرد در دماهای پایین و متوسط کاربرد زیادی دارد. ازr507 در پمپ‌های حرارتی و سردخانه‌ها استفاده می‌شود.

خواص و ویژگی های گاز R-507

مبرد R-507 مخلوط مبردهای هیدروفلوئورکربن HFC-125 HFC-143a است و گاز آزئوتروپیک تحت شرایط مختلف به صورت مخلوط باقی  مانده است. خواص این گاز و ایمنی و راندمان آن باعث استفاده روز افزون از این گاز شده است. گازR-507 دارای ترکیب بسیار پایدار است و در صورت نشتی گازهای فریونی تشکیل دهنده آن به صورت مجزا از سیستم خارج نمی شود. با تمام این موارد در هنگام شارژ گاز پیشنهاد می شود گاز را به صورت مایع شارژ کنید. توجه کنید از مخلوط کردن این گاز با گازهای دیگر خودداری کنید. کاری که بعضی از تبرید کاران جهت رسیدن به خواص دلخواهشان انجام می دهند.

روغن سازگار با گاز مبرد فریونی R507A

کارشناسان برای مبرد R507 روغن پلی اُل استر (POE)را پیشنهاد می‌کنند. این روغن‌ها که ترکیباتی غیرمعدنی دارند، دارای خاصیت روان‌کنندگی بالایی هستند و از لحاظ اقتصادی نیز به‌صرفه‌اند.

ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ