خرید چیلر تراکمی هوا خنک | لیست قیمت چیلر تراکمی هوا خنک

خرید چیلر هوا خنک یکی از دغدغه های بسیار مهم برای تولیدات صنعتی می باشد . یکی از بیشترین سوالاتی که در زمینه چیلر مطرح می شود در خصوص قیمت و خرید چیلر تراکمی هوا خنک است . که پاسخ دادن به این سوال با توجه به نوسانات ارز و شرایط کنونی کشور به طور قطع قابل پاسخ گویی نیست . به این دلیل که قطعات برقی و کمپرسور اکثرا وارداتی هستند به همین دلیل با نوسانات ارز قیمت آنها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد .

قیمت چیلر 8 تن

چیلر تراکمی چیست

چیلرهای تراکمی یکی از انواع از چیلرها هستند که سیکل تبرید در داخل آن از طریق فرایند متراکم شدن بخار در کندانسور صورت می گیرد . هر چه چیلرها با توان بیشتر کار کنند سیستم به همان صورت قوی تر بوده و قیمت بیشتری نیز خواهد داشت . برای ساختمان های بزرگ و صنایع ، چیلرها با ظرفیت بیشتر نیاز است .

چیلر صنعتی رادکو

نکات مهم در انتخاب انواع چیلرهوایی یا چیلر تراکمی هوایی

چیلر تراکمی هوا خنک ، چیلری بر مبنای چرخه تبرید تراکمی است . به این نوع چیلر ، چیلر هوایی نیز گفته می شود . کندانسور چیلر هوایی، متشکل از فن هایی است که هوا را با شدت حول لوله های حامل گرمای اتلافی عبور می دهد و با این کار گاز مبرد را تبدیل به مایع می کند . این نوع از چیلر ها نیاز به برج خنک کننده ندارند.

چیلر های هوایی که از انواع چیلرهای تراکمی می باشند به عنوان قلب سیستم سرمایش ساختمان ها در مناطقی که امکان استفاده از چیلرهای آبی نیست و نمی توان از برج خنک کننده استفاده کنیم بهترین گزینه است . مکانیزم عملکرد چیلر تراکمی هوا خنک که معمولا در فضاهای باز (پشت بام و حیاط ) نصب می شود مانند چیلر تراکمی آب خنک است و بر مبنای سیکل تبرید می باشد.

علت اینکه چیلر تراکمی هوا خنک را در فضای باز قرار می گیرد به دلیل امکان تبادل حرارت کندانسور هوایی چیلر هوایی با هوای آزاد است .

اجزای چیلر تراکمی هوا خنک

اجزای تشکیل دهنده مینی چیلر

اجزای تشکیل دهنده  چیلر

کمپرسور : بخار را از اواپراتور مکیده و دما و فشار آن را به حدی افزایش می دهد که بتواند با عامل تقطیر معمولی تقطیر شود.

لوله گاز داغ یا تخلیه: بخار(گاز مبرد) پر فشار و با دمای زیاد را از خروجی کمپرسور به کندانسور می رساند .

کندانسور : سطح تبادل حرارتی لازم برای انتقال حرارت از بخار مبرد گرم به عامل تقطیر را فراهم می نماید . کندانسورها درزمره مبدلهای حرارتی قرار می گیرد که در آنها حرارت بخار مبرد به عامل تقطیر (مثلا هوا یا آب) منتقل شده و در اثر آن بخار مبرد ابتدا تا دمای اشباع سرد شده و سپس به مایع تبدیل می شود . در کندانسور های هوایی از هوا به عنوان عامل تقطیر استفاده می شود .جریان هوا در کندانسور های هوایی ممکن است به دو صورت جریان طبیعی و جریان اجباری (جریان هوا به وسیله فن  یا دمنده ) صورت گیرد.

مخزن ذخیره مایع : مایع تقطیر شده را ذخیره می نماید و جریان ثابتی از مایع مورد نیاز را به اواپراتورارسال می کند .

لوله مایع: مبرد را از مخزن ذخیره به کنترل کننده ماده مبرد می رساند .

شیر انبساط: مقدار مناسبی از مبرد را به اواپراتور می رساند و فشار آن را طوری کاهش می دهد که مایع بتواند در دمای پایین مورد نظر ، تبخیر شود .

اواپرتور : یک مبدل حرارتی است که امکان انتقال انرژی حرارتی مایع به گاز مبرد را فراهم میکند . در طول تغییر حالت مایع به گاز ، بدون تغییر دما مقدار زیادی حرارت را جذب می کند . اواپراتور ها از نظر ساختمان به سه دسته تقسیم می شوند .

1- اواپراتور پوسته و لوله : معمولا از لوله های فولادی و مسی ساخته می شود .از این نوع کویل برای سرد کردن مایعات استفاده می شود.

2- اواپراتور صفحه ای: اواپراتور های صفحه ای از دو صفحه فلزی که بر روی آنها شیارهایی برای عبور مبرد ایجاد گردیده ، ساخته شده است . نوع دیگر آن ، از لوله ای که بین دو صفحه فلزی واقع شده است ، تشکیل گردیده که صفحات در انتها به یگدیگر جوش می شوند . در این اواپراتور ها برای ایجاد تماس حرارتی مطلوب بین صفحات و لوله حامل مبرد ، فضای بین صفحات را با محلول اتکتیک پر می کنند.

3- اواپراتور فین دار: نوعی از اواپراتور پوسته و لوله ای می باشد که در آنها به منظور افزایش سطح خارجی ودر نتیجه بهبود راندمان سرد کردن هوا ، پره هایی (فین) به عنوان سطح ثانویه جذب حرارت بر روی لوله ها قرار گرفته اند .(افزایش انتقال حرارت از لوله به هوا) ضمنا به منظور جلوگیری از اتلاف حرارتی ،می توان بدنه اواپراتور را عایق کرد.

انواع اواپراتور چیلر های تراکمی

لوله مکش: بخار کم فشار را از اواپراتور به مکش کمپرسور انتقال می دهد .

تابلوی ویژه برق

لرزه گیرها

لرزه گیر در چیلر ها

لرزه گیر ها در صنعت تاسیسات و ساختمان چیلرها نقش بسیار مهمی بر عهده دارند . تجهیزات حرارتی وو برودتی ، متاثر از ماهیت شان بطور مداوم در معرض ارتعاش هستند . دستگاهایی نظیر چیلر تراکمی هوا خنک ، هواساز ، ایرواشر ، پمپ ، کمپرسور ، و… نیاز به لرزه گیر دازند تا صدای کم تری تولید کنند و عمر طولانی تری داشته باشند .

انواع لرزه گیر در چیلر ها

  • لرزه گیر فنری Metal spring
  • لرزه گیر لاستیکی Rubber mount
  • لرزه گیر ترکیبی (شامل فنر حلقوی بعلاوه لاستیک)

لرزه گیر در چیلر

مینی چیلر هوا خنک

مینی چیلرها ، چیلرهای کوچکی هستند که دارای ابعاد کوچک و همچنین ظرفیت پایینی هستند که مناسب برای مکانهای مسکونی و اداری کوچک است.

مینی چیلر ها چیلرهای هوایی کوچکی هستند که صدای کمی دارند و ظرفیت آنها کم تر از 20 تن تبرید می باشد و مناسب برای مکانهایی است که می خواهند سرمایش و گرمایش مستقلی داشته باشند. که در این صورت مشکلات مربوط به موتورخانه مرکزی حذف خواهد شد .

خرید مینی چیلر تراکمی هوا خنک رادکو

اساس کارکرد مینی چیلر

اساس کارکرد مینی چیلرها نیز مانند چیلرها است و بر اساس سیکل تبرید تراکمی می باشد به این صورت که بخار مبرد توسط کمپرسور فشرده شده و با این کار دمای آن نیز افزایش یافته در مرحله بعد مبرد وارد کندانسور شده و در آنجا با عبور هوای محیط بر روی کویل ها خنک شده و تبدیل به مایع می شود و بعد از عبور از شیر انبساط افت فشار پیدا می کند. و با خنک کردن آب در اواپراتور آن را به داخل ساختمان ارسال می کند. و این چرخه مکرر تکرار می شود .

سیکل تبرید در چیلر تراکمی هوا خنک

گاز مبرد توسط کمپرسور در چیلر هوا خنک فشرده می شود . گاز فشرده شده با فشار زیاد و دمای بالا وارد کندانسور می شود. و توسط هوای محیط خنک شده و به صورت مایع در می آید بعد این مایع با عبور از شیر انبساط یا لوله موئین که کار آن کاهش فشار مایع است در دمایی پائین قرار می گیرد تا بتواند با عبور از لوله های اواپراتور گرمای آب داخل اواپراتور را کاهش دهد . به دلیل فشار کمتر اواپراتور نسبت به کندانسور ، مایع مبرد تبخیر می شود که گرمای مورد نیاز این عمل تبخیر از آب جریان یافته سیستم درون اواپراتور تامین می شود ، در نتیجه آب سیستم تبرید درون اواپراتور سرد می شود و سپس توسط توسط سیستم پمپ های سیرکولاتر به کویل آب سرد فن کویل ها و هواسازها به جهت تولید هوای خنک به آنجا منتقل می شود .و دوباره با مکش کمپرسور گاز مبرد دوباره به سمت کمپرسور حرکت می کند و این سیکل ادامه می یابد .

خرید چیلر تراکمی -قیمت وفروش انواع چیلر های رادکو-سیکل تراکمی چیلر تراکمی

مزایای اساسی چیلر هوا خنک نسبت به سایر چیلرها

  • در چیلرهای هوا خنک کندانسور در جدیدترین شکل خود یعنی V شکل ساخته شده و توسط توربو فن خنک می شود که به نکات زیر به طور خاص می توان اشاره کرد
  1. فن آوری جابجایی هوا از روی کویل ، با حداکثر حجم هوادهی و با حداقل صدای مزاحم می باشد .
  2. طرح V شکل از جدیدترین انواع کندانسور بوده که به پروفیل لوله و پره با حداکثر توربولانس و نسبت انتقال حرارت 30% بیش از طرح های متداول کندانسور می باشد.

تعداد کمپرسور در چیلر هوا خنک

  1. در این چیلرها تعدد کمپرسور وجود دارد مثلا یک چیلر 100 تن شامل 5 یونیت 20 تن و 10 عدد کمپرسور خواهد بود در صورتی که در انواع دیگر موجود در بازار تعداد کمپرسور در این ظرفیت حداکثر 2 عدد خواهد بود .
  2. در این مدل چیلر هنگام بار ، این کمپرسور ها هستند که از مدار خارج می شوند و این امر باعث کاهش استهلاک کمپرسور ها می شود ، یعنی افزایش طول عمر آنها.
  3. تعداد کمپرسورها موجب می گردد که کنترل بار صورت گرفته و کمپرسورها تک تک زیر بار رفته و در نتیجه مصرف برق کمتر خواهد گردید.
  4. به عنوان مثال اگر دستگاه 100 تن تبرید مد نظر باشد ، 10 عدد کمپرسور دارد که این کمپرسورها به تناسب مصرف ساختمان تک تک زیر بار رفته و در نتیجه وقتی 50% بار ساختمان فعال باشد (که اکثر اوقات در طول روز و شب این چنین است) تنها تعداد 5 کمپرسور زیر بار بوده و 5 عدد کمپرسور دیگر کاملا خاموش می باشد ، که این روند علاوه بر این که مصرف برق را نصف می کند از استهلاک سیستم نیز جلوگیری به عمل می آورد .
  5. به دلیل تعدد کمپرسور اگر یک یا تعدادی از کمپرسورها دچار خرابی شوند و از مدار خارج شوند ، دستگاه از کار نمی افتد و با باقی کمپرسورها سرمایش را تامین می کند .

مزایای چیلر هوایی

  • هزینه نصب چیلر هوایی به دلیل کم بودن تعداد تجهیزات ،کم تر است .
  • نصب آسان و ابعاد کوچکتر نسبت به چیلر های مشابه و هم ظرفیت
  • چیلر هوایی فضای کمتری را نیاز دارد و می توان روی سقف نصب شده و نیازی به موتورخانه ندارد . این یعنی فضای بیشتر در ساختمان قابل استفاده است .
  • چیلر هوا خنک به دلیل قطعات کمتر ، نگهداری راحت تری در مقایسه با چیلر آب خنک دارد .
  • عدم نیاز به نگهداری و سرویس های زود هنگام و عمر بالای کمپرسور .
  • سیستم چیلر هوا خنک بسیار ساده بوده و نیازی به پمپ دیگر برای کندانسور ندارد.
  • عدم نیاز به برج خنک کننده .
  • چیلر تراکمی هوا خنک

معایب چیلر تراکمی هوا خنک

  • چیلر هوا خنک در بیرون ساختمان نصب می شود و فن و کمپرسور نویز زیادی خواهند داشت .
  • چیلر هوا خنک عمری به اندازه چیلر آب خنک ندارند . دلیل این امر ، قرار داشتن این نوع چیلر ها در مقابل آفتاب ، باران ، باد ، رطوبت و برف است که آسیب پذیر می شود .
  • چیلر هوا خنک ممکن است موجب انسداد شود .
  • چیلر هوا خنک به دلیل داشتن ضریب عملکرد پایین نسبت به چیلر آب خنک ، و همچنین به علت گرانتر بودن کندانسور هوایی نسبت به کمپرسور آبی ، هزینه اولیه بالاتری تسبت به چیلر های آبی دارد .

انواع کمپرسور های چیلر تراکمی هوا خنک

انواع چیلر های هوایی بر نحوه کار کندانسور ، براساس نوع کمپرسور دسته بندی می شوند

  • کمپرسور اسکرال (حلزونی)
  • کمپرسور اسکرو
  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور سانتریفیوژ

مطالعه بیشتر:

انواع کمپرسور:

کمپرسور دانفوس کمپرسور بیتزر کمپرسور کوپلند

انواع کمپرسورهای کوپلند

کمپرسور اسکرال کوپلند کمپرسور DWM کوپلند
کمپرسور DWM کوپلند سری S
برای مشاهده ی کمپرسور اسکرال کوپلند لطفا کلیک نمایید برای مشاهده ی کمپرسور DWM کوپلند لطفا کلیک نمایید

انواع کمپرسور دانفوس

  • کمپرسور سیلندر پیستونی (سری MTZ، MT، NTZ) طیف وسیعی از کمپرسورهای قوی مبتنی بر بیش از 40 سال تجربه در این زمینه
  • کمپرسور اسکرال DANFOSS (سری HLM، HRM، SY، SM)
کمپرسور منیروپ دانفوس کمپرسور منیروپ دانفوس
کمپرسور اسکرال دانفوس کمپرسور اسکرال دانفوس

انواع کمپرسور تولیدی شرکت بیتزر

کمپرسورسمی هرمتیک پیستونی بیتزر کمپرسورسمی هرمتیک پیستونی بیتزر
کمپرسور رفت و برگشتی بیتزر کمپرسور رفت و برگشتی بیتزر
کمپرسور کامپکت اسکرو بیتزر کمپرسور کامپکت اسکرو بیتزر
کمپرسور دو مرحله ای بیتزر کمپرسور دو مرحله ای بیتزر
کمپرسور سمی هرمتیک اسکرو بیتزر کمپرسور سمی هرمتیک اسکرو بیتزر
کمپرسور تسمه ای بیتزر کمپرسور تسمه ای بیتزر
کمپرسور اسکرال بیتزر کمپرسور اسکرال بیتزر

مطالعه بیشتر: نکاتی در زمینه چیلر های تراکمی

پمپ دان PUMP DOWN کردن و سوپر هیت SUPER HEAT چیلر تراکمی

راهنمای خرید چیلر هوا خنک

برای برسی دقیق هزینه های چیلر هوا خنک باید اطلاعات حداقلی از شرایط زیر داشته باشید

  • شرایط هوایی و محل پروژه
  • میزان نیاز بار برودتی
  • شرایط مالی
  • هزینه های جانبی و تجهیزات مورد استفاده در چیلر و ...

خرید چیلر و نکاتی که باید در هنگام خرید رعایت کرد:

جهت خرید چیلر باید اطلاعات حداقلی از شرایط زیر داشته باشیم
 شرایط آب و هوایی و محل پروژه
 میزان نیاز برودتی
 شریط مالی
 هزینه های جانبی و تجهیزات مورد استفاده در چیلر
 کمترین درجه حرارت مورد نیاز در محیط یا فرآیند
 حداکثر جریان آب سرد مورد نیاز
 ثابت یا متغیر بودن جریان آب سرد
 حداکثر فشار آب مورد نیاز
 مهمترین قطعات چیلر مانند کمپرسور، پمپ و تجهیزات الکترونیکی باید از تولید کنندگان معتبر جهانی تامین گردد. برای مثال در چیلرهای ساخته شده در شرکت رادکو(RADCO )از کمپرسور برندهای معتبر جهانی از جمله: دانفوس، کوپلند، هنبل و بیتزر استفاده می شود و نیز اینکه جنس فریم ها، پمپ، پنل ها، مخزن ذخیره و در برخی موارد لوله های آب از فولاد ضد زنگ می باشد.
 همانطور که به قیمت تمام شده هنگام خرید چیلر توجه می کنید باید به پولی که در طول زمان جهت مصرف انرژی آن پرداخت خواهید کرد نیز فکر کنید. چیلری بخرید که راندمان مناسبی داشته باشد. برای سنجش راندمان از EER (Efficiency Energy Ratio ) استفاده می شود. هرچه EER بیشتر باشد از نظر راندمان بهینه تر است و به مقدار انرژی کمتری جهت کار آن نیاز است.
 جانمایی قطعات اصلی به گونه ای باشد که دسترسی راحتی برای بازرسی، تعمیر چیلر، سرویس و تعویض وجود داشته باشد.
 کنترلرهای چیلر باید به راحتی قابلیت خوانده شدن و کار داشته باشند و به اصطلاح User Friendly باشد.
 هر زمان تصمیم به خرید چیلر دارید در واقع یک انتخاب بین قیمت و کیفیت آن دارید. چیلری را انتخاب کنید که بهترین قیمت را در هزینه اولیه داشته باشد و نیز هزینه تعمیر و نگهداری آن در آینده حداقل ها را شامل شود.
 آیا تاسیسات مربوط به برج خنک کننده ( cooling tower )از قبل وجود دارد یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت باشد ظرفیت آزاد آن چقدر است؟ در صورت وجود برج خنک کننده،بهتر است که از چیلر آب خنک استفاده گردد.
 بهترین گزینه در مناطقی که آب کافی برخوردار نیستند استفاده از چیلر هوا خنک است.
 در مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند چیلر هوا خنک گزینه مناسبی است.

راهنمای خرید چیلر آب خنک و چیلر هوا خنک :

چطور می خواهید یک چیلر مناسب خریداری کنید؟

هنگامی که قصد خرید چیلر دارید، پارامترهای زیادی وجود دارد که باید متناسب با پروژه خود آنها را
بررسی نمایید.

جهت خرید چیلر و سایر تجهیزات تهویه مطبوع می بایست موارد به شرح ذیل را مدنظر قرار دهید.

 تعیین کردن ظرفیت چیلر همراه با محاسبات دقیق بار برودتی مورد نیاز
 گرفتن مشاوره از شرکت های معتبر در زمینه مهندسی و سازنده تجهیزات تهویه مطبوع
 تحقیقات و انتخاب گزینه های نهایی و عقد قرارداد با شرکت مورد نظر
 نظارت و بازدید از اقلام مورد استفاده در تجهیزات
 تحویل محصول نهایی و نصب و راه اندازی دستگاه
 گارانتی محصول، آموزش و خدمات پس از فروش

تحقیقات:
در حالی که پروژه خود مشاور، ناظر و محاسب دارید، حتما از اطلاعات اولیه، نحوه کارکرد حتی جزئیات کاری سیستم تهویه مطبوع خود آگاه باشید. از مشاور و محاسب خود بخواهید نحوه کارکرد سیستم تهویه مطبوع، میزان ظرفیت آن و برخی جزئیات کاری آن شما را آگاه سارند، به یاد داشته باشید در هنگام عقد قرارداد تهیه تجهیزات تهویه مطبوع، شما به تنهایی می بایست تصمیم نهایی را بگیرید و با عواقب آن روبرو شوید، شما سرمایه گذار و بهره بردار مالی نهایی پروژه هستید پس در مورد جزئیات آن حساس و کنجکاو باشید.

تعیین ظرفیت
نکته اولیه و بسیار مهم در انتخاب تجهیزات تهویه مطبوع، محاسبه دقیق ظرفیت و نیازسنجی تجهیزات می باشد. توجه داشته باشید که در این زمینه دمای هوای گرمترین و سردترین روز از سال، منطقه جغرافیایی پروژه، نوع کاربری، نحوه تابش آفتاب، نوع و کیفیت مصالح ساختمانی و… تاثیر بسیار زیادی دارد.
هرگز محاسبات سرانگشتی و حدودی و یا حتی تجربی فروشندگان را قبول نکنید، شما به عنوان خریدار و کسی که هزینه هایی تامین تجهیزات پروژه را تامین می کنید، حق دارید از مشاور، طراح و هر شخص یا شرکتی که ظرفیت نجهیزات تهویه مطبوع شما را محاسبه می کنند محاسبات و خروجی نرم افزارهای معمول محاسبه تهویه مطبوع (HAPP ،Train ) را درخواست کنید.

گزینه های نهایی
در کشور ما صدها تامین کننده تجهیزات تهویه مطبوع بصورت وارد کننده، بازرگانی، کارگاه های کوچک و بزرگ و کارخانجات وجود دارند که به شما پیشنهادات متنوعی ارائه می کنند که دارای قیمت، کیفیت و خدمات مختلف می باشد. شما به همراه تیم تصمیم گیرندگان پروژه می بایست با توجه به محدودیت ها،استانداردها و شرایط اختصاصی خود 99 %گزینه ها را حذف کنید و در آخر مابین 2 تا 3 تامین کننده
تصمیم نهایی را بگیرید. هرگز با تمامی شرکت ها و فروشندگان ارتباط مستمر و پیوسته برقرار نکنید چون موجب از بین رفتن زمان و انرژی شما و در نهایت سردرگمی شما می شود. برای رسیدن به گزینه های نهایی به وسیله پارامترهای ابتدایی اما مهم شروع کنید.

این پارامترها شامل:
 تجربه و قدمت کارکرد تامین کننده
 رزومه کاری با ظرفیت های مشترک و مشابه شما
 قدرت تجاری و مالی
 خدمات پس از فروش تامین کننده
 اعتبار و خوش نامی تامین کننده
دقت کنید که در گزینه هایی که در متن بالا به آن اشاره شده است، شرایط مالی وجود ندارد. شما می بایست در مراحل اول بدون در نظر گرفتن شرایط مالی گزینه های ابتدایی را حذف کنید. به طور مثال :همه شرکت های دنیا در چیلرهای خود از کمپرسور بیتزر استفاده می کنند، آیا کیفیت همه آنها برابر است؟
با یک بررسی ساده در بازار می توانید به بازه بسیار بزرگی از قیمت های بالا و پایین دست یابید. توجه داشته باشید قیمت پایین نشانه ضعف و پایین بودن کیفیت و قیمت بالا نشانه بالا بودن کیفیت نیست. به طور مثال : یک دستگاه بسیار خوب، با کیفیت و با قیمت مناسب در صورتی که در محل زندگی شما دارای خدمات پس از فروش محلی نباشد، هرگز ارزش خرید را نخواهد داشت. یا شرکت هایی که نوظهورهستند که با سابقه کاری بسیار پایین بصورت بازرگانی قصد واردات دستگاه های تهویه مطبوع را دارند، قیمت پایین آنها نباید سبب ترغیب شما به عنوان اولین رزومه های یک شرکت شود.

انتخاب گزینه های نهایی
بعد از این که گزینه ها را محدود کردید، نوبت به بررسی دقیق و فنی دستگاه ها و تامین کنندگان می رسد.در این مرحله می توانید با ارائه جدول استاندارد کاری تجهیزات خود به گزینه های نهایی، آنها را وارد رقابت کاری نمایید، در این مرحله شما فقط شنونده پیشنهادات رنگارنگ و متنوع تامین کننده گان نیستند، بلکه شما قوانین مسابقه را وضع می کنید و در نهایت با توجه به شرایط کلی و قیمت نهایی انتخاب خود را انجام می دهید.

حال به پارامترهای موثری که بر قیمت چیلر تاثیر می گذارد می پردازیم

جهت مشاهده محصولات تولیدی شرکت رادکو کلیک نمایید

قیمت چیلر تراکمی|قیمت چیلر آب خنک | قیمت چیلر هوا خنک|

قیمت یکی از مهمترین پارامترها در انتخاب چیلر است. قیمت، کیفیت و مشخصات عملکردی تعیین کننده نوع چیلر انتخابی است. چیلرها دارای کاربردهای تهویه مطبوع صنعتی و فرآیندی هستند. چیلر صنعتی و فرآیندی در صنایع مختلفی از جمله : صنایع تزریق پلاستیک، برش لیزر، دارویی، پزشکی و غذایی کاربرد دارد.
قیمت چیلر هوا خنک بسته به ظرفیت و انواع آن متفاوت است و تقریبا برابر با چیلرآب خنک خواهد شد زیرا هزینه نصب و تعمیر و نگهداری کم تری نسبت به چیلر آب خنک دارد و همین طور به برج خنک کننده و پمپ های اضافه تر نیاز ندارد.

قیمت چیلر هوا خنک نیز مانند باقی اجناس با توجه به نوسانات ارز تغییر می کند. همین طور بسته به ظرفیت و مقدار سرمایی که تولید می کند هم قیمت متفاوتی دارد و همچنین نوع کمپرسور مورد استفاده در آن نیز موجب اختلاف در قیمت آن می شود.

عواملی که بر قیمت چیلر موثر است:

انتخاب چیلر

عوامل زیر تعیین کننده سطح قیمت چیلر هستند
 ظرفیت واقعی دستگاه در تامین آب خروجی 7 درجه و ایجاد اختلاف 5 درجه سانتی گراد در رفت و برگشت از اواپراتور
 نوع و تعداد کمپرسور های پیشنهادی همراه با ذکر برند و تاریخ واردات به کشور:کمپرسور قلب اصلی یک چیلر است. قطعه ای بسیار متحرک و وسیله ای که گاز را فشرده می کند،
مهم ترین قطعه چیلر در چهار نوع و چند برند مطرح ارائه می گردد. کمپرسور نوع رفت و برگشتی،کمپرسور نوع اسکرو، کمپرسور نوع اسکرال و کمپرسور سانتریفیوژ در حال حاضر در چیلرهای با تناژ پایین و متوسط نوع اسکرال یا حلزونی استفاده می شود که با موازی
نمودن تعداد زوجی از آنها به ظرفیت مورد نظر می رسند. مشکل آنها غیر قابل تعمیر بودن آنها است و همچنین سیستم مرحله ای و پله ای بودن ظرفیت آنها می باشد ولی به صورت کلی بسیار کم مصرف و کم صدا تر از سایر کمپرسور ها می باشند.

در تناژهای بالا نوع اسکرو یا پیچی استفاده می گردد، این نوع کمپرسور ها قابل تعمیر و دارای ظرفیت پیوسته می باشند ولی صدای بالاتری این نوع کمپرسورها دارند. در چیلرهای با تناژ بالا از دو یا چهار کمپرسور استفاده می گردد.

برندهای متداول کمپرسور اسکرال (کوپلند- دانفوس- بیتزر) می باشد و برند معتبر در کمپرسور اسکرو(هنبل – بیتزر) می باشد. توجه نمایید برای چیلرهای بالاتر از 10 تن تبرید همیشه از تعداد زوج کمپرسور و مدارات مجزا موازی استفاده نمایید.

 تعداد مدار مجزا چیلر در حال کارکرد از نظر برق، فرمان و تبرید
 اخذ تایید فروشنده مبنی بر اصل بودن تجهیزات ارائه شده بصورت جز به جز: با توجه به واردات قطعات اصلی چیلر از سایر کشورها و تولید برخی از آنها توسط کارخانه های غیر اصل، تضمین کیفیت و اصالت آن بر عهده تامین کننده می باشد.
 اعلام  مصرف برق دستگاه در شرایط کارکرد دستگاه: با توجه به محدودیت های تامین برق مورد نیاز دستگاه ها، اطلاع از میزان واقعی آن بسیار مهم و حیاتی می باشد.
 اعلام بازدهی دستگاه بصورت عدد بی بعد EER در شرایط کارکرد دستگاه : در پروژه EER بازدهی چیلر به صورت واقعی می باشد، بهترین عدد آن 8.2 به بالا می باشد.
 نوع و تعداد فن کندانسور و برند تولید کننده آن: فن های کندانسور به صورت معمول بصورت اکسیال می باشد و دلیل آن نیز دبی بالا و هد پایین می باشد. نکته مهم در آن تکنولوژی ایجاد سطح پایین صدا می باشد که بصورت فن های دور متغیر می باشد. برخی از فن ها با ایجاد شیارهای خاصی بر روی لبه های آن باعث افزایش راندمان و کاهش صدا می گردند.
 گاز مبرد مورد استفاده در مدار تبرید و میزان شارژ آن: مایع مبرد در سیکل تبرید بسیار مهم می باشد، دقت کنید که گاز R22 گازی با بازدهی بالا است اما سبز نیست زیرا بسیار برای محیط زیست مضر است، برای چیلر های اسکرو گاز R134 و برای چیلر های اسکرال گاز R410 پیشنهاد می شود.
 سطح صدای دستگاه در فاصله 1 و 10متری : سطح صدای ساطع شده از دستگاه حاصل دو قسمت اصلی و متحرک دستگاه می باشد، کمپرسور و فن های کندانسور، چیدمان و نحوه ی محدود کردن صدای هر قسمت سبب کاهش صدا می گردد، به طور مثال: پوشش کمپرسورها یا دور متغیر ساختن فن های کندانسورها از اقدامات برخی تامین کنندگان می باشد.
 استانداردها و شرایط تولید کویل و فین کندانسور: کویل ها و فین های کندانسور بسیار مهم و در حقیقت قسمت غیر متحرک سیکل تبرید می باشند، کیفیت ساخت آنها و میزان فین در اینچ آنها بسیار مهم می باشد، کمبود آنها سبب کاهش سطح انتقال حرارت کندانسور و کارکرد بیشتر کمپرسور و کاهش محسوس کارایی چیلر می گردد.

 نوع و برند اواپراتور:دستگاه اواپراتور قسمت بسیار مهمی می باشد، زیرا مرز تماسی و انتقال انرژی سیکل تبرید و سیکل هیدرولیک می باشد. اواپراتورهای معمول جهت چیلرهای با تناژ پایین صفحه ای،تناژهای متوسط تا بالا پوسته و لوله و تناژهای بسیار بالا مستغرق می باشد. ایراد اواپراتور صفحه ای امکان تشکیل رسوب، آسیب پذیری بالا و حساسیت بالا می باشد ولی بسیار کوچک و با بازدهی بالا می باشد و اواپراتورهای پوسته و لوله بسیار بزرگتر، نسبت به رسوب گرفتن و کاهش بازدهی مقاوم تر هستند.
 نوع کنترل دستگاه : امروزه سیستم کنترل چیلر دیگر به صورت آنالوگ و رله کنتاکتور قابل قبول نیست. سیستم کنترل یک چیلر می بایست به صورت پی ال سی و از برندهای معتبر تولید کننده کنترلر باشد مانند: کرل و دانفوس که همگی کارکرد مناسب و خوبی در کارکرد دستگاه دارند.
 برند اداوات قدرت تابلو برق: ادوات برق و قدرت یک چیلر از قطعات بسیار مهم و حساس آن هستند، دلیل آن نیز عبور مصرف بسیار زیاد برق توسط کمپرسور دستگاه می باشد. انتخاب برند مناسب فیوزهای قدرت و کنترل تجهیزات می تواند در محافظت از دستگاه شما بسیار موثر باشد.
برندهای معمول و معتبر شامل اشنایدر، هیوندای است که با توجه به تولید تقلبی آنها توسط گارگاه های داخلی و چینی از صحت اصالت آنها اطمینان حاصل کنید.
 نوع کندانسور دستگاه : کندانسور دستگاه مسئول انتقال حرارت از خط تبرید به محیط بیرون می باشد. در تولید آنها نوع های مختلفی وجود دارد که نوع سینوسی تخت قابلیت انتقال حرارت بیشتری نسبت به سایرین دارد.
 پوشش محافظ کندانسور دستگاه: با توجه به محیط کاری پروژه و کارکرد کندانسورها آنها را به صورت محافظت شده در محیط هایی که دارای رطوبت بالا در هوا باشند یا به صورت محافظت نشده در محیط های خشک می سازند. در محیط های دارای شرجی و رطوبت بالا چگالی هوا بالاتر می باشد و پوشش کندانسور توسط پوشش های آبی یا طلایی رنگ سبب محافظت خوردگی مس و آلومینیوم در حضور آب می گردند ولی بازدهی تبادل دمایی کندانسور پایین تر می آید که با در نظر گرفتن چگالی بالاتر هوا قابل صرف نظر می باشد. در محیط های خشک به دلیل پایین بودن رطوبت مس و آلومینوم دچار خوردگی نمی گردند و نیازی به پوشش محافظت کننده نیست.
 نوع شیر انبساط: شیر انبساط قطعه ای بسیار کوچک ولی تاثیر گذار می باشد. شیر انبساط به صورت مکانیکی و الکترونیکی می باشد که نوع الکترونیکی بسیار مفیدتر و قابل اعتماد تر می باشد.
 اعلام نوع شاسی و استراکچر دستگاه: شاسی فیزیکی دستگاه از دو دیدگاه مهم می باشد، اول نحوه ی دسترسی و تعبیه درب و محل بازدید از تجهیزات و راحتی آنها، مثال درب لولایی بسیار کارآمد تر از درب های کشویی می باشد. دوم نوع شاسی کشی دستگاه می باشد که به دو صورت پیچ و مهره ای و جوشی می باشد، به دلیل بسیار زیادی نو پیچ و مهره ای بسیارمعتبرتر و مفیدتر از
نوع جوشی می باشد.
 اعلام  نوع محافظتی ادوات هیدرولیک و تبرید دستگاه: نوع عایق سیکل تبرید و هیدرولیک دستگاه بسیار مهم می باشد و دلیل آن نیز اختلاف دمای بسیار زیاد محیط بیرون و آب سیستم می باشد. بهترین عایق نوع الاستومری می باشد و بهترین حالت آن مصلح آن می باشد.
 ابعاد و وزن نهایی دستگاه: ابعاد دستگاه از نکات مهم آن می باشد قطعا ابعاد کوچکتر بهتر می باشد ولی ابعاد خیلی کوچکتر از سایر برندها، می تواند نشان از ایراد در سطح کندانسور یا نوع و تناژ کمپرسور باشد. وزن چیلرها نیز می بایست به صورت معمول همسان باشد و دلیل آن نیز مساوی بودن مواد سازنده آنها می باشد.
 شرایط تست و اعلام ظرفیت مورد ادعا تامین کننده: بازدهی و ظرفیت واقعی یک دستگاه چیلر می بایست توسط یک آزمایشگاه تعیین ظرفیت با امکانات شبیه سازی محل بهره برداری پروژه تایید گردد و می توان در این ضمینه استانداردهای آنلاین و معتبر یورو ونت اروپا را مورد قبول دانست.

قیمت چیلر هوا خنک

قیمت یکی از مهمترین پارامترها در انتخاب دستگاه چیلر است .قیمت، کیفیت و مشخصات عملکردی تعیین کننده نوع چیلر انتخابی هستند. چیلرها دارای کاربردهای تهویه مطبوع صنعتی و فرایندی هستند. چیلر صنعتی و فرآیندی در صنایع تزریق پلاستیک، برش لیزر ،دارویی پزشکی و غذایی کاربرد دارد.

قیمت چیلر هوا خنک بسته به ظرفیت و انواع آن متفاوت است و تقریبا برابر  با چیلر آب خنک خواهد شد زیرا هزینه نصب و تعمیر و نگهداری آن کم تر از چیلر آب خنک است و نیاز به برج خنک کننده و پمپ های اضافه تر آن را ندارد .

قیمت چیلر هوا خنک نیز مانند باقی اجناس با توجه به نوسانات ارز تغییر می کند . قیمت چیلر هوا خنک با توجه به ظرفیت و مقدار سرمایی که تولید می کند نیز متفاوت است و همچنین نوع کمپرسور مورد استفاده شده در چیلر بر قیمت آن تاثیر می گذارد.

در ادامه پارامترهای موثر بر قیمت چیلر معرفی شده و ضمن توضیح تاثیر این پارامترها در قیمت چیلر، لیست قیمت چیلر های تولید شده توسط شرکت رادکو ارائه می‌شود به طور معمول چیلرها تا ظرفیت نامی 20 تن تبرید را مینی چیلر و با ظرفیت بالاتر را چیلر می نامند.

 عوامل موثر بر قیمت چیلر :

عوامل زیر تعیین کننده سطح قیمت چیلر هستند .

ظرفیت چیلر ظرفیت چیلر در واقع مقدار گرمایی است که می‌تواند از دستگاه شما خارج کند و یا میزان آب سردی است که می تواند برای خنک کردن ساختمان تولید گردد. در دستگاه های صنعتی ظرفیت مورد نیاز چیلر معمولاً توسط سازنده پیشنهاد می‌شود
نوع کندانسور کندانسورها در 3 نوع  هوایی ، آبی و تبخیری ساخته می‌شوند که کندانسور هوایی معمولی ترین نوع آنهاست و نوع تبخیری کاربرد کمتری دارد.
دمای محیط دمای محیط اثر مستقیمی بر انتخاب تجهیزات چیلر به ویژه کندانسور دارد.
دمای آب خروجی چیلر دمای آب چیلر یکی از عوامل موثر بر ظرفیت چیلر و قطعات آن است و معمولاً توسط سازنده دستگاه مصرف کننده آب چیلر تعیین می گردد. معمولا دمای آب خروجی چیلر هفت درجه سانتی‌گراد است.
نوع کمپرسور انواع کمپرسور در ساخت چیلر کاربرد دارد. در سایزهای کوچک کمپرسورهای اسکرال و پیستونی هرمتیک کاربرد بیشتری دارند. و در سایزهای متوسط کمپرسورهای پیستونی سمی هرمتیک و اسکرال کاربرد دارند و در سایزهای بزرگ معمولا ازکمپرسورهای اسکرو استفاده می شود.
تعداد کمپرسور و مدار با افزایش تعداد کمپرسور و تعداد مدار ، قیمت چیلر صنعتی و ساختمانی  افزایش یافته  و در عوض قابلیت اطمینان چیلر و قابلیت کنترل ظرفیت آن افزایش می‌یابد به این طریق که با ایراد در یک مدار، مدار های بعدی به طور جداگانه به کار خود ادامه می‌دهند
نوع اواپراتور اواپراتور های آبی می‌توانند از نوع پوست لوله یا از نوع صفحه باشند .اواپراتورهای پوسته و لوله، ارزان تر و حجیم تر هستند ولی حساسیت کمتری به یخ زدن آب دارند. اواپراتور های صفحه ای، کم حجم و گران هستند و حساسیت بالایی هم به یخ زدن آب دارند.
جنس اواپراتور اواپراتور پوسته و لوله معمولاً دارای جنس بدنه آهن و لوله مسی است و اواپراتور صفحه ای از نوع فولاد ضد زنگ یا نیکل ساخته می شود.
نوع گاز مبرد با توجه به اینکه شرایط کارکرد گازها در دما و فشار متفاوت است و بسته به نوع گاز انتخاب شده، نوع تجهیزات بکاررفته در چیلر متفاوت خواهد بود.بنابراین نوع گاز تاثیر مستقیمی بر هزینه ساخت چیلر،برق مصرفی ،عمر دستگاه و در نهایت قیمت چیلر خواهد داشت.
جنس لوله کشی داخلی لوله‌کشی چیلر می تواند با سایزهای مختلفی انجام شود سایزهای بزرگتر باعث افزایش قیمت چیلر شده و با کوچک کردن سایز لوله از حالت بهینه، عمر دستگاه کاهش می یابد
نوع برند و کیفیت  قطعات بکار رفته در ساخت چیلر،طراحی ،محاسبه دقیق و بهینه چیلر شامل قطعات زیادی است که بیشتر آنها برای حفاظت از کمپرسور و عملکرد بهینه سیکل استفاده می‌شوند می‌توان تعداد زیادی از آنها را حذف کرد یا از قطعات با کیفیت پایینتر استفاده نمود که باعث کاهش عمر مفید دستگاه و خرابی مکرر می‌شود. همچنین پیچیدگی‌هایی در لوله کشی وجود دارد در صورتی که به نحو صحیح اجرا نشود باعث کاهش ظرفیت دستگاه و همچنین کاهش طول عمر مفید چیلر می شود.

لیست قیمت مینی چیلر شرکت رادکو:

مدلهای مختلف مینی چیلر ساخت رادکو در ادامه معرفی شده است و بازه قیمت هرکدام ارائه گردیده است. لازم به ذکر است که هر نوع چیلر با مشخصات سفارشی و متفاوت با محصولات ذکر شده در جدول قابل تولید و عرضه می باشد.

لیست قیمت مینی چیلر هواخنک و آب خنک شرکت رادکو (مینی چیلر هوایی و آبی)
ظرفیت تبرید نامی تعداد مدار نوع کمپرسور قیمت (میلیون تومان)
قیمت مینی چیلر 2 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 3 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 4 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 5 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 6 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 7.5 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 8 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 8 تن 2 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 10 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 10 تن 2 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 12 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 12 تن 2 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 15 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 15 تن 2 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 20 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت مینی چیلر 20 تن 2 اسکرال استعلامی
نوع کندانسور:کندانسور هوایی
نوع اواپراتور:پوسته و لوله یا صفحه ای
نوع گاز مبرد :گاز R22
کاربرد در ساختمان، صنایع مختلف ،تزریق پلاستیک،لیزر، صنایع پزشکی و دارویی،صنایع غذایی ،تولید قارچ

لیست قیمت چیلر شرکت رادکو:

مدلهای مختلف چیلر ساخت شرکت رادکو در ادامه معرفی شده است و بازه قیمت هرکدام ارائه گردیده است. لازم به ذکر است که هر نوع چیلر با مشخصات سفارشی و متفاوت با محصولات ذکر شده در جدول قابل تولید و عرضه می باشد.

لیست قیمت چیلر هواخنک و چیلر آب خنک شرکت رادکو ( چیلر هوایی و آبی)
ظرفیت تبرید نامی تعداد مدار نوع کمپرسور قیمت (میلیون تومان)
قیمت چیلر 25 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت چیلر 25 تن 2 اسکرال استعلامی
قیمت چیلر 30 تن 1 اسکرال استعلامی
قیمت چیلر 30 تن 2 اسکرال استعلامی
قیمت چیلر 40 تن 2 اسکرال استعلامی
قیمت چیلر 40 تن 4 اسکرال استعلامی
قیمت چیلر50 تن 2 اسکرال استعلامی
قیمت چیلر 60 تن 2-4 اسکرال استعلامی
قیمت چیلر 70 تن 2 اسکرال استعلامی
قیمت چیلر 75 تن 3 اسکرال استعلامی
قیمت چیلر 80 تن 2-4 اسکرال استعلامی
قیمت چیلر 90 تن 3 اسکرال استعلامی
قیمت چیلر 100 تن 4 اسکرال استعلامی
نوع کندانسور:کندانسور هوایی
نوع اواپراتور:پوسته و لوله یا صفحه ای
نوع گاز مبرد :گاز R22
کاربرد در ساختمان، صنایع تزریق پلاستیک،لیزر، صنایع پزشکی و دارویی،صنایع غذایی و دارویی

استعلام قیمت و فروش چیلر تراکمی هوا خنک

برای انتخاب و استعلام قیمت چیلر هوا خنک و استعلام قیمت چیلر آب خنک با ظرفیت مناسب برای پروژه های خود با کارشناسان ما در شرکت رادکو در تماس باشید .

صفحه محصولات شرکت رادکو

صفحه نخست شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو)

مکان هایی که می توان از چیلرهای تراکمی هوا خنک استفاده کنند

  • در ساختمان ها

  • واحدهای صنعتی مانند دارو سازی ، صنعت تولید مواد غذایی

  • اماکن اداری و عمومی

  • کارخانجات نساجی

  • واحد های صنعتی (خنک کردن قالب های صنعتی)

  • کارخانجات ریسه گری و فولاد سازی

  • صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

  • سالن های پرورش قارچ

محل نصب چیلر های هوا خنک

چیلرهای هوا خنک هوا را به طور معمول در اتاق های تجهیزات مکانیکی یا در منطقه ای که از ساختمان که نزدیک به محلی است که خنک می شود قرار دارند . در برخی از تنظیمات صنعتی خنک کنندها درست در همان منطقه ای که خنک می شوند  نگه داشته می شوند . این بستگی به اندازه چیلر و کمپرسور دارد . در بعضی موارد چیلر ها در فضای بیرونی قرار می گیرند .

نصب چیلر تراکمی هوا خنک

خدمات پس از فروش

شرکت رادکو مراحل نصب ، تعمیرات چیلر و تعویض قطعات را پشتیبانی می کند .

محصولات رادکو شامل ۱۲ ماه گارانتی بی قید و شرط و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد.

مطالعه بیشتر :

نگهداری و تعمیرات چیلرهای تجاری،صنعتی و خانگی توسط شرکت رادکو

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ