داکت اسپیلت چیست ؟

داکت اسپیلت نوع بروز شده و خاصی از اسپیلت ها است که عملکرد متفاوتی نسبت به نسل قدیمی خود دارد. به بیان ساده با کانال کشی انجام شده در بخش های مختلف مثلا یک واحد مسکونی دمای همه قسمت ها به عدد تعیین شده توسط شما خواهند رسید. مجموعه داکت اسپیلت از دو بخش کلی تشکیل شده است. بخش اول یونیت یا دستگاه خارجی است که به آن کندانسور یا کمپرسور می گویند. بخش دیگر این مجموعه را یونیت داخلی یا هواساز می گویند. اگر از یک یونیت داخلی در واحد مسکونی تجاری یا اداری خود استفاده کنید دمای تمامی بخش ها با آن هواساز کنترل خواهد شد

معرفی و مشخصات داکت اسپیلت سامونگ (SAMSUNG)

داکت اسپلیت سامسونگ به سبب هوشمند بودن، یک تجربه لذت بخش را در اختیار شما می گذارد. شما می توانید به سادگی از دنیایی از قابلیت های متنوع و برنامه و زمان بندی مختلفی که روی کنترل پنل لمسی دستگاه قرار دارد بهره مند شوید. برای هفته آینده خود زمانبندی سرمایش و گرمایش تعریف کنید. دمای موردنظر خود را برای دستگاه تعریف کنید، سرعت تهویه را تغییر دهید و… . همه چیز آنگونه که شما می خواهید. همچنین شما می توانید با استفاده از نسخه موبایل کنترل پنل دستگاه، هوشمندی منزل یا محل کار خود را به سطح کاملا جدیدی ببرید. حتی از خارج از منزل نیز داکت اسپلیت سامسونگ را آماده به کار کنید تا هنگام ورود به منزل از یک دمای مطبوع لذت ببرید. فراموش کرده اید داکت اسپلیت خود را خاموش کنید؟ جای نگرانی نیست، کافیست با لمس چند آپشن بر روی تلفن همراه خود، آسوده خاطر از هدر نرفتن انرژی باشید.مهندسان سامسونگ برای قطعات مبادله کننده هوا، از فناوری نوین میکروچنل استفاده کرده اند. به سبب برخوردار بودن داکت اسپلیت سامسونگ از این تکنولوژی، بیشترین قدرت تهویه هوا با صرف کمترین انرژی ممکن در اختیار خریداران قرار می گیرد. توان الکتریکی داکت اسپلیت های سامسونگ بین 5 تا 14 کیلووات می باشد که این عدد در مدل های مشابه سایر تولیدگنندگان به دو برابر نیز می رسد. به همین سبب شما می توانید با صرف انرژی کمتر، دمای خنک تری نیز داشته باشید. همچنین فن های قدرتمند و امکان استفاده از تزریق هوای تازه یا Fresh Air Injection، از راکد شدن هوا نیز جلوگیری می کنند. با همواره در جریان بودن هوای خنک، دمای منزل یا محل کار شما همواره بهاری و مطبوع باقی خواهد ماند. گروه تولیدی سامسونگ با بهره گیری از فناوری روز دنیا داکت اسپلیت طبق جدیدترین تکنولوژی تولید و ارائه می نماید. داکت اسپلیت سامسونگ از طراحی و ساختار منحصر بفردی برخوردار است و با کمترین میزان مصرف انرژی بیشترین بازدهی را دارد. این نوع داکت اسپلیت دارای کمپرسور روتاری ویژه مناطق معتدل در ظرفیت های 18000 تا 60000 تولید شده و گاز مبرد بکار رفته در کمپرسور آنها از نوع R22 و R410 سازگار با محیط می باشد. این کمپانی جهت صرفه جویی در مصرف برق و انرژی داکت اسپلیت هایی مجهز به کیت اینورتر نیز به سبد کالایی خود افزوده است. اسپلیت کانالی سامسونگ با قابلیت سرد و گرم را می توان با توجه به شرایط سقف به صورت افقی نیز تعبیه نمود. داکت اسپلیت های سامسونگ مجهز به قطعه ای بنام اکومولاتور هستند که از ورود هرگونه مایع داخل کمپرسور جلوگیری می نماید و از این طریق باعث محافظت از کمپرسور و در نتیجه افزایش عمر دستگاه و کاهش استهلاک در آن می گردد. همچنین مجهز به سیستم عیب یاب هوشمند بوده و بروز مشکلات احتمالی را شناسایی و بررسی می نماید و از طریق صفحه نمایش موجود به شما اطلاع می دهد.

مشخصات فنی کمپرسور داکت اینورتر سامسونگ

کمپرسور یکی از اصلی ترین اجزای داکت اینورتر سامسونگ به شمار می رود. معمولاً شرکت سامسونگ بر روی استفاده از کمپرسور های با کیفیت تاکید زیادی داشته و این موضوع باعث شده تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

هر چه کمپرسور قدرت بیشتری داشته باشد، سرمایش و گرمایش کمپرسور بیشتر می شود. بدین ترتیب در صورتی که یک کمپرسور قدرت بالایی در تولید هوای سرد برای فصول گرم و تولید هوای گرم برای فصول سرد سال را داشته باشد، می تواند به میزان رضایت مصرف کننده بیافزاید.

کمپرسور هایی که شرکت سامسونگ بر روی داکت اسپلیت با ظرفیت های مختلف نصب می کند، از نوع روتاری می باشد. این نوع از موتور ها برای آب هو هوای اغلب شهرهای ایران مناسب بوده و مشکل خاصی را در استفاده طولانی مدت به وجود نمی آورند.

کمپرسور های روتاری دارای وزن کمتری نسبت به ظرفیتی که دارند، هستند، این موضوع باعث شده تا در هنگام جابجایی جهت نصب، تعمیر و یا نگهداری داکت اسپلیت سامسونگ مشکل خاصی به وجود نیاید.

کمپرسور روتاری دارای لرزش ناچیزی بوده و این امر باعث می شود تا سر و صدای کمتری نیز در هنگام روشن بودن کمپرسور ایجاد نماید. بدین ترتیب در هنگام استفاده از داکت اسپلیت samsung، مشکل خاصی از نظر لرزش و ایجاد سر و صدا به وجود نخواهد آمد. برخی از کمپرسور های داکت اسپلیت های این برند، دارای کیت اینورتر هستند.

این نوع از کمپرسور ها بسیار کم مصرف هستند و در هزینه ها می توان صرفه جویی کرد. بدین ترتیب شرکت سامسونگ در سال های اخیر دو نوع داکت اسپلیت را تولید و روانه بازار می کند. داکت اسپلیت معمولی و داکت اینورتر سامسونگ دو نمونه تولیدی شرکت سامسونگ به شمار می روند

بررسی قطعات پنل خارجی داکت اسپلیت سامسونگ

در ساختار پنل خارجی یا بخش کندانسور، داکت اسپلیت سامسونگ قطعات و متعلقات مختلفی به چشم می‌خورد. کمپرسور مهم ترین و کلیدی ترین قطعه تعبیه شده در این بخش می باشد. فرآیند فشرده سازی و متراکم سازی گاز مبرد به وسیله قطعه کمپرسور دستگاه صورت می گیرد.

همچنین، متناسب با نوع و مدل داکت اسپلیت، از کمپرسورهای مختلفی در ساختار دستگاه استفاده می گردد. کمپرسورهای rotary و scroll از جمله تجهیزات محبوب و پرکاربرد در این زمینه محسوب می شوند. از سوی دیگر، کمپرسور مدل روتاری به علت کارکرد کم صدا، راندمان بالا و مصرف بهینه انرژی، در طیف وسیعی از سیستم های تهویه مطبوع پیشرفته و مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر انبساط و شیر چهار طرفه را می توان از دیگر بخش های حائز اهمیت داکت اسپلیت سامسونگ به حساب آورد. شیر انبساط یا اکسپنشن ولو (expansion valve) وظیفه کنترل و مدیریت میزان مبرد وارد شده به بخش اواپراتور را عهده دار می باشد.

شیر منبسط کننده به عنوان یکی از اجزای اصلی سیستم تبرید، در ساختار کلیه سیستم های تهویه مطبوع و برودتی به کار می رود. علاوه بر این، معکوس کردن وضعیت حرارتی و برودتی از وظایف مهم شیر چهار طرفه به شمار می آید.

کویل های کندانسور، فن دمنده و فین های تعبیه شده بر روی کندانسور، از دیگر اجزای حائز اهمیت یونیت خارجی اسپلیت کانالی سامسونگ تلقی می گردند. کویل های کندانسور در نظر گرفته شده برای اسپلیت های کانالی غالبا از نوع هوا خنک می باشد. تخلیه و دفع حرارت درون چرخه تبرید به محیط پیرامون، از وظایف کویل کندانسور قلمداد می گردد.

خنک سازی و کاهش دمای کندانسور از طریق فن دمنده طراحی شده در ساختار پنل خارجی داکت اسپلیت صورت می گیرد. فین های طراحی شده در بدنه کندانسور، ضمن افزایش دوام و استحکام، موجب خروج هوای گرم ایجاد شده در اثر کارکرد کمپرسور می شوند

ویژگی های داکت اسپیلت سامسونگ

  • دارای عملکرد سرمایش و گرمایش
  • بهره مندی از گاز مبرد R410
  • کمپرسور قدرتمند و با کیفیت
  • ظاهر مدرن و شیک
  • استفاده از تکنولوژی های روز دنیا
  • کندانسور قدرتمند و با کیفیت
  • امکان اتصال ترموستات جانبی
  • دارای ریموت کنترل مشترک برای همه یونیت ها
  • برخورداری از فین های طلایی
  • امکان اتصال آب گرم برای جریان هوای گرم
  • نصب ساده و آسان

مراحل نصب و راه اندازی داکت اسپلیت SAMSUNG

در ابتدا باید ابعاد دستگاه و ظرفیت آن را مورد بررسی قرار دهید. سپس محل قرار گرفتن یونیت داخلی، یونیت خارجی و مقدار لوله‌ها مشخص شود. این اقدامات اولیه و ابتدایی نصب داکت اسپلیت است، پس از بررسی این نکات می‌توانید نسبت به خرید داکت اسپلیت اقدام کنید.

بعد از خرید داکت اسپلیت باید یک مکان مناسب برای نصب آن انتخاب کنید. معمولا یونیت داخلی صدای زیادی دارد از این رو سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن، اتاق خواب  قطعا نمیتواند مکان مناسبی برای نصب این یونیت باشند. بهترین مکان برای نصب این یونیت سقف‌ های کاذب است. البته در کنار این موضوع باید ابعاد یونیت داخلی را هم در نظر بگیرید

مرحله بعدی نصب یونیت خارجی و یا همان کندانسور است که یکی از مهمترین اجزا داکت اسپلیت است. مخصوصا هنگامی‌که چند کندانسور را در کنار یکدیگر نصب می‌کنیم باید به این نکته توجه کنیم که در مکان مناسب و با رعایت اصول و قوانین نصب گردد. باید بدانیم که نصب کندانسور در مکانی که در معرض نور آفتاب است نباید صورت گیرد چرا که نور آفتاب موجب اختلال در فرایند کار کندانسور شود و گاهی  ممکن است طول عمر کمپرسور کاهش یافته و یا حتی بسوزد.

نصب لوله‌ مسی از یونیت داخلی به یونیت خارجی است که باید متناسب با نوع دستگاه، ارتفاع و طول مجاز آن صورت گیرد.

مرحله بعد برق کشی است. هرگاه برق این مرحله پایان یافت و حتما باید آن را امتحان کنیم و مطمئن شویم که به درستی برق کشی انجام شده است. اگر به هنگام امتحان کردن سیستم به درستی عمل کرد و صدای عجیبی نشنیدیم یعنی کار به درستی انجام شده است.

پس از آنکه از درستی اجرای مراحل قبلی اطمینان حاصل کردیم نوبت به مرحله آخر یعنی نصب کامل هواساز( یونیت داخلی) و کندانسور ( یونیت خارجی) میرسد . بنابراین نصب را کامل کرده و از عملکرد صحیح دستگاه مطمئن میشویم

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09025555107 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ