داکت اسپیلت چیست

داکت اسپیلت نوع بروز شده و خاصی از اسپیلت ها است که عملکرد متفاوتی نسبت به نسل قدیمی خود دارد. به بیان ساده با کانال کشی انجام شده در بخش های مختلف مثلا یک واحد مسکونی دمای همه قسمت ها به عدد تعیین شده توسط شما خواهند رسید. مجموعه داکت اسپیلت از دو بخش کلی تشکیل شده است. بخش اول یونیت یا دستگاه خارجی است که به آن کندانسور یا کمپرسور می گویند. بخش دیگر این مجموعه را یونیت داخلی یا هواساز می گویند. اگر از یک یونیت داخلی در واحد مسکونی تجاری یا اداری خود استفاده کنید دمای تمامی بخش ها با آن هواساز کنترل خواهد شد.

داکت اسپیلت مدل گرین (Green)

اسپلیت کانالی یا داکت اسپلیت گرین یکی از جدید ترین انواع سیستم های تهویه مطبوع می باشد که در سه مدل اینورتر، حاره ای و معتدل در بازار عرضه می شود داکت اسپلیت گرین همانند دیگر داکت اسپلیت ها متشکل از 2 بخش یونیت داخلی(هواساز) و یونیت خارجی(کندانسور) می باشد که بین این دو یونیت بخشی به نام لوله مسی وجود دارد که به سبب آن ارتباط آن ها برقرار می شود و به کمک کانال هایی که در داخل سقف کاذب ساختمان قرار داده می شوند نیز هوایی گرم برای روزهای سرد سال و تولید هوایی سرد برای روزهای گرم سال میتوان تمامی اتاق ها و واحدهای مورد نظر را دلچسب و مطبوع کرد

عملکرد داکت اسپیلت گرین

داکت اسپلیت گرین با هدایت هوای خنک  از یک واحد مرکزی (که معمولا در سقف کاذب نصب می شود ) و از طریق یک سری کانالها که به هر اتاق منتهی می شود استفاده می کند. گردش هوا به صورت منطقه ای انجام می شود که به شما امکان می دهد جریان هوا، دما و خاموش شدن هر منطقه را کنترل کنید. این امر باعث کاهش هزینه های جاری و داشتن دمای خانه یا محل کار مناسب برای ایران است.

مراحل نصب و راه اندازی داکت اسپلیت Green

در ابتدا باید ابعاد دستگاه و ظرفیت آن را مورد بررسی قرار دهید. سپس محل قرار گرفتن یونیت داخلی، یونیت خارجی و مقدار لوله‌ها مشخص شود. این اقدامات اولیه و ابتدایی نصب داکت اسپلیت است، پس از بررسی این نکات می‌توانید نسبت به خرید داکت اسپلیت اقدام کنید.

بعد از خرید داکت اسپلیت باید یک مکان مناسب برای نصب آن انتخاب کنید. معمولا یونیت داخلی صدای زیادی دارد از این رو سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن، اتاق خواب  قطعا نمیتواند مکان مناسبی برای نصب این یونیت باشند. بهترین مکان برای نصب این یونیت سقف‌ های کاذب است. البته در کنار این موضوع باید ابعاد یونیت داخلی را هم در نظر بگیرید

مرحله بعدی نصب یونیت خارجی و یا همان کندانسور است که یکی از مهمترین اجزا داکت اسپلیت است. مخصوصا هنگامی‌که چند کندانسور را در کنار یکدیگر نصب می‌کنیم باید به این نکته توجه کنیم که در مکان مناسب و با رعایت اصول و قوانین نصب گردد. باید بدانیم که نصب کندانسور در مکانی که در معرض نور آفتاب است نباید صورت گیرد چرا که نور آفتاب موجب اختلال در فرایند کار کندانسور شود و گاهی  ممکن است طول عمر کمپرسور کاهش یافته و یا حتی بسوزد.

نصب لوله‌ مسی از یونیت داخلی به یونیت خارجی است که باید متناسب با نوع دستگاه، ارتفاع و طول مجاز آن صورت گیرد.

مرحله بعد برق کشی است. هرگاه برق این مرحله پایان یافت و حتما باید آن را امتحان کنیم و مطمئن شویم که به درستی برق کشی انجام شده است. اگر به هنگام امتحان کردن سیستم به درستی عمل کرد و صدای عجیبی نشنیدیم یعنی کار به درستی انجام شده است.

پس از آنکه از درستی اجرای مراحل قبلی اطمینان حاصل کردیم نوبت به مرحله آخر یعنی نصب کامل هواساز( یونیت داخلی) و کندانسور ( یونیت خارجی) میرسد . بنابراین نصب را کامل کرده و از عملکرد صحیح دستگاه مطمئن میشویم

ویژگی های داکت اسپیلت گرین

  • راندمان بالای دو سیستم سرمایشی و گرمایشی
  • کارکرد و طول عمر مفید نسبت به داکت اسپلیت های معمولی
  • ظاهری جذاب و شیک
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • از نظر قیمت محصولی به صرفه می باشد.
  • کم صدا بودن داکت اسپلیت گرین در حین کار

اجزا و قطعات داکت گرین

داکت اسپلیت همانند کولر گازی از دو یونیت مجزا داخلی و خارجی تشکیل شده که این دو قسمت از طریق دو لوله ی مسی با یکدیگر در ارتباط هستند. ارتفاع یونیت داخلی به طور تقریبی 29 سانتی متر می باشد که به دلیل ارتفاع کم و مناسب در تمامی سقف های کاذب قابل نصب و اجرا هستند. یونیت داخلی داکت اسپلیت با بدنه ای از جنس ورق گالوانیزه ی محکم در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی تهیه شده و در سقف کاذب ساختمان نصب می گردد. درون هواساز یا یونیت داخلی یک عدد فن سانتریفیوژ تعبیه شده است که هوای ایجاد شده را به داخل اتاق ها انتقال می دهد، گروه تولیدی گرین به منظور کاهش صدای دستگاه حین عملکرد از بهترین برند و متریال در ساخت دستگاه بهره برده است به این تربیت با کمترین میزان صدا هوایی مطبوع به محیط هدیه می بخشد. بخش خارجی یا همان کندانسور حین عملکرد گرما و صدای بسیاری ایجاد می کند به همین علت در فضای باز بیرون از ساختمان مانند پشت بام یا بالکن نصب می شود. جنس بدنه ی کندانسور به دلیل قرار گیری در معرض نور خورشید و باران از ورق فلزی با سطح کیفیت بسیار بالا تهیه شده که مقاومت بالایی در برابر مواد اسیدی و قلیایی داشته که همین امر باعث افزایش عمر دستگاه می گردد

مشخصات فنی داکت اسپیلت گرین

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

شماره تماس : 02128428609

تماس با بخش فروش و دفتر مرکزی RADCO

صفحه محصولات شرکت رادکو

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ