داکت اسپلیت چیست ؟

داکت اسپیلت نوع بروز شده و خاصی از اسپیلت ها است که عملکرد متفاوتی نسبت به نسل قدیمی خود دارد. به بیان ساده با کانال کشی انجام شده در بخش های مختلف مثلا یک واحد مسکونی دمای همه قسمت ها به عدد تعیین شده توسط شما خواهند رسید. مجموعه داکت اسپیلت از دو بخش کلی تشکیل شده است. بخش اول یونیت یا دستگاه خارجی است که به آن کندانسور یا کمپرسور می گویند. بخش دیگر این مجموعه را یونیت داخلی یا هواساز می گویند. اگر از یک یونیت داخلی در واحد مسکونی تجاری یا اداری خود استفاده کنید دمای تمامی بخش ها با آن هواساز کنترل خواهد شد.

داکت اسپیلت مدل AUKS

)اکت اسپیلت های اکس (auks) براساس تکنولوژی ها و فناوری‌های مدرن و آخرین اصول استاندارد ساخته و پرداخته می‌گردد. برخورداری از طراحی ظاهری هوشمندانه و اندازه های بهینه دستگاه، قابلیت استفاده از محصول را در بسیاری از سازه ها با کاربری های مختلف، به راحتی فراهم می آورد علاوه براین، بهینه سازی مصرف انرژی، راندمان و بازدهی بالا، در کنار عدم نیاز به لوله کشی و کانال کشی اضافی، بخشی از مزایای داکت اسپلیت ها تلقی می گردد داکت اسپلیت آکس AUKS از سیستم های تهویه مطبوع کاربردی برای تامین هوای مطبوع و باکیفیت در سازه‌های دارای مساحت و متراژ بالا محسوب می شود. ساختار کلی داکت اسپلیت ها از دو بخش یونیت داخلی و پنل خارجی تشکیل شده است. پنل داخلی هواساز با برخورداری از طراحی و ابعاد و اندازه مناسب در سقف های کاذب به راحتی نصب می شود. از سوی دیگر، پنل بیرونی دستگاه غالبا در فضاهای باز نظیر بالکن و پشت بام نصب می گردد. اتصال پنل ها به یکدیگر از طریق لوله های مسی صورت می گیرد. همچنین، توزیع جریان هوا در محیط، به وسیله دریچه ‌های انجام می پذیرد. داکت اسپلیت آکس AUKS به علت کارایی و راند‌ مان فوق العاده و قیمت مقرون به صرفه، از محصولات پرفروش و پراستفاده در بازار تاسیساتی ایران محسوب می شود. برند auks با قدمت بالا در زمینه تولید تجهیزات سرمایشی، ساخت کشور چین می باشد. داکت اسپلیت های آکس با استفاده از خطوط تولید کاملا پیشرفته، مدرن و به روز طراحی و ساخته می شوند . این مدل از داکت اسپیلت ها در مدل های کم مصرف و معمولی تولید و روانه بازار می شود. مدل های اینورتر به علت صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش چشمگیر هزینه های مصرفی و قدرت خنک کنندگی عالی، استقبال بالای خریداران را به دنبال داشته است. داکت اسپلیت های آکس با برخورداری از عملکرد سرمایش و گرمایش، هوای مطبوع و مطلوب را در تمامی فصل های سال به مصرف کننده هدیه می کنند

مراحل نصب و راه اندازی داکت اسپلیت AUKS

در ابتدا باید ابعاد دستگاه و ظرفیت آن را مورد بررسی قرار دهید. سپس محل قرار گرفتن یونیت داخلی، یونیت خارجی و مقدار لوله‌ها مشخص شود. این اقدامات اولیه و ابتدایی نصب داکت اسپلیت است، پس از بررسی این نکات می‌توانید نسبت به خرید داکت اسپلیت اقدام کنید.

بعد از خرید داکت اسپلیت باید یک مکان مناسب برای نصب آن انتخاب کنید. معمولا یونیت داخلی صدای زیادی دارد از این رو سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن، اتاق خواب و.. قطعا نمی‌توانند مکان مناسبی برای نصب این یونیت باشند. بهترین مکان برای نصب این یونیت سقف‌های کاذب است. البته در کنار این موضوع باید ابعاد یونیت داخلی را هم در نظر بگیرید

مرحله بعدی نصب یونیت خارجی و یا همان کندانسور است که یکی از مهمترین اجزا داکت اسپلیت است. مخصوصا هنگامی‌که چند کندانسور را در کنار یکدیگر نصب می‌کنیم باید به این نکته توجه کنیم که در مکان مناسب و با رعایت اصول و قوانین نصب گردد. باید بدانیم که نصب کندانسور در مکانی که در معرض نور آفتاب است نباید صورت گیرد چرا که نور آفتاب موجب اختلال در فرایند کار کندانسور شود و گاهی  ممکن است طول عمر کمپرسور کاهش یافته و یا حتی بسوزد.

نصب لوله‌ مسی از یونیت داخلی به یونیت خارجی است که باید متناسب با نوع دستگاه، ارتفاع و طول مجاز آن صورت گیرد.

مرحله بعد برق کشی است. هرگاه برق این مرحله پایان یافت و حتما باید آن را امتحان کنیم و مطمئن شویم که به درستی برق کشی انجام شده است. اگر به هنگام امتحان کردن سیستم به درستی عمل کرد و صدای عجیبی نشنیدیم یعنی کار به درستی انجام شده است.

پس از آنکه از درستی اجرای مراحل قبلی اطمینان حاصل کردیم نوبت به مرحله آخر یعنی نصب کامل هواساز( یونیت داخلی) و کندانسور ( یونیت خارجی) میرسد . بنابراین نصب را کامل کرده و از عملکرد صحیح دستگاه مطمئن میشویم

سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت auks

عملکرد گرمایش داکت اسپلیت  ،auksتوزیع هوای مطبوع و بهینه با نرخ پایدار و ثابت در محیط، از طریق داکت اسپلیت آکس AUKS به بهترین نحو محقق می شود. استفاده از جدیدترین مکانیزم های حرارتی و برودتی، قابلیت استفاده از دستگاه Duct Split را در بازه های دمایی مختلف به سادگی فراهم آورده است. عملکرد گرمایش این مدل سیستم تهویه مطبوع، هوای گرم را متناسب با نوع نیاز، در محیط پراکنده می سازد.

با آغاز فصل سرما و کاهش محسوس دما، استفاده از قابلیت گرمایش داکت اسپلیت در دستور کار افراد قرار می گیرد. برای انجام فرآیند گرمایش در ابتدا، گاز مبرد در بخش کندانسور دستگاه گرم شده و به وسیله لوله های مسی به پنل داخلی و قسمت کویل حرارتی منتقل می گردد. این امر گرم شدن هوای وارده شده به داخل یونیت دستگاه را در پی دارد.

عملکرد سرمایشی داکت اسپلیت آکس AUدر قسمت پنل بیرونی دستگاه تجهیزاتی نظیر کندانسور و کمپرسور قرار گرفته است. این بخش ها غالبا در فضای باز و محیط بیرون نصب و مورد بهره برداری قرار می گیرند. از سوی دیگر، یونیت داخلی دستگاه اجزایی مانند الکتروموتور، فن، اواپراتور و فیلتر هوا را در بر می گیرد این بخش در فضای داخلی و زیر سقف کاذب نصب و پیاده سازی می شود. یونیت های داخلی و خارجی دستگاه به وسیله لوله های مسی و کابل های رابط به یکدیگر متصل می شوند. علاوه براین، فرآیند انتقال و توزیع هوا در محیط داخلی به وسیله دریچه های مخصوص هوا و کانال های دستگاه عملیاتی می گردد.

انواع داکت اسپلیت های AUKS

داکت اسپلیت های auks در دو نوع معمولی و اینورتر دسته بندی می شوند. داکت اسپلیت اینورتر کیت اینورتر بر روی کمپرسور نصب می شود و باعث میشود که دور موتور ان متغیرشود به ان معنی که زمان کارکرد، زمانی که دور موتود به حد اکثری کمپرسور نیازی نباشد دور موتور متناسب

با نیاز کاهش میاید و موجب کاهش مصرف برق و هزینه ها میشود. اما در نسخه معمولی که دارای کیت اینورتر نیست کمپرسور همواره با توان حداکثری کار میکند حتی زمانی که به توان حداکثری نیازی نیست و بالا رفت مصرف برق و هزینه ها میشود.

بازه قیمت VRF (وی ار اف) در بازار ایران از 1500 تا 3000 دلار با توجه به برند انتخابی می باشد

سیستم VRF دستگاه یکپارچه سرمایشی و گرمایشی است که به صورت دو تکه شامل یونیت خارجی و یونیت داخلی ساخته شده و از طریق لوله کشی مسی حاوی مبرد به یکدیگر متصل می شوند و به همین خاطر به آن اسپلیت مرکزی نیز گفته می شود زیرا همانند اسپلیت به صورت دو تکه ساخته می شود.

یونیت خارجی که در مکانی خارج از ساختمان مانند پشت بام یا حیاط نصب شده به صورت مرکزی به چندین یونیت داخلی یا همان فن کویل متصل می‌شود و سرمایش و گرمایش ساختمان را تامین می کند.

انواع برندهای سیستم های VRF

  • برند های ژاپنی

برند های ژاپنی سیستم VRF دایکین ، میتسوبیشی الکتریک ، او جنرال می باشد.

  • برند های کره ای

برندهای كره ای شامل ال جی ، سامسونگ می باشد كه به عنوان مولتی وی ال جی و دی وی ام سامسونك  نیز شناخته می‌شوند و قیمتی پایین تر از برندهای ژاپنی دارند.

  • برند های چینی

برندهای چینی  میدیا ،آکس،گرین ،گری و وستن ایر می باشند که قیمتی پایننتر از برندهای ژاپنی و کره ای دارند و این امر باعث شده جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کنند

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:71057987و28428609-021

    تلفن همراه:09025555107 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ