تهویه مطبوع داکت اسپلیت

یکی از کارآمدترین سیستم های تهویه مطبوع  سیستم های داکت اسپلیت است که از آنها برای خنک سازی خانه ها و محل کار استفاده می شود. داکت اسپلیت ها فقط با استفاده از یک سیستم می توانند هر اتاق از خانه یا محل کار شما را خنک کنند.

با استفاده از این سیستم ها می توان دمای اتاق های خواب را خنک و دنج نگه دارید و همچنین اتاق نشیمن نیز برای دورهمی و مهمانی ها می تواند بسیار دلپذیر باشد .

به طور کلی Ducted AC سیستم خنک کننده ایده آلی برای آب و هوای ایران است و مخصوصا برای خانه های بزرگ که اتاق خواب های زیادی دارند مناسب است. با نصب یک رطوبت گیر بر روی داکت اسپلیت ها می توان تا میزان زیادی کاهش دهد که این عمل می تواند برای بعضی شهر های ایران که دارای رطوبت زیادی است بسیار کارآمد باشد.

سیستم های داکت اسپلیت چیست و چگونه عمل می کنند

مطالعه بیشتر:

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

داکت اسپلیت چند نوع است و چگونه عمل می کند؟

داکت داسپلیت یک  سیستم تهویه مطبوع است که شامل دو بخش است . که یک بخش سیستم (کندانسور) در خارج از ساختمان قرار دارد و معمولا روی یک دیوار خارجی قرار دارد  و یک بخش سیستم (هواساز) داخل ساختمان قرار دارد و در داخل سقف کاذب تعبیه می شود.

مطالعه بیشتر:

خرید چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی آب خنک

مواد مصرفی و اتصالات سیستم های تهویه مطبوع

داکت اسپلیت اینورتر گرید A

داکت اسپلیت اینورتر  همان طور که از نامشان پیداست دارای کیت اینورتر است و اصطلاحا به آن اینورتر دار می گویند .

کیت های اینورتر دار بروی کمپرسور نصب شده و دور موتور را متغیر می کند به این معنی است که در هر زمانی که نیاز به کارکرد حداکثری داکت اسپلیت نباشد دور موتور نیز متناسب با نیاز کاهش می یابد و این کار باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش قبض برق می شود .داکت اسپلیت اینورتر دار صدای کمتری نسبت به نوع دیگر آن دارد و طول عمر بالاتر و همچنین راندمان بالاتر این مزیت ها باعث افزایش قیمت و همچنین افزایش کیفیت این نوع داکت اسپلیت می شود .

مطالعه بیشتر:

برج خنک کننده چیست؟

کندانسور چیست؟

داکت اسپلیت معمولی گرید B

این نوع داکت اسپلیت کیت اینورتر را ندارد و به همین علت کمپرسور در هر حالتی حتی زمانی که نیاز به حداکثر کارکرد خود نداشته باشد با دور حداکثری به کار خود ادامه می دهد و باعث افزایش هزینه برق مصرفی می شود .

عملکرد داکت اسپلیت

داکت اسپلیت با هدایت هوای خنک  از یک واحد مرکزی (که معمولا در سقف کاذب نصب می شود ) و از طریق یک سری کانالها که به هر اتاق منتهی می شوداستفاده می کند. گردش هوا به صورت منطقه ای انجام می شود که به شما امکان می دهد جریان هوا، دما و خاموش شدن هر منطقه را کنترل کنید. این امر باعث کاهش هزینه های جاری و داشتن دمای خانه یا محل کار مناسب برای ایران است .

مطالعه بیشتر:

سیستم vrf چیست؟

تجهیزات و لوازم کنترل و اندازه گیری

چه زمانی استفاده از سیستم داکت اسپلیت ها گزینه درستی است ؟

اگر به هر یک از نکات زیر پاسخ (بله) بدهید دستگاه داکت اسپلیت می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

  • آیا می خواهید کنترل کاملی بر کنترل دمای اتاق ها داشته باشید ؟

دارایی های ارزشمند(مبلمان، کتاب، اشیای عتیقه) شما در هوای مرطوب می تواند به راحتی از بین بروند .

  • آیا می خواهید در آن روزهای گرم تابستان که خفه کننده است، هوای تازه و خنک به طور مناسب در خانه یا محل کار شما جریان داشته باشد.

  • آیا می خواهید برای خنک کردن / گرم کردن / حفظ دمای خانه یا محل کار خود از یک سیستم کارآمد استفاده کنید؟

  • آیا در حال ساخت خانه جدید و یا در حال بازسازی اساسی در خانه خود هستید ؟

عملکرد داکت اسپلیت

مطالعه بیشتر:

مزایای داکت اسپلیت

  • صرفه جویی در هزینه مصرف برق

اگر در خانه ای هستید که بیش از 3 اتاق نیاز به تهویه مطبوع داشته باشد، AC متناوب در مقایسه با هزینه های نگهداری چندین واحد مختلف AC، بازده انرژی بهتری را ارائه می دهد.

به طور کلی داکت اسپلیت های اینورتر به طور مداوم در حال خنک کردن یا گرم کردن  محیط هستند ودما را مطابق با دمای اتاق تنظیم می کنند. و به محض رسیدن به دمای مطلوب، فناوری اینورتر از اینکه دما به طور ثابت بماند اطمینان حاصل می کند و دور موتور با توجه به نیاز کاهش یا افزایش می یابد و راحت تر و کارآمدتر عمل می کند.

  • کنترل و انعطاف پذیری زیاد

با استفاده از سیستم های داکت اسپلیت شما در مقایسه با سیستم های بدون کانال کنترل بسیار بیشتری بر نحوه خنک سازی محیط خود دارید.

  • تنظیم دمای هر اتاق با استفاده از AC Zoned

یکی دیگر از مزایای سیستم های داکت اسپلیت کنترل دمای منطقه ای با استفاده از ترموستات است که در هر اتاق نصب می شود که متناسب با خواست شما می تواند سرد تر یا گرم تر باشد. و دمای هر اتاق را به صورت جداگانه می توان تنظیم کرد.

مزیت کنترل منطقه ای به گونه ای است که ضمن حفظ یک محیط کار و زندگی بسیار راحت، هزینه های برق را کاهش می دهد. در شب می توانید به راحتی دما را فقط در اتاق های خواب کاهش دهید تا خواب خوبی داشته باشید .این بدان معنی است که شما از هزینه اضافی که در صورت خنک کردن کل خانه به وجود  می آید جلوگیری می کنید.

در یک محیط کاری، می توانید دفتر یا گارگاه را خنک کنید، در حالی که محل های دیگر را خنک نکنید. این کار یک محیط کاری راحت را بدون هزینه های بی مورد تضمین می کند.

  • داکت اسپلیت ها باعث صرفه جویی در فضای دیوارها می شود

به دلیل اینکه داکت اسپلیت ها در سقف کاذب نصب می شود و کانال ها از دید پنهان هستند در زیبایی خانه بسیار موثر هستند و شما می توانید از دیوارها به همان شکلی که می خواهید استفاده کنید و واحد بیرونی را نیز به راحتی در حیاط خانه می توان پنهان کرد.

  • وجود داکت اسپلیت که در داخل سقف کاذب قرار گرفته شده است به خانه شما ارزش می دهد

از آنجایی که این سیستم همیشه در خانه شما خواهد بود در هنگام فروش خانه، خانه شما ارزش بیشتری خواهد داشت.

  • از سلامت خانواده خود محافظت کنید

درسیستم های تهویه مطبوع که چرخه معکوس اعمال می شود. AC  کانال دار رطوبت هوا را می گیرد و امکان کنترل دما را فراهم می کند. این برای بیماران آسم، افراد مسن، کودکان و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان به خطر افتاده مفید است.

  • طول عمر مفید

دستگاه های داکت اسپلیت به راحتی تا 15 سال عمر مفید دارند.

مزایای داکت اسپلیت

معایب داکت اسپلیت

1- هزینه نصب

علی رغم صرفه جویی طولانی مدت، هزینه های اولیه نصب کانال متناوب کمی زیاد است.

2- نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد

تاسیسات AC   کانال دار نیاز به برنامه ریزی و توجه دقیق دارد. محل قرار گیری در عملکرد بهینه و کارآمد موثر است.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ