فیلتر ساکشن چیست ؟

یکی از تجهیزات چرخه تبرید که از آسیب به تجهیزات چرخه جلوگیری می کند، فیلتر ساکشن نام دارد.این تجهیز از دو قسمت پوسته و صافی تشکیل شده است و به وسیله صافی خود، عناصر مضری چون گردو خاک و براده‌های آهن را جذب وحذف کرده و به این ترتیب از ورود آن ها به چرخه تبرید جلوگیری می‌ کند. این تجهیز از اجزایی مانند فنر، صحفه توری، نمد و هسته تشکیل می شود. هسته فیلتر ساکشن قابل تعویض است د می توانید هسته یا صافی آن را تهیه و جایگزین کنید.

ویژگی های فیلتر ساکشن

  • بدنه از جنس فولاد
  • اتصال جوش از جنس فولاد و مس
  • مقاومت در برابر شوک و لرزص
  • ضخامت یکنواخت و ماکزیمم سطح مقطع
  • غیر قابل واکنش با مبرد
  • ظرفیت بالای جذب آب و اسید زدایی
  • قابلیت جمع اوری ناخالصی ها
  • قابلیت مسدود کردن روغن در مدار

اصلی ترین اجزای فیلتر ساکشن

فنر: هدف از نصب فنر در ساختار کلی فیلتر های خشک کننده، جلوگیری از حرکت های مدام فیلتر می باشد‌ به عبارت دیگر این فنر در نهایت منجر به فشرده شدن فیلتر در تلورانس خود می گردد.

نمد: یک جنس نمدی بین فنر و هسته وجود دارد تا مانع از آسیب وارد شدن به هسته شود.

هسته: یکی از اصلی ترین اجزای به کار رفته در ساختار فیلتر ساکشن می باشد که هدف از استفاده از آن، جذب رطوبت سیال و مبرد و جلوگیری از یخ زدگی در شیر انبساط است.

صفحه طوری: این صفحات با دانه های ریز د درشت مانع از ورود ذرات جامد به سایز بخش های سیستم تبرید ردند.

نحوه انتخاب فیلتر ساکشن

این تجهیز بر اساس سایز خط مکش کمپرسور انتخاب می شود. همچنین فیلتر ساکشن از سایز ۸/۷  تا سایز ۴/۱ ۴ طراحی و ساخته می شود. در بازار ایران به طور معمول پوسته فیلتر ساکشن از سایز ۸/۳ ۱ تا ۸/۱ ۳ موجود است.

برندهای معتبر سازنده فیلتر ساکشن

برندهای معتبری در زمینه ی طراحی، ساخت و عرضه ی این تجهیز در سطح جهان وجود دارند. از معتبرترین برندهای این حوزه می توان به کارخانه کستل ایتالیا و دانفوس مکزیک اشاره کرد. علاوه بر این برندهای معتبری نظیر O&F نیز در این زمینه فعالیت دارند

مراحل عملکرد فیلتر ساکشن

ابتدا فیلتر درایر بعد از رسیور و قبل از شیر انبساط نصب می شود
با ورود سیال به فیلتر، ابتدا از توری با دانه های درشت عبور نموده و مانع از ورود نواد جامد بزرگتر به گام بعدی می شود. پس از حذف مواجد جامد بزرگ سیال از رطوبت گیر حذف می شود. در اخر سیال بدون رطوبت و مواد جامد درشت از توری ریزتر عبور کرده و مواد ریز به طور کامل حذف می شود. بدین صورت از وارد شدن آسیب به سایر بخش های سیستم تبرید جلوگیری می شود.

ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ