اویل سپراتور چیست ؟

سیستم های برودتی از قسمت ها و اجزای مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام از این اجزا نقش مهمی در کارکرد کلی سیستم ایفا می کنند. یکی از این اجزا اویل سپراتور نام دارد. اویل سپراتور یکی از بخش های مهم در هر سیستم برودتی است که معمولا در قالب یک صحفه فلزی تولید می‌شود‌. در حقیقت اویل سپراتور سه بخش اصلی دار: بدنه،صحفه فلزی و شناور کننده است

وظیفه اویل سپراتور چیست ؟

همان طور که میدانید کمپرسور وظیفه کمپرس کردن یا فشردن گاز را بر عهده دارد. در حین فرایند فشره شدن گاز میزانی از روغن نیز بدست می آید که همراه با گاز وارد کمپیرسور میشود. ورورد گار به کمپرسور یکی از مراحل کار است که مطلوب است اما در این میان میزانی از روغن کمپرسور خارج میشود واین امر نامطلوب است که باید از آن جلوگیری نمود. بنابراین به منظور ممانعت از فرار روغن از کمپرسور از اویل سپراتور استفاده می شود.

ویژگی و مزایای اویل سپراتور

.موجب افزایش عملکرد و طول عمر کمپرسور می شود .
کاهش صدا و ارتعاش کمپرسور را به دنبال دارد .
موجب بالا رفتن بازدهی و عملکرد سیستم به این منظور که میزان روغن در سطح اواپراتور و یا کنداسور به حداقل می رسد و تاثیرات منفی در انتقال حرارت را از بین می برد . موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و در نهایت کاهش هزینه های جاری سیستم می شود .

مطالعه بیشتر :

تجهیزات کنترل و اندازه گیری

سایت گلس

فیلتر درایر

ساختار روغن اویل سپراتور

ساختار اویل سپراتور به نحوی است که در حد فاصل بین شناور کف مخزن همیشه یک فشایی وجود دارد که در این فضا روغن جمع می شود و این مقدار روغن در این فضا همیشگی است در واقع جدا کننده روغن مقداری از روغن سیستم را که در اصل همون روغن کارتل می باشد را در خود نگه می دارید بنابراین نیاز به شارژ اولیه روغن برای اویل سپراتور می باشد که از روغن کارتل کاسته نشود که این مقدار بر روی محصول ذکر می شود اگر مقدار شارژ روغن بر روی محصول ذکر نشده بود از ورودی به مقداری روغن بریزید تا فلوتر بالا بیاید و شیر باز شود لحظه ای که نشتی از شیر را دیدید اویل سپراتور به میزان کافی شارژ شده است .

مهم ترین کاربرد ها

  • سیستم های سرمایشی با لوله کشی طولانی
  • سیستم های که در دمای بسیار پایین کار میکنند
  • سیستم های که ذاتا مشکل برگشت روغن دارند
  • همچنین اویل سپراتور باعث کاهش لرز و صدای کمپرسور های پیستونی شده و با کاهش روغن خارج شده از کمپرسور عمر موتور را بالا برده و بازدهی سیکل را افزایش می دهد.

راههای ارتباط با ما

كاربر گرامی اين قسمت جهت ارتباط هر چه بهتر شما با شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو)  ايجاد شده است. ارائه پيشنهادات و انتقادات، مسلماً ما را به سمت پيشرفت و خدمت رسانی هر چه بهتر هدايت می نمايد.

با تشكر از شما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09025555107

     

    ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس دفترفروش

    آدرس دفتر فروش:کرج ،خیابان بیهقی روبروی شهرداری ساختمان امیر کبیر

  • آدرس ایمیل

    روابط عمومی :

    info@radcoir.com

     منابع انسانی:

    hr@radcoir.com

     واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ