سیستم تهویه کارخانه جوجه کشی صنعتی

از زمان تکامل صنعت جوجه کشی از جوکشی چند مرحله ای به یک مرحله ای، سیستم های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع به بخشی ضروری از عملیات جوجه کشی تبدیل شده اند. در اصل سیستم تهویه مطبوع هنگام کنترل آب و هوا در جوجه کشی های یک مرحله، کار سنگینی را انجام می دهد و از این طریق به دستگاه های جوجه کشی کمک می کند تا عملکرد بهینه داشته باشند. اهمیت کنترل آب و هوا بسیار فراتر از تهویه هوا برای تنظیم کنندگان و هچرها است، زیرا کنترل شرایط هوا د

ر هر اتاق، از پذیرش تخم مرغ تا اعزام جوجه ها، در جوجه کشی تک مرحله ای برای دستیابی به جوجه ریزی مطلوب نتایج ضروری است.

سیستم تهویه کارخانه جوجه کشی صنعتی

جوجه کشی تک مرحله ای به سیستم های تهویه مطبوع متکی است.

حتی اگر صنعت جوجه کشی تجاری از مدت ها قبل به روش جوجه کشی چند مرحله ای پایبند بود، برای تامین تقاضای جهانی گوشت مرغ بیشتر در حالی که سطح سختگیرانه امنیت زیست محیطی را برآورده می کرد، و برای بهینه سازی صنعت نیاز به یک روش جدید بود.

مطالعه بیشتر:

چیلر هوا خنک 

چیلر آب خنک

بهره وری و بازگشت سرمایه

این کار علاوه بر آموزش مجدد پرسنل به روش تک مرحله ای، به ماشین آلات و تجهیزات سازگار از جمله سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع با ابعاد مناسب و تامین رطوبت  نیاز دارد. یک سیستم تهویه مطبوع موثر و سفارشی، عملیات یک مرحله ای ضروری است، زیرا در هنگام گرم کردن، خنک سازی، مرطوب سازی و رطوبت زدایی از منبع هوای تازه که دستگاه جوجه کشی را تغذیه می کند، این کار باعث می شود که ماشین جوجه کشی بتواند محیط جنین را برای نتایج مطلوب جوجه کشی راحت تر کند.

جوجه کشی تک مرحله ای به سیستم های تهویه مطبوع متکی است.

چهار روش تاثیر گذار سیستم کنترل آب و هوا بر جوجه کشی تک مرحله ای

1- تامین هوای مناسب در هر مرحله

مسلما بزرگترین مزیت جوجه کشی تک مرحله ای این است که شرایط محیطی را می توان در هر مرحله از رشد، از تخم مرغ تا جوجه، متناسب با نیازهای جنین تنظیم کرد. این امر نه تنها باعث بهبود قابلیت جوجه ریزی و یکنواختی جوجه ها در نتیجه یک پنجره دریچه بهبود یافته می شود، بلکه تضمین امنیت زیستی داخل جوجه ریزی را نیز آسان می کند.

سیستم HVAC تضمین می کند که حجمهای صحیح هوا، هم از نظر دما و هم از نظر رطوبت، همیشه به اتاق تنظیم کننده و هچر تحویل داده می شوند. این به تنظیم کننده ها و هچرهای واقعی اجازه می دهد تا دما و جریان هوا را به خوبی کنترل کنند و شرایط محیطی مطلوب و یکنواختی را داخل دستگاه ها فراهم کنند.

2- هر مکان، هر آب و هوا

شرایط آب و هوا نه تنها از منطقه به منطقه دیگر، بلکه از فصلی به فصل دیگر و حتی از روز به شب متفاوت است. به همین دلیل پترسیم (Petersime) سیستم های HVAC را بر اساس داده های تاریخی، جغرافیا طراحی و مهندسی می کند که حداقل و حداکثر دما و تغیرات واقعی سطح رطوبت را در یک بازه زمانی مشخص در نظر می گیرد.

چهار روش تاثیر گذار سیستم کنترل آب و هوا بر جوجه کشی تک مرحله ای

مطالعه بیشتر:

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

3- افزایش امنیت زیستی

دیگر هیچ آلودگی متقاطع موجود در هوا وجود ندارد .

یک سیستم تهویه مطبوع به خوبی طراحی شده سطح امنیت زیستی جوجه کشی را افزایش می دهد، زیرا جریان هوا با کنترل فشار قادر است فشارهای مختلفی را در اتاق های مختلف ایجاد کند.

بیشترین فشار را باید در اتاق نشسته و اتاق واکسن که در آن پاکیزگی در درجه اول قرار دارد حفظ کرد در حالی که کمترین فشار برای اتاق شستشو و مناطقی که سبدهای کثیف نگهداری می شود، است.

حتی اگر دری باز نشود، هوا همیشه از حیاتی ترین و تمیز ترین اتاق های کثیف منتقل می شود.

سیستم HVAC همچنین هوای ورودی تازه را فیلتر می کند. در واقع، پیترسایم توصیه می کند از دو سطح فیلتراسیون هوا استفاده کنید: اول، یک فیلتر برای ذراتی که با چشم دیده می شوند و در مرحله دوم، یک فیلتر اصلی که جلوی گرد و غبار ریز را بگیرد.

به این ترتیب، جوجه ریزی فقط هوای تمیز را به خود جلب می کند، در حالی که هوای کثیف تا زمان طولانی در اتاق ها ممکن است وجود داشته باشند.

مطالعه بیشتر:

چیلر صنعتی

سیستم vrf چیست؟

تجهیزات و لوازم کنترل و اندازه گیری

4- کنترل هزینه های انرژی

یک جوجه کشی کاملا مطبوع لزوما انرژی بیشتری مصرف نمی کند. در صورتی که مهندسی مناسب، یک سیستم HVAC سفارشی حتی می تواند به وجوجه کشی ها در مصرف کمترین میزان انرژی ممکن کمک کند. در واقع، همان سیستم کنترل فشار میزان هوای مورد نیاز را کنترل می کند و فقط آن حجم خاص هوا را تامین می کند، و فقط آن حجم خاص هوا را تامین می کند، بنابراین هیچ هوای مطبوعی هدر نمی رود.

علاوه بر این، در آب و هوای سرد، می توان گرما را از جنین در حال رشد بازیابی کرد، زیرا از روز نه به بعد، جنین در “مرحله گرمازا” خود قرار دارد (این بدان معنا است که آنها گرمای بیشتری تولید می کنند). یک سیستم تهویه مطبوع پایدار می توانند از این گرما برای پیش گرم کردن هوای تازه سرد ورودی به جوجه کشی استفاده کند، در نتیجه باعث کاهش چشمگیر مصرف انرژی دیگ بخار و چیلر می شود.

طبیعت هزینه دار صنعت طیور، بهره وری انرژی را یکی از نگرانی های مهم کرده است. موقعیت تجهیزات تهویه برای عملکرد کل سیستم بسیار مهم است. به منظور جلوگیری از مناطق راکد هوا و حفظ سرعت جریان هوا مناسب، فن ها و ورودی ها باید در موقعیت های نسبی مناسب قرار بگیرند.

بهره وری و میزان جریان حجم هوا که فن ها توانایی آن را دارند، به این بستگی دارد که چه مواردی از تخلیه و لوازم جانبی مورد نیاز است و سایر موانع جریان هوا در جوجه کشی وجود دارد.

تهویه مطبوع جوجه کشی

مطالعه بیشتر:

شست و شوی سیستم های تهویه

سیستم های تهویه باید به راحتی تمیز شوند. سیستم های تهویه ضعیف و تمیز همراه با چرخه های شرایط خشک و مرطوب شرایط مناسب برای تکثیر را ایجاد می کنند، که به ویژه در روز شانزدهم باعث افزایش مرگ و میر می شود.

دمای نامناسب برای جوجه کشی

نتایج ضعیف معمولا با کنترل نامناسب دما و یا رطوبت ایجاد می شود. کنترل نادرست به این معنی است که دما یا رطوبت برای یک مدت زمانی، بسیار زیاد یا خیلی کم است که در رشد و نمو طبیعی جنین اختلال ایجاد می کند. نتایج ضعیف نیز در اثر تهویه نامناسب، چرخش تخم مرغ و سرویس دستگاه ها ایجاد می شود.

مطالعه بیشتر:

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ