نحوه کار فن کویل و ارتباط آن با چیلر و بویلر

یک فن کویل (FCU) شامل یک فن است که هوا را در یک فضای داخلی به داخل واحد می کشاند و سپس آن را از طریق کویل خنک کننده یا گرم کننده انتشار می دهد.

فن کویل ها در فضاهای اداری تجاری و مسکونی و به طور کلی در فضاهایی که چندین فضای کوچک وجود دارد و نیاز به کنترل فردی دارند، اجرا می شود .

FCU به طور کلی دارای یک کویل آب سرد برای خنک سازی و یک کویل آب گرم برای گرم کردن یا یک عنصر گرم کننده الکتریکی هستند. آب سرد از چیلر(مینی چیلر) تامین می شود و آب گرم از دیگ بخار (بویلر، پکیج) تامین می شود.

نحوه کار فن کویل و ارتباط آن با چیلر و بویلرمطالعه بیشتر:

فن کویل | قیمت فن کویل | خرید فن کویل

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

بهره وری انرژی

سیستم های FCU دارای بازدهی متوسط هستند اما اگر به خوبی نگهداری و اداره شوند می توانند سطح خوبی از بازده را تولید کنند.

هزینه های جاری فن کویل

سن و شرایط نگهداری از فن کویل ها به طور قابل توجهی بر هزینه های جاری تاثیر می گذارند. سیستم های قدیمی تر دارای نرخ بالاتری از خرابی کنترل دما و نیروی مرکزی ناکارآمد همگی می توانند هزینه ها را افزایش دهند. و همچنین با مدیریت و راه اندازی درست و به ویژه در رابطه با کالیبراسیون سنسورهای دما و نگهداری دریچه ها، طول عمر فن کویل افزایش می یابد.

ارتباط فن کویل با چیلر

چیلر یا مینی چیلر دستگاهی هستند که طی یک سیکل،آب را به دمای نزدیک صفر یا زیر صفر می رساند و با پمپ، آب سرد را به فن کویل که در قسمت های مختلف یک ساختمان نصب شده ارسال می کند و آب سرد درون  فن کویل جریان می یابد و فن با وزیدن هوا از اطراف کویل ها، هوا را سرد کرده و با استفاده از ترموستات دما را تنطیم می کند و با وجود فیلتر موجود در فن کویل هوا تمیز و بدون گرد و خاک وارد محیط می شود.

با توجه به متن بالا به این نتیجه می رسیم که چیلر دستگاه تولید کننده سرمایش و فن کویل دستگاه توزیع کننده آن در داخل ساختمان است.

ارتباط فن کویل با چیلر

مطالعه بیشتر:

ارتباط فن کویل با بویلر موتورخانه یا پکیج

بویلر یا پکیج وطیفه گرم کردن آب را برعهده دارند و این آب گرم از طریق پمپ به فن کویل ارسال شده و از طریق فن هوای گرم وارد محیط ساختمان می شود.

در یک ساختمان بزگ می توان با توجه به مساحت آن تعداد خیلی زیادی از فن کویل ها استفاده کرد و همه آنها را برای تولید هوای سرد و گرم به چیلر(مینی چیلر) و بویلر(پکیج) و به این دلیل که می توان دمای هر اتاق را شخص سازی کرد استفاده از فن کویل ها در مکان هایی که نیاز به کنترل جداگانه دما است بسیار مناسب است.

ارتباط فن کویل با بویلر موتورخانه یا پکیج

انواع فن کویل

  • فن کویل سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار درون سقف کاذب نصب می شوند و دمای آنها با استفاده از ترموستاتی که در هر اتاق به صورت مجزا نصب شده ، کنترل می شود ویا می توان از ریموت کنترل استفاده کرد .

فن کویل سقفی توکار

مطالعه بیشتر:

برج خنک کننده چیست؟

کندانسور چیست؟

  • فن کویل کانالی

فن کویل کانالی از نظر ظاهرشبیه به فن کویل سقفی توکار است و در داخل سقف کاذب قرار می گیرد . فن کویل کانالی در ظرفیت های 600 تا 2000 فوت مکعب در دقیقه است.

این فن کویل می تواند هوای خروجی را از طریق کانال به چندین اتاق ارسال کند. اگر این فن کویل به درستی نصب شود صدا به مراتب کمتر فن کویل های قبلی است .

فن-کویل-کانالی-

مطالعه بیشتر:

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

  • فن کویل زمینی

فن کویل زمینی با ظرفیت 200 الی 1200 فوت مکعب در دقیقه وجود دارد که به دو صورت بالازن و روبروزن هوا را انتقال می دهند .

فن کویل زمینی بیشتر برای مکانهایی مانند آپارتمان ، اداره ، مدارس و .. استفاده میشود . در این فن کویل می توان به ویژگی هایی همچون صدایی کم ، طراحی زیبا، نصب سریع و آسان اشاره کرد.

قیمت-فن-کویل-زمینی-شیبدار-400CFM-3-300x409

مطالعه بیشتر:

سیستم vrf چیست؟

تجهیزات و لوازم کنترل و اندازه گیری

  • فن کویل ایستاده

از این فن کویل زیاد استفاده می شود و می تواند هر جای مناسبی از اتاق مورد استفاده قرار گیرد از این فن معمولا در مکان های تجاری و اداری استفاده می شود و در دو نوع کوتاه و بلند است ، که با توجه به ارتفاع اتاق می توان مورد استفاده قرار گیرد . این نوع فن کویل برای مکانهایی که در آنها رفت و آمد زیاد است می تواند مورد استفاده قرارگیرد .

  • فن کویل سقفی کابینتی

این فن کویل ها مانند فن کویل های ایستاده هستند با این تفاوت که در زیر سقف و به صورت افقی نصب می شود .و به صورت افقی هوا را خارج می کند.

فن-کویل-سقفی-با-کابینت-2-300x409

مطالعه بیشتر:

فن کویل دیواری

فن کویل دیواری که به فن کویل دکوراتیو نیز مشهور است، روی دیوار نصب می شود .

شباهت زیادی به پنل کولر گازی دارد به همین دلیل از طرفداران زیادی برخوردار است . ظرفیت هوادهی از 300 تا 600 فوت مکعب بر دقیقه

و طراحی زیبا که هم نمای خوبی دارد و هم فضای کمی را اشغال میکند از ویژگی های این نوع فن کویل است.

فن کویل دیواری

مطالعه بیشتر:

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ