فن کویل ها به عنوان قلب سیستم های تهویه مطبوع

فن کویل ها یکی از موثرترین ابزارها برای تهویه هوا است. که در سالهای اخیر، نصب واحدهای فن کویل به یکی از موثرترین ابزارها برای تامین تهویه مطبوع در محل های تجاری جدید و بازسازی شده تبدیل شده است.

فن کویل ها به عنوان قلب سیستم های تهویه مطبوع

اجزای فن کویل 

  • بدنه
  • فیلتر
  • الکتروموتور
  • فن
  • مجموعه کویل

مطالعه بیشتر:

انواع فن کویل

بهترین فن کویل مناسب شما

قیمت فن کویل

  • فن کویل سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار درون سقف کاذب نصب می شوند و دمای آنها با استفاده از ترموستاتی که در هر اتاق به صورت مجزا نصب شده ، کنترل می شود ویا می توان از ریموت کنترل استفاده کرد .

فن کویل سقفی توکار

  • فن کویل کانالی

فن کویل کانالی از نظر ظاهرشبیه به فن کویل سقفی توکار است و در داخل سقف کاذب قرار می گیرد . فن کویل کانالی در ظرفیت های 600 تا 2000 فوت مکعب در دقیقه است.

این فن کویل می تواند هوای خروجی را از طریق کانال به چندین اتاق ارسال کند. اگر این فن کویل به درستی نصب شود صدا به مراتب کمتر فن کویل های قبلی است .

فن-کویل-کانالی-

  • فن کویل زمینی

فن کویل زمینی  با ظرفیت 200 الی 1200 فوت مکعب در دقیقه وجود دارد که به دو صورت بالازن و روبروزن هوا را انتقال می دهند .

فن کویل زمینی بیشتر برای مکانهایی مانند آپارتمان ، اداره ، مدارس و .. استفاده میشود . در این فن کویل می توان به ویژگی هایی همچون صدایی کم ، طراحی زیبا، نصب سریع و آسان اشاره کرد.

قیمت-فن-کویل-زمینی-شیبدار-400CFM-3-300x409

  • فن کویل ایستاده

از این فن کویل زیاد استفاده می شود و می تواند هر جای مناسبی از اتاق مورد استفاده قرار گیرد از این فن معمولا در مکان های تجاری و اداری استفاده می شود و در دو نوع کوتاه و بلند است ، که با توجه به ارتفاع اتاق می توان مورد استفاده قرار گیرد . این نوع فن کویل برای مکانهایی که در آنها رفت و آمد زیاد است می تواند مورد استفاده قرارگیرد .

  • فن کویل سقفی کابینتی

این فن کویل ها مانند فن کویل های ایستاده هستند با این تفاوت که در زیر سقف و به صورت افقی نصب می شود .و به صورت افقی هوا را خارج می کند.

فن-کویل-سقفی-با-کابینت-2-300x409

مطالعه بیشتر:

سیستم vrf چیست؟

تجهیزات و لوازم کنترل و اندازه گیری

  • فن کویل دیواری

فن کویل دیواری که به فن کویل دکوراتیو نیز مشهور است، روی دیوار نصب می شود .

شباهت زیادی به پنل کولر گازی دارد به همین دلیل از طرفداران زیادی برخوردار است . ظرفیت هوادهی از 300 تا 600 فوت مکعب بر دقیقه

و طراحی زیبا که هم نمای خوبی دارد و هم فضای کمی را اشغال میکند از ویژگی های این نوع فن کویل است.

فن کویل دیواری

مطالعه بیشتر:

تکنولوژی موجود در فن کویل

فن کویل در واقع متشکل از یک یا چند ، فن و الکتروموتور است که با تغییر هوارسانی در مدل های مختلف تعداد آن ها نیز تغییر خواهد کرد و یک کویل آبی ، که مبرد آن همان طور که از نامش پیدا است آب می باشد .این کویل از آب خنک چیلر و یا آب گرم بویلر ساختمان تغذیه می شود و با جریان پیدا کردن در کویل باعث افزایش یا کاهش سطح کویل شده که جریان هوای ایجاد شده توسط فن با عبور از سطح کویل تغییر دما داده و وارد محیط می گردد فن کویل ها از یک ترموستات دیواری فرمان می گیرند تا دمای هوا را بتوان ثابت نگاه داشت .

مطالعه بیشتر:

ارتباط فن کویل با چیلر و بویلر

هواساز|قیمت هواساز |خرید هواساز| انواع هواساز

مزایای ارائه شده توسط سیستم های فن کویل شامل موارد زیر است

  • ظرفیت خنک سازی بالا

  • نسبتا کم هزینه هستند

  • تنظیم درجه حرارت توسط فرد

  • مصرف برق پایین

  • انعطاف پذیری در بخش دکوراسیون

  • انعطاف پذیری برای پذیرش تغییرات در آینده

مزایای فن کویل

مطالعه بیشتر:

برج خنک کننده چیست؟

کندانسور چیست؟

فن کویل ها مخصوصا برای کاربردهایی با بار خنک کننده متوسط تا زیاد و در مواردی که به کنترل رطوبت خیلی نیاز نیست، مناسب هستند. مانند دفاتر، هتل ها، رستوران ها و …

بیشتر این تاسیسات در سقف کاذب نصب می شوند و دلیل اصلی نصب سیستم فن کویل ارائه تهویه مطبوع در شرایط محیطی مشخص شده در فضا است.

واحدهای فن کویل را می توان در سقف کاذب نصب کرد، به گونه ای عمل می کند که هوای برگشتی از اتاق دوباره تهویه می شود و هوای تازه تهویه را از یک واحد کنترل هوای مرکزی(چیلر، مینی چیلر) وارد کند.

اگر چه این سیستم ها خیلی پیچیده نیستند، اما با نصب فن کویل ها ممکن است مشکلاتی برای آنها به وجود آید از جمله سر و صدا و خروجی حرارت، بنابراین باید در ساخت، طراحی، انتخاب و نصب تجهیزات دقت شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

رفع مشکل صدای فن کویل

1- اگر صدای زیاد فن کویل بر روی استراحت شما تاثیر می گذارد کمک فنرهایی روی فن کویل نصب کنید تا ارتعاشات تولید شده توسط فن کویل درهنگام کار توسط کمک فنرها کاهش یابد.

2- انواع مختلف لوله های ورودی هوا و لوله خروجی هوای فن کویل را تمیز کنید .

3- بررسی کنید که آیا پروانه فن کویل تغییر شکل داده است یا خیر یا اینکه برینگ موتور به دلیل کیفیت پایین آسیب دیده است. که موجب صدا در فن کویل می شود.

4- ببینید آیا براکت برای تعمیر فن کویل شل است یا خیر، و براکت ثابت پایین را با دست بچرخانید تا ببینید شل است یا خیر.

5- ولت فن کویل را باز کنید. داخل آن یک پروانه فن وجود دارد می توانید پروانه فن را با دست بچرخانید، تیغه ها در یک موقعیت خاص متوقف می شوند. اگر مشخص شود که وضعیت ایستادن تیغه ها تا حد زیادی بی ربط است، این نشان می دهد که در شافت چرخان موتور فن کویل باید تعویض شود.

مطالعه بیشتر :

تعمیر و نگهداری موتورخانه

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ