بهترین نوع فن کویل برای من کدام است؟(سقفی توکار، کابینت دار یا کانالی)

در واقع بهترین نوع فن کویل به این معنی نیست که کدام نوع فن کویل از همه قدرتمند تر یا کوچکتر است، بلکه به این معنی است که کدام فن کویل مناسب ترین گزینه برای طراحی، مشخصات ساختمان شماست.

مطالعه بیشتر:

الزامات کلیدی طراحی

پارامترهای طراحی زیر برای اطمینان از اینکه ما می توانیم کارآمادترین  و موثرترین راه حل را برای پروژه شما ارائه دهیم، کلیدی هستند.

ملاحضات مهم در طراحی شامل موارد زیر است:

  • دمای جریان و برگشت آب سرد و گرم

  • دمای هوا در تابستان و زمستان به پشت واحد

  • مقاومت خارجی

  • سطح صدا

فن کویل ها یک راه حل کارآمد و انعطاف پذیر برای توسعه تجاری و آپارتمانی هستند، صرف نظر از اینکه پروژه شما چیست. باید از همان ابتدا برای فاکتورهای مناسب طراحی دقت لازم انجام  شود، و اطمینان حاصل کنید که بهترین راه حل برای یک پروژه مشخص شده است.

انواع فن کویل رادکو

مطالعه بیشتر:

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

فن کویل چیست؟

فن کویل یکی از انواع سیستم های تهویه مطبوع است که در فضاهای مختلف تجاری، صنعتی و مسکونی نصب می شود تا مسئولیت تهویه مطبوع را بر عهده داشته باشد. برای نصب فن کویل محدودیتی وجود ندارد و انواع  فضاها با هر گونه استفاده مانند منازل، کارخانه ها، فضاهای پزشکی، آموزشی و هر نوع فضای دیگر می توانند از فن کویل ها برای کنترل شرایط محیطی خود استفاده کنند.

این کنترل کردن شرایط محیطی به معنی کنترل و تنظیم دما و رطوبت و همچنین تصفیه و تصفیه هوا است. با این حال، در هر شرایط و هر مکان، نیاز به تازه سازی هوا، ایجاد جریان هوا، حفظ یا از بین بردن رطوبت هوا، حفظ تعادل دما وجود دارد. فن کویل می تواند این کار را انجام دهد زیرا نمونه متداول سیستم تهویه مطبوع است.

فن کویل ها به دلیل ساختار ساده و قطعات محدودی که مجموعه بزرگتر فن کویل را تشکیل می دهند، گزینه اقتصادی تری هستند. عامل اصلی کنترل دما در فن کویل ها ترموستات ها و دکمه های روشن / خاموش هستند. ساختار ساده این نوع سیستم های تهویه مطبوع امکان نصب آنها را در فضاهای مختلف با زاویه های مختلف مانند کف، روی کابینت ها، داخل دیوار ها وسقف ها یا حتی داخل دیوارها و سقف های کاذب می توان قرار داد.

فن کویل مناسب فضای مختلف

مطالعه بیشتر:

برج خنک کننده چیست؟

کندانسور چیست؟

چگونه فن کویل مناسب و بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

فن کویل بر اساس نیازهای گرمایشی و سرمایشی، میزان فضای در نظر گرفته شده و محل نصب انتخاب می شود. اما علاوه بر معیارهای خارجی که مربوط به خود محیط است، فن کویل خود معیارهایی برای انتخاب دارد. به عنوان مثال، ظرفیت، قدرت، موتور و شکل ظاهری آن نیز می تواند در خرید فن کویل موثر باشد.

ظرفیت فن کویل بر اساس تعداد مکعب هوادهی در دقیقه محاسبه می شود. اما علاوه بر این موارد، یکی از مهمترین دسته فن کویل ها به محل آن بر می گردد. در واقع، سیستم تهویه مطبوع و محل استقرار مشخص می کند که نوع فن کویل را برای انتخاب و محل قرارگیری آن تعیین کنیم.

در همین راستا انواع فن کویل ها را از نظر موقعیت مکانی در ادامه معرفی می کنیم

فن کویل سقفی چیست؟

به طور کلی می توان گفت فن کویل به دو صورت افقی و عمودی نصب می شود. فن کویل سقفی یکی از انواع فن کویل است که به صورت عمودی نصب می شود.  فن کویل سقفی را می توان در محل کار در سقف کاذب نصب کرد . فن کویل سقفی عملا در داخل سقف یا جلوی دیوار قرار می گیرد و جز مشبک چیزی از اجزای آن مشخص نیست. مکش در این نوع فن کویل ها از زیر یا پشت بام انجام می شود.

فن کویل سقفی نمونه ای ساده از فن کویل است که ساده ترین و ابتدایی ترین کار فن کویل را انجام می دهد. نیاز به قدرت پرتاب هوا با این نوع فن کویل امکان پذیر نیست.

فن کویل سقفی تو کار

مطالعه بیشتر:

انواع چیلر

فن کویل کاستی چیست؟

فن کویل های کاستی نیز به صورت عمودی نصب می شوند. بر خلاف فن کویل سقفی که ممکن در دیوار هم نصب شود فن کویل کاستی فقط در سقف نصب می گردد . به همین دلیل می توان قسمت خارجی و شیر این فن کویل ها را تزئینی دانست. البته در اینجا باید گفت که این فن کویل یکی از لوکس ترین مدل های فن کویل است که در آن به شکل ظاهری آن توجه زیادی شده است و تمام مراکز لوکس و مکان هایی که ظاهری زیبا می خواهند از همان نوع استفاده می کنند. فن کویل ها جریان هوا را از سقف و از بالا به پایین ایجاد می کنند.

فن-کویل-کاستی-شرکت-رادکو-RADCO

مطالعه بیشتر:

فن کویل ها ر ا می توان به دو نوع تقسیم کرد

1- فن کویل یک طرفه

2- فن کویل چهار طرفه

این بدان معنی است که ساختار فن کویل تعیین می کند که هوا از چند جهت جریان داشته و دارای ورودی و خروجی باشد.

فن کویل های اتصال کوتاه یک طرفه معمولا برای محیط های کوچکتر و فن کویل های چهار طرفه برای محیط های بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند.

عواملی که بر کیفیت فن کویل تاثیر می گذارند

  • به این دلیل که فن کویل سقفی در سقف نصب می شود ارتفاع ساختمان مهم است و ارتفاع تعیین میکند که فن کویل بتواند درون سقف نصب شود یا خیر.
  • عامل مهم دیگر در کیفیت این نوع فن کویل ها دسترسی آسان به تنظیمات ترموستات آن است که معمولا از راه دور انجام می شود.

مطالعه بیشتر:

فن کویل کانالی

فن کویل کانالی  معمولا از ظرفیت بیشتری نسبت به دو مدل بالا برخوردار هستند، بنابراین برای مکانهایی با ترافیک(نیاز به سرمایش و گرمایش) بیشتر یا فضای وسیعتر مناسب تر هستند. فن کویل کانالی را می توان به عنوان شکل پیشرفته تری از فن کویل سقفی در نظر گرفت. نصب این فن کویل نیز به صورت عمودی انجام می شود.

فن-کویل-کانالی-

مطالعه بیشتر:

اجزای فن کویل  چیست؟

اگر بخواهیم ببینیم فن کویل از چه قطعاتی ساخته شده است می توان به نام آن اشاره کرد که فن کویل از دو قسمت اضلی فن و کویل (سیم پیچ) و همچنین از فیلتر، موتور و ترموستات ساخته شده است .

عملکرد فن در این مجموعه گردش هوا است که این کار را با چرخش خود انجام می دهد. فن می تواند فلزی یا غیر فلزی باشد.

کویل(لوله و سیم پیچ) از لوله ها یا سیم هایی ساخته شده  از مس یا آلومینیوم تشکیل شده است که عبور مایع یا ماده اصلی را در داخل دستگاه فراهم می کند. تعداد لوله ها که معیار تعیین کننده ای در نوع و کیفیت فن کویل است، به  این قسمت برمی گردد. تعداد این لوله ها ظرفیت آب سرد و گرم را به طور همزمان یا جداگانه تعیین می کند. اگر لوله های کویل از مس ساخته شده باشند، انتقال گرما را بهتر انجام می دهد.

فیلترها به عنوان مانعی در برابر ذرات معلق در هوا و گردو غبار عمل می کنند تا عملکرد کلی سیستم را مختل نکنند.

موتوری که انرژی اصلی را برای حرکت در داخل سیستم تامین می کند ساختار خاص خود را دارد و فقط یک مجموعه و سیستم در نظر گرفته می شود.

ترموستات وسیله ای است که دمای کلی فن کویل را ثابت نگه داشته و به دمایی که برای آن تنظیم شده است اشاره دارد.

و در آخر با توجه به موارد که ذکر شد مشخص است که فن کویل به تنهایی نمی تواند گرما و یا سرما تولید کند و برای این کار نیاز به یک منبع برای تولید آب گرم و یک منبع برای تولید سرما است .

مطالعه بیشتر:

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ