صنعت چاپ

صنعت چاپ، طیف گسترده ای از محصولات را از روزنامه ها، برچسب ها، کارت پستال، یادداشت ها و جعبه های بسته بندی در خود جای داده است .

که طیف بسیار وسیعی از محصولات را می توان در صنعت چاپ جای داد. چاپ تجاری بزرگترین بخش صنعت چاپ را تشکیل می دهد.

نقش چیلر و هواساز در صنعت چاپ

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال فرآیند چاپ یک تصویر مبتنی بر دیجیتال بر روی انواع رسانه ها است.

یک تصویر، سند یا نوع دیگری از قالب دیجیتال از یک رایانه شخصی بازیابی می شود، به یک دستگاه چاپ ارسال می شود و سپس به یک کد باینری پردازش می شود و ذخیره می شود. پس از این فرم می توان از انواع ماشین آلات چاپ کرد و بر روی هر ماده دلخواه قرار داد.

مطالعه بیشتر:

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

چیلر در صنعت چاپ

در صنعت چاپ، از چیلرها برای حذف گرمای تولید شده توسط غلطک های چاپی گرم شده به دلیل اصطکاک استفاده می شود . آنها همچنین به خنک کردن کاغذ در هنگام بیرون امدن از اجاق های خشک کننده جوهر کمک می کنند تا جوهر را با استفاده از لامپهای ماورا بنفش پخت کند. کاهش کشش و پس دادن جوهر با این کار زمان مورد نیاز برای چاپ کاهش می یابد. چاپ سریع تر به معنای فرصت فروش بیشتر محصول در آینده است.

در طول فرآیند چاپ گرما در نتیجه اصطکاک بین اجزا سازنده تولید می شود و سپس به جوهر و کاغذ منتقل می شود. دراتاق مطبوعات نیز دمای محیط بسیار بالا است. این افزایش گرما می تواند کیفیت جوهر و کیفیت کلی عملکرد چاپ را بدتر کند.

چیلرها دستگاه های چاپ می توانند به حفظ  و بهبود کارهای چاپی کمک کنند و عمر تجهیزات چاپ را افزایش دهند.

چیلر در صنعت چاپ

چیلر های صنعتی

چیلر ها مستقیم ترین شکل خنک کننده را در فرآیند چاپ اعمال می کنند. در صنعت چاپ، چیلرهای صنعتی گرمای حاصل از اصطکاک غلتک های چاپ را از بین می برند و پس از بیرون آمدن کاغذ از کوره های خشک کن جوهر کاغذ را خنک می کنند.

با بهبود و افزایش سرعت دستگاه های چاپ، درجه حرارت تمام فرآیندهای چاپ بالاتر می رود. دمای غلتک در مرحله راه اندازی مطبوعات و در حال کار کامل یک عامل مهم برای کنترل برای محافظت از کیفیت جوهر است. چیلرها به ویژه برای تنظیم دما، کاهش زمان چاپ و بهبود کارایی طراحی شده اند.

چیلر مایعات فرآیند را خنک می کند، این مایعات فرآیندی گرما را از غلطک و سایر اجزای سازنده، کاغذ و جوهر پاک می کنند. سیال گرمای حاصل از فرآیند چاپ را جذب می کند و سپس از طریق چیلر مجددا گردش می یابد تا بارها و بارها خنک شود.

استفاده از چیلر در فرآیند چاپ یک روش مقرون به صرفه و قابل اطمینان یا کاهش دماهای بالا، صرفه جویی در وقت و حفظ ماشین آلات و مواد است.

مطالعه بیشتر:

برج خنک کننده چیست؟

کندانسور چیست؟

چیلر صنعتی در صنعت چاپ

استفاده از هوا ساز در صنعت چاپ

رطوبت در صنعت چاپ

رطوبت در صنعت چاپ مهم است بسیاری از افراد خارج از صنعت چاپ جزئیات و توجه لازم را برای ایجاد مواد چاپی که هر روز می خوانیم و از آنها لذت می بریم امری بدیهی می دانند. مثلا آیا می دانید در کاغذ رطوبت وجود دارد؟

بله، کاغذ رطوبت ساز است. این بدان معنی است که کاغذ برای حفظ تعادل با رطوبت هوا، رطوبت را جذب یا آزاد می کند. رطوبت برای چاپ جوهر افشان، لیزر، چاپ دیجیتال و افست مهم است و در صورت عدم تعادل می تواند بر چسبندگی تونر، گرفتگی کاغذ، دمای غلتک فیوز، تعامل بین جوهر و کاغذ و در نهایت کیفیت کلی کار چاپ تاثیر می گذارد.

از آنجا که رطوبت عامل مهمی در چاپ است و گرما، یک محصول جانبی طبیعی چاپ است که با اصطکاک و سرعت در فرآیند چاپ ایجاد می شود، باعث تبخیر رطوبت در کاغذ یا هوای اطراف آن می شود و باعث کاهش رطوبت می شود. گرما بر ویسکوزیته جوهر تاثیر می گذارد. گرانروی جوهر در دمای پایین افزایش می یابد، که باعث کند شدن جریان جوهر و تراکم چاپ می شود. همچنین می تواند باعث چاپ لکه دار و پرزهای بیش از حد شود. با افزایش دما، جوهر ویسکوزیته کمتری ایجاد می کند و می تواند امولسیون بیش از حد ایجاد شود. گرما همچنین می تواند منجر به قطره قطره شدن جوهر، لکه دارشدن و مه پاشیدن شود.

مطالعه بیشتر:

سیستم vrf چیست؟

تجهیزات و لوازم کنترل و اندازه گیری

چرا صنعت چاپ به کنترل رطوبت نیاز دارد؟

برای اطمینان از فرآیند کارآمد و کیفیت عالی محصول چاپی، دما و رطوبت در مکان هایی که برای ذخیره سازی و چاپ کاغذ و مقوا طراحی شده اند، باید به طور مناسب کنترل شوند.

چرا صنعت چاپ به کنترل رطوبت نیاز دارد؟

اثرات رطوبت بر روی کاغذ

ماهیت رطوبتی کاغذ

کاغذ ماده ای مرطوب است که تمایل دارد از میزان رطوبت به یک حالت تعادل با محیط اطراف برسد.

نوسان در دما و رطوبت محیط با توجه به مقادیر تعادل می تواند باعث تغییرات ابعادی و از بین رفتن سطح صافی بستر شود.

راه راه

اگر کاغذ در معرض محیطی با رطوبت بیش از حد قرار گیرد، قسمتهای خارجی ورق ها به سرعت رطوبت را جذب می کنند و افزایش طول، ایجاد راه راه (بیشتر در تابستان، در مکانهایی که تهویه هوا ندارند)  می کند.

کاغذ در چابخانه

مطالعه بیشتر:

پیچ خوردن کاغذ

اگر هوا در محیط ذخیره سازی خیلی خشک باشد، کاغذ بخشی از رطوبت خود را از لبه ها به سمت مرکز آزاد می کند. در نتیجه یک ورق تولید می شود که لبه های آن به سمت بالا پیچ می خورد.

علاوه بر تغییر در اندازه ورق و از بین رفتن سطح آن، عملکرد های متفاوتی خواهد داشت. به عنوان مثال، جمع شدن فیبر به معنی سفتی بیشتر است، که ممکن بر قابلیت روان شدن تاثیر بگذارد، و در نتیجه باعث افزایش پارگی، شکستگی و چین و چروک محصولات نهایی می شود.

نقش رطوبت در کیفیت کاغذ

رطوبت نسبی و الکتریسیته ساکن

اگر هوا خیلی خشک باشد، ممکن است الکتریسیته ایجاد شود، دلیل دیگر رد شدن به دلیل اختلال  در کاغذ و در نتیجه عدم دقت در روند چاپ است.

رطوبت باعث ایجاد، قابلیت کار و همچنین در جذب جوهر آن تاثیر دارد، به عبارت دیگر چقدر جوهر را جذب می کند و سریع جذب تونر می کند.

با استفاده از یک سیستم مرطوب سازی که شرایط را در 55 -60% RH(چاپ افست) و 50-55% RH (چاپ دیجیتال) نگه می دارد، بنابراین از نظر زمان و تولید و هزینه های عملیاتی صرفه جویی قابل توجهی به همراه دارد.

عواقب چاپ در محیطی با شرایط کنترل نشده رطوبت چیست؟

حجیم شدن کاغذ

به دلیل الکتریسیته ساکن، ورق های کاغذ به یکدیگر متصل می شوند و در ماشین آلات چاپ مشکل ایجاد می کنند.

تغییرات ابعادی و از بین رفتن سطح صافی بستر باعث عدم ورود به ماشین آلات در مراحل بعدی می شود. این عمل موجب می شود در چاپ نقص هایی ایجاد شود یا دستگاه به طور کامل متوقف شود.

اشتباه در چاپ

تغییرات ابعادی و از بین رفتن سطح صافی بستر نیز ممکن است باعث اشتباه در چاپ شود، نقصی که به موجب آن واحدهای چاپی بعدی جوهر را مطابق با موقعیت تعریف شده توسط صفحات آزاد نمی کنند و تصویری تار و بدون لبه های مشخص شده ایجاد می کنند.

غبار جوهر

در صورت وجود الکتریسیته ساکن زیاد، ممکن است قطرات کوچک جوهر از مسیر مورد نیاز خود خارج شوند. همچنین سبب مسدود شدن نازل نیز می شوند. در نتیجه یک چاپ نامنظم و تار چاپ خواهد شد.

آلاینده های خطرناک در چاپخانه

یکی از نکاتی که در صنعت چاپ بسیار مهم است وجود آلاینده های خطرناک درهوای چاپخانه است. این آلاینده ها از مواد اولیه برای چاپ و از دستگاه ها در هوا انتشار می یابد. ترکیبات آلی فرار خطرناک هستند و مشکلات تنفسی و ریوی را ایجاد کنند.

دستگاه هواساز در چاپخانه

یکی از کاملترین دستگاه های سیستم های تهویه مطبوع در صنایع برای صنعت چاپ خانه ها دستگاه هواساز است. دستگاه هواساز شرایط دمایی و رطوبت محیط چاپخانه را  در حد متعادل قرار می دهد و هوای کثیف و آلوده را تصفیه می کند.

مزایای استفاده از هواساز در چاپخانه

  • کاهش خطرات ابتلا به بیماری با استشمام گازهای خطرناک

  • سطح گازهای خطرناک را به حداقل می رساند

  • توزیع حجمی از هوای تمیز و تازه برای محیط چاپخانه

  • سلامتی افراد مشغول در کارخانه

  • حذف مواد آلرژی زا

مزایای استفاده از هواساز در چاپخانه

 مطالعه بیشتر :

چیلر تراکمی هوا خنک 

چیلر تراکمی آب خنک

مواد مصرفی و اتصالات سیستم های تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع

برای اینکه برای سیستم چابخانه شما به مشخص شود کدام ظرفیت برای چیلر و هوا ساز نیاز است احتیاج به همکاری یک مهندس تهویه مطبوع و یک مهندس چاپ است.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ