سیستم های تهویه مطبوع در ویلا

برای داشتن تهویه مطبوع در هر ساختمانی، گزینه های مختلف با ویژگی ها و قیمت های مختلف پیش روی خریداران است.

سیستم تهویه مطبوع مناسب ویلا سیستمی است که بتواند دما، رطوبت،و گردش هوا را تنظیم کند.

در این بین چیلرها یکی از گزینه هایی هستند که می توان از آن ها  استفاده کرد.

مطالعه بیشتر:

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

موتور خانه مخصوص ویلا

در ویلاهایی که نیاز به سرمایش کمتر از 10تن تبرید است عموما از مینی چیلرهوا خنک استفاده می شود که در این صورت برای سرد کردن ویلا مینی چیلر و برای گرم کردن آن از پکیج استفاده می شود که در این صورت نیازی به موتورخانه نیست.

اما در صورتی که با توجه به مساحت ویلا نیاز به ظرفیت بیشتر بود هم می توان از چیلر هوا خنک و هم از چیلر آب خنک برای خنک کردن ویلا و از موتور خانه برای گرم کردن آن استفاده کرد .

در صورتی که نیاز به تامین و تنظیم رطوبت باشد استفاده از دستگاه هوا ساز خیلی مناسب است .

نکته مهم این است که در مناطقی که رطوبت هوا زیاد است نمی توان از چیلر آب خنک استفاده کرد.

بر اساس ظرفیت می توان از

  • مینی چیلر

  • چیلر هوا خنک

  • چیلر آب خنک

استفاده کرد که به اختصار در مورد هر کدام توضیحاتی داده می شود

مطالعه بیشتر:

برج خنک کننده چیست؟

کندانسور چیست؟

مینی چیلر

مینی چیلر یک دستگاه سرد کننده آب است که پس از سرد کردن آب سرد را با پمپ جهت مصارف سرمایشی پمپاژ میکند. اگر این دستگاه به عنوان سیستم سرمایش ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد ، آب سرد با پمپ به فن کوئل ها یا هواساز های درون ساختمان پمپاژ می شود و در آن جا عمل سرمایش هوا را انجام میدهند و اگر این دستگاه به عنوان سیستم سرمایشی صنعتی استفاده شود آب سرد وارد یک مبدل حرارتی یا دستگاه صنعتی مورد نظر شده و دما آن را کاهش میدهد . پر کاربرد ترین نوع این سیستم مینی چیلر تراکمی هواخنک است. منظور از هواخنک این است که کندانسور دستگاه از لوله های مسی فین دار ساخته می شود که توسط فن خنک می شود و هیچ گونه مصرف آب ندارد‌.

قیمت مینی چیلر تراکمی هوا خنک 5 تن رادکو

ویژگی های استفاده از مینی چیلر برای ویلا

1- اشغال کم فضا

ساخت مینی چیلر مخصوص ویلا همان مینی چیلر هوا خنک که دقیقا مانند چیلر هوا خنک عمل می کند و مستقل است (نیاز به موتورخانه و برج خنک کننده ندارد). بنابراین فضای کمتری را اشغال می کنند.

همان طور که متوجه شدیم که مهم ترین مزیت مینی چیلر این است فضای کمی را اشغال می کنند. به این ترتیب،ویلا های کوچک که فضای زیادی ندارند به راحتی می توانند از این مینی چیلرها استفاده کنند.

2- سادگی ساختمان مینی چیلر

یکی دیگر از ویژگی های مینی چیلرها سازگاری آنها با محیط  های ویلایی است و نیاز کم تر به تعمیر و نگهداری نسبت به چیلر های آب خنک که خود هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. بنابر این می توان اطمینان داشت که مینی چیلر ها یک گزینه اقتصادی بسیار خوب هستند.

از دیگر مزایای مینی چیلر خانگی

با استفاده از چند فن کویل می توان کنترل دمای هر قسمت از ویلا را در دست داشت و مطابق با خواست افراد دمای آن اتاق تنظیم شود.

مطالعه بیشتر:

سیستم vrf چیست؟

تجهیزات و لوازم کنترل و اندازه گیری

قابلیت استفاده از فن کویل در فصول سرد و گرم سال

به این گونه که در فصل سرد سال با اتصال به جریان آب گرم که از طریق یک پکیج آب گرم می شود و این آب گرم وارد فن کویل شده و به قسمت های مختلف ویلا می رسد و می تواند کل ویلا را گرم کند. در این حالت فقط فن کویل ها کار می کننده و بقیه قطعات از چرخه خارج می شوند.

در فصول گرم سال هم هوای خنک شده توسط مینی چیلر با استفاده از فن کویل به تمام اتاق ها ارسال می شود.

استفاده از مینی چیلرها برای ویلا باعث می شود سیستمی اضافی نیاز نباشد و نیاز به دیگ بخار یا موتورخانه نباشد . این باعث می شود در هزینه خرید، نصب و نگهداری سیستم های دیگر صرفه جویی شود.

خرید فن کویل زمینی فن کویل دیواری فن کویل سقفی بدون کابینت (تو کار) فن-کویل-سقفی-با-کابینت-2-300x409

مطالعه بیشتر:

طرز کار مینی چیلر تراکمی هواخنک

کمپرسور با متراکم کردن مایع مبرد خروجی از اواپراتور و ارسال آن به کندانسور باعث تکمیل چرخه ی تولید برودت می شود. پس از ورود مبرد به اواپراتور صفحه ای از طرف دیگر آب سرد ۱۲ درجه ی سانتیگراد  وارد می شود و پس از تبادل حرارت با مبرد انرژی آن گرفته می شود و آب سرد ۷ درجه ی سانتیگراد از مینی چیلر خارج می گردد. سیرکولاسیون سیال انتقال حرارت که در چیلر ها آب سرد است توسط پمپ های سیرکولاتور صورت می گیرد. انرژی مصرفی این مینی چیلر ها برق است.

چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک ، چیلری بر مبنای چرخه تبرید تراکمی است . به این نوع چیلر ، چیلر هوایی نیز گفته می شود . کندانسور چیلر هوایی، متشکل از فن هایی است که هوا را با شدت حول لوله های حامل گرمای اتلافی عبور می دهد و با این کار گاز مبرد را تبدیل به مایع می کند . این نوع از چیلر ها نیاز به برج خنک کننده ندارند.

چیلر های هوایی که از انواع چیلرهای تراکمی می باشند به عنوان قلب سیستم سرمایش ساختمان ها در مناطقی که امکان استفاده از چیلرهای آبی نیست و نمی توان از برج خنک کننده استفاده کنیم بهترین گزینه است . مکانیزم عملکرد چیلر تراکمی هوا خنک که معمولا در فضاهای باز (پشت بام و حیاط ) نصب می شود مانند چیلر تراکمی آب خنک است و بر مبنای سیکل تبرید می باشد.

علت اینکه چیلر تراکمی هوا خنک را در فضای باز قرار می گیرد به دلیل امکان تبادل حرارت کندانسور هوایی چیلر هوایی با هوای آزاد است.

سیستم های تهویه مطبوع در ویلا چیلر هوا خنک

 مطالعه بیشتر :

چیلر تراکمی آب خنک

چیلر تراکمی آب خنک که به چیلر آب خنک یا چیلر آبی نیز شناخته میشود، با استفاده از انرژی الکتریکی و نوع جذبی آن با استفاده از انرژی گرمایی باعث ایجاد سرما و برودت می شود.چیلر آبی بر پایه سیکل تبرید تراکمی کارکرده و از قسمت های اصلی کمپرسور با موتور محرک الکتریکی (الکترو موتور) ،کندانسور ، اواپراتور، شیر انبساط الکترونیکی، مبرد و لوله کشی آن و نیز تجهیزات برج خنک کننده و پمپ تشکیل شده است تا عمل سرد سازی آب را در مبدل حرارتی اواپراتور انجام داده و آب سرد شده از طریق لوله کشی به دستگاه های خنک کننده هوای ساختمان مانند هواساز و فن کویل و یا کاربردهای صنعتی فرستاده می شود. به همراه جیلر آبی باید از برج خنک کننده به منظور خنک کاری بهره برد.

آب در اوپراتور چیلر سرد می شود و با پمپ به سمت هواساز(یا فن کویل های داخل ساختمان ) یا هر نوع مصرف کننده دیگری پمپاژ می شود و پس از به گردش درآمدن در واحد مصرف کننده، مجددا به چیلر آب خنک مورد نظر بر می گردد. مطابق تصویر در سمت دیگر چیلر از یک کندانسور(از نوع shell & tube) استفاده شده که وظیفه آن  گرفتن گرمای بیش از حد مبرد توسط آب است. آبی که گرمای مبرد را در کندانسور می گیرد، خودش به خنک شدن نیاز دارد و به همین خاطر به سمت برج خنک کننده جاری شده و پس از کاهش چند درجه ای دمای آن در برج ، مجددا با پمپ به کندانسور چیلر تراکمی آب خنک باز میگردد تا این روند مجددا تکرار شود.

چیلرآب خنک در ویلا

بهترین گزینه برای ویلا ها استفاده از مینی چیلر و یا چیلر هوا خنک است و همچنین همراه با فن کویل که به خوبی دمای هر قسمت تنظیم می شود.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ