چرخه تبرید چیست؟

مایعی که به عنوان مبرد شناخته می شود، در چهار مرحله اصلی در چرخه تبرید حرکت می کند.همانطور که حرکت می کند فشار و دما تغییر می کند، این اجازه می دهد تا مایعات گرما را از یک مکان جذب کرده و در مکان دیگر تخلیه کند.

برای کارکرد چرخه تبرید، به پنج جز اصلی نیاز دارد. چهار مرحله اصلی تغییر دما و فشار در این اجزا رخ می دهد.

  • کمپرسور

  • کندانسور

  • شیرانبساط

  • اواپراتور

  • لوله کشی که همه آنها را به هم متصل

    می کند

چر خه تبرید چیست؟

  1. کمپرسور

برای خنک کردن یک اتاق، باید گرما جمع شود و آن را در جای دیگری بریزد. هوای موجود باید دمای کمتری از مبرد داشته باشد تا بتواند گرما را تخلیه کند.برای این که از این موضوع اطمینان حاصل شود، مبرد فشرده می شود تا دما افزایش یابد. به این ترتیب هنگامی که مبرد به کندانسور می رسد، مبرد درون لوله گرمتر از هوای خارجی لوله خواهد بود، بنابراین می تواند گرما را تخلیه کند. اگر لوله همان درجه هوا را داشته باشد، دیگر نمی تواند حرارتی را رد کند و اتاق را خنک نمی کند.

مبرد به عنوان گاز کم فشار گرم و اشباع شده وارد کمپرسور می شود، سپس درون کمپرسور فشرده می شود. در هنگام فشرده سازی، مقدار مایعات ثابت باقی می ماند اما حجم کاهش می یابد، این باعث افزایش فشار و دما می شود. مبرد کمپرسور را به عنوان یک گاز با فشار و حرارت بالا ترک می کند.

نقش کمپرسور در چرخه تبرید چیست؟

مطالعه بیشتر:

مینی چیلر

فن کویل

هواساز

  1. کندانسور

بعد از این گاز بیش از حد گرم وارد کندانسور می شود، کندانسور یک سیم پیچ از لوله ها است که بین پره های فلزی قرار دارد.

باله های فلزی کمک می کنند تا گرما از طریق هدایت از لوله ها از خارج شود . یک فن همچنین هوا را از طریق کویل ها و باله ها می کشد تا گرما از طریق همرفت از بین ببرد.

وقتی هوا از طریق لوله ها و باله ها دمیده می شود، گرما را از مبرد گرفته و خارج می کند تا مبرد خنک شود. با خنک شدن گاز فشار بالا به مایع تبدیل می شود، که همچنان در فشار بالا است.

مبرد به عنوان گاز تحت فشار بالا(داغ) به کندانسور وارد می شود، گرمای خود را به هوای خارج توسط فن می فرستد، این افت دما مبرد را متراکم می کند. مبرد از کندانسور به عنوان مایع با فشاربالا اشباع شده با درجه حرارت معمولی خارج می شود.

نقش کندانسور در چرخه تبرید چیست؟

  1. شیر انبساط

برای خنک کردن یک اتاق، گرمای داخل آن اتاق باید جمع شده و در جای دیگری ریخته شود. چرخه تبرید با ارسال مبرد در دمای پایین و فشار به اواپراتور درون آن اتاق، این گرما را جمع می کند.

برای خنک کردن مبرد از طریق شیر انبساط عبور داده می شود، با محدود کردن میزان جریان از طریق شیر، فشار مبرد کاهش می یابد. این محدودیت به این معنی است که در بخش بعدی لوله، مبرد کمتری وجود دارد، بنابراین مبردی که مجازبه عبور باشد می تواند کمی منبسط شود. این انبساط باعث کاهش دما و فضای ذخیره سازی برای جمع آوری گرما می شود.

شیر انبساط جریان مبرد را از طریق استفاده از شیر داخلی و فنر داخلی که به دیافراگم متصل است، را محدود می کند.

یک لوله نازک، معروف به لوله مویرگی، که بین دریچه انبساط و یک لامپ حرارتی جریان دارد.

لامپ حرارتی درست بعد از اواپراتور در تماس با لوله است، مایع / بخار داخل لامپ حرارتی منبسط شده و با تغییر درجه حرارت مبرد خارج شده از اواپراتور منقبض می شود. این انقباض باعث حرکت دیافراگم می شود که به نوبه خود دریچه پر شده با فنر را کنترل می کند که جریان مبرد را به داخل اواپراتور محدود می کند.

مبرد به عنوان یک مایع فشار بالا اشباع شده با درجه حرارت منظم، وارد شیر انبساط می شود. دریچه انبساط باعث محدود شدن میزان مبرد در یک زمان می شود، در نتیجه فشار و دما مبرد کاهش می یابد. مبرد از شیر انبساط به عنوان یک مایع کم فشار اشباع و سرد خارج می شود.

نقش شیر انبساط در چرخه تبرید چیست؟

مطالعه بیشتر:

قیمت داکت اسپلیت

  1. اواپراتور

آخرین مرحله اصلی چرخه تبرید، اجزایی به نام اواپراتور است. اواپراتور ساخت و ساز مشابه کندانسور دارد، اما مبرد در داخل آن رفتار متفاوتی دارد.

در اواپراتور، مبرد به صورت مایع سرد و کم فشار وارد می شود اما به سرعت شروع به جوشیدن می کند. دمای (نقطه جوش) مبرد بسیار کم است، به طور معمول 23- درجه سانتیگراد (منهای بیست و سه درجه سانتیگراد). با تبخیر شدن مبرد، این تبخیر گرمای اتاق را می گیرد و آن را به سمت کمپرسور می برد، جایی که چرخه تبرید دوباره آغاز می شود.

نقش اواپراتور در چرخه تبرید چیست؟

اواپراتور چيلر تراکمي و انواع مختلف آن

مبرد به عنوان یک مایع سرد و کم فشار وارد اواپراتور می شود، مبرد شروع به جوشیدن و تبخیر می کند، این تبخیر باعث ایجاد اثر خنک کننده در اتاق می شود و گرما منتقل می شود تا پس از کمپرسور در کندانسور ریخته شود. مبرد اواپراتور را به عنوان یک گاز کم فشار گرم و اشباع شده ترک می کند.

مطالعه بیشتر:

قیمت چیلر آب خنک

قیمت چیلر هوا خنک

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ