سیستم چیلر چیست

ساختمان های تجاری از سیستم های گرمایشی وتهویه مطبوع برای رطوبت زدایی و خنک سازی ساختمان استفاده می کنند .

ساختمان های مدرن به عنوان بخشی از اقدامات گسترده تر با محوریت عملکرد پایداری ساختمان به دنبال سیستمها و اجزای HVAC  کارآمد هستند .

قیمت چیلر تراکمی آب خنک 120 تن

چیلر تراکمی آب خنک

سرنشینان و کسانی که از تهویه مطبوع استفاده می کنند انتظار آسایش و آرامش دارند . و در تمام طول سال انتظار تهویه مطبوع را دارند .

از تهویه مطبوع در خیلی از امکان استفاده می شود از جمله هتل ها ، رستوران ها، بیمارستان ها، سالن های ورزشی ، کارخانه های صنعتی و تولیدی و غیره

مطالعه بیشتر:

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

به طور کلی

چیلر انتقال گرما از یک محیط داخلی به یک محیط خارجی را آسان می کند .

علاوه بر آن چیلرها کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارند . و به عنوان یک سیستم خنک کننده برای دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع چیلر

چیلر هوا خنک

به دلیل استفاده از کندانسور هوا خنک به این نوع چیلر، چیلر هوا خنک می گویند.

کندانسور های هوا خنک شبیه به رادیاتور خودرو هستند که موتورهای خودرو را خنک می کنند و هوا را می دمند.

چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک

مطالعه بیشتر:

برج خنک کننده چیست؟

کندانسور چیست؟

 

چیلر آب خنک

به دلیل استفاده از کندانسور آب خنک به این نوع چیلر آب خنک می گویند. کندانسور های آب خنک نیز همان عملکرد کندانسور های هوا خنک را انجام می دهد.

قیمت چیلر 75 تن تراکمی آب خنک محصول شرکت رادکو

چیلر تراکمی آب خنک

اما برای تکمیل انتقال به دو مرحله نیاز دارد .

مرحله اول: ابتدا گرما از بخار مبرد به درون آب کندانسور حرکت می کند .

مرحله دوم : سپس آب گرم کندانسور  به برج خنک کننده منتقل می شود و در نهایت گرما به جو منتقل می شود.

چیلر های آب خنک به برج خنک کننده متصل هستند و معمولا در تاسیسات متوسط تا بزرگ استفاده می شوند . و در برابر نوسانات محیطی می توان عملگرد خوبی داشته باشند.

چیلر تبخیری

در این نوع چیلر از کندانسور ی استفاده میشود که از ترکیب آب و هوا برای خنک کردن استفاده می کند.این نوع کندانسور ترکیبی از نوع آبی و هوایی است به طوریکه آب سیال داغ داخل کویل ها را خنک کرده و سیال داغ تبدیل به مایع میشود و فن آب گرم شده را در همان جا خنک میکنددر کل کندانسورهای مدل های آبی و هوایی کاربرد بیشتری دارند این نوع کارایی کمتری نسبت به دو نوع دیگر دارد

مطالعه بیشتر:

سیستم vrf چیست؟

تجهیزات و لوازم کنترل و اندازه گیری

چیلر ها بر حسب تعداد کمپرسورهایشان به دو دسته تقسیم می شوند :

  • چیلر معمولی (تک کمپرسور)

  • چیلر مدولار

چیلر مدولار چیست ؟

در چیلرهای مدولار به جای استفاده از یک کمپرسور با ظرفیت زیاد از چند کمپرسور با ظرفیت کم استفاده می‌شود. تفاوت چیلر معمولی و چیلر مدولار در تعداد کمپرسور است. البته لازم به ذکر است که چیلر ماژولار همان چیلر مدولار است. به عبارت دیگر، اگر از چند مدار و چند کمپرسور برای سرمایش آب استفاده کنیم، به آن چیلر مدولار یا ماژولار می‌گویند.

چیلر مدولار چیست ؟

مطالعه بیشتر:

چیلر در ابتدای کار خود با تمام قدرت کار می‌کند تا بار برودتی فضای مد نظر را تامین کند. اما پس از گذشت زمانی، دمای محیط مد نظر کاهش یافته و عملاً نیازی نیست که چیلر با تمام ظرفیت خود کار کند. در اینجا اگر چیلر معمولی یا تک کمپرسور باشد ترموستات دستور خاموش شدن کمپرسور را می‌دهد. سپس بعد از بازگشت دما به نقطه بالاتر کمپرسور مجدداً شروع به کار می‌کند.

در چیلر مدولار اما همان طور که اشاره شد چند کمپرسور با ظرفیت کمتر وجود دارند. به همین دلیل زمانی که نیاز به ظرفیت کمتری باشد می‌توان یک یا چند کمپرسور را خاموش کرد. با این کار چیلر به طور کل خاموش نشده و می‌تواند با مصرف انرژی کمتر دمای هوا را تقریباً ثابت نگه‌ دارد.

البته در کمپرسورهای اینورتر نیز کنترل ظرفیت انجام می‌شود و کمپرسور به طور کامل خاموش نمی‌شود، که این بحث خارج از موضوع این مقاله بوده و در مقاله‌ای جداگانه به کمپرسور اینورتر پرداخته شده است.

مزایای چیلر مدولار

  • کاهش استهلاک

چیلر ها معمولا در ۹۰ درصد زمان کاری خود در حالت کم باری کار می کنند. با ترکیب چند کمپرسور و چند مدار مبرد می‌تواند با کنترل هوشمند کمپرسورها را به صورت مرحله‌ای و نوبتی وارد مدار کرد تا استهلاک آنها کم شده و طول عمر مفید آنها افزایش یابد.

مزایای چیلر مادولار

مطالعه بیشتر :

  • امکان تعمیر بدون وقفه

اگر یکی از کمپرسور ها به هر دلیلی از کار بیافتد بدون اینکه به توقف کامل چیلر منجر شود می توان آن کمپرسور را از مدار خارج نمود و آن را تعمیر کرد. این مزیت از مزایای چیلر مدولار باعث افزایش قابلیت اطمینان به عملکرد دستگاه شده و خصوصاً در پروژه‌ای که کار بدون وقفه در آن اهمیت خاصی دارد می تواند مفید واقع شود.

  • کاهش مصرف برق

با کاهش بار کمپرسور عملاً مصرف انرژی الکتریکی آن کاهش خواهد یافت لذا مصرف برق در چیلرهای مدولار کمتر از چیلرهای تراکمی است. اگر کمپرسور مورد استفاده از نوع اینورتر باشد این مصرف برق کمتر نیز خواهد شد.

  • امکان افزودن ظرفیت در آینده

در آینده اگر نیاز به ظرفیت خنک کاری بیشتری نیاز بود با اضافه کردن تجهیزات می توان توان خنک سازی را افزایش داد.

قیمت چیلر مدولار

  • استفاده از کندانسور هوایی V شکل

در مدل چیلر هوایی مدولار از جدیدترین نوع کندانسور یعنی کندانسور هوایی V شکل استفاده می شود و توسط توربو فن خنک می شود

1- فن آوری جابجایی هوا از روی کویل ها به صورت توربو (3D)، با حداکتر توان هوا را وارد کویل ها می کند و صدایی حداقلی دارد .

2- طرح V  شکل از جدیدترین انواع کندانسور (چگالنده) بوده که پروفیل لوله و پره با حداکثر توربولانس (اغتشاش) و نسبت انتقال حرارت 30% بیش از طرح های متداول کندانسور می باشد .

مطالعه بیشتر:

اماکن قابل استفاده از چیلر مدولار

  • تهویه مطبوع واحدهای آپارتمانیخرید چیلر مدولار
  • واحدهای صنعتی
  • صنعت داروسازی
  • صنعت تولید مواد غذایی
  • اماکن اداری و عمومی
  • کارخانجات نساجی
  • کارخانجات ریخته گری و فولاد سازی
  • صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  • سالن های پرورش قارچ

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ