نرم افزار کول سلکتور دانفوس Danfoss coolselector چیست؟

نرم افزار کول سلکتور نرم افزاری ضروری برای مهندسان، مشاوران و طراحان سیستم که در زمینه صنعت تبرید و تهویه مطبوع کار می کنند. با استفاده از coolselector، می توانید به راحتی مصرف انرژی را بهینه کرده و بهره وری را در سیستم HVACR  خود افزایش دهید.

شما به سادگی می توانید محاسبات را بر اساس شرایط کار خود اجرا کنید و سپس بهترین تنظیمات را برای طراحی خود انتخاب کنید. با استفاده از این نرم افزار پیچیدگی این معادلات حذف خواهد شد تا شما بتوانید بهترین نتیجه را بر روی آنچه کار می کنید به دست آورید.

استفاده از نرم افزار کول سلکتور به بخشی حتی باارزش تر و مفیدتر از جعبه ابزار دیجیتال تبدیل شده است.

نرم افزار کول سلکتور دانفوس Danfoss coolselector چیست؟

چرا از کول سلکتور استفاده کنیم

ایجاد طرحهای جدید از ابتدا، یا ایجاد پیشرفت در سیستم موجود، می تواند پیچیده و وقت گیر باشد. مقادیر زیادی از داده ها باید محاسبه و تجزیه و تحلیل شوند تا بهترین مولفه های یک سیستم با کارایی بالا تعیین شود . مشتریان از شما انتظار گزارش های قابل تصورو درک کردن را دارند، بنابراین می توان به سرعت از یافته های شما استفاده کنند و البته در زمانی که آماده شروع مونتاژ یا مقاوم سازی سیستم هستید، برای سفارش اجزای مشخص شده به شماره های کد نیاز دارید.

کول سلکتور این فرایندها را ساده می کند، بنابر این می توان به جای اینکه در جزئیات غوطه ور شوید، بر استفاده از تخصص خود تمرکز کنید.

حتی می توانید coolselector برای انجام محاسبات همزمان چندین مولفه استفاده کنید. عملکرد اجزا به صورت سری روشی قدرتمند برای محاسبه  و اتصال سوپاپ ها و اجزای خط ارائه می دهد.

Coolselector همچنین می تواند گروه بندی ایده آل اجزای DANFOSS را برای کاربردهای تجاری و صنعتی مانند اتاق های سرد و ایستگاه های شیر اواپراتور پیشنهاد دهد.

نرم افزار Coolselector را به صورت رایگان از سایت Coolselector.Danfoss.com می توانید دانلود کنید.

نحوه استفاده از نرم افزار طراحی تبرید

نحوه استفاده از نرم افزار طراحی تبرید

برای استفاده از این نرم افزار و عملکرد آن با مثالهایی برای شیر انبساط ترموستاتیک، کمپرسورها و اتاق سرد را بررسی می کنیم .

وقتی این نرم افزار را باز می کنیم، بلافاصله طیف وسیعی از اجزای تبرید را برای انتخاب در زبانه سوپاپ ها و اجزای خط مشاهده خواهید کرد.

سپس در سمت چپ ما تعدادی زبانه دیگر داریم که اگر پیمایش کنیم، گزینه های مختلفی را برای انواع سیستم های تبرید در اختیار ما قرار می دهد، این نرم  افزار دارای یک ماشین حساب اتاق سرد، طراحی ایستگاه اواپراتور، کمپرسورها، کندانسورها، کنترل ها و حتی سنسورها و سوئیچ ها است که مهندسان شرکت دانفوس دائما ویژگی های جدیدی را به آن اضافه می کنند.

حال بیایید به چند مثال سریع برای مفید بودن این نرم افزار و دلیل استفاده از آن را به شما نشان دهیم.

مطالعه بیشتر:

نمونه شیرانبساط ترموستاتیک

می خواهیم یک شیر انبساط ترموستاتیک برای سیستم خود انتخاب کنیم.

از منو برگه کامپونت ، شیر را از گزینه های اجزا انتخاب کنیم. ما کمی شماتیک از سیستم را دریافت می کنیم و تحت آن می توانیم مبرد خود را انتخاب کنیم (به عنوان مثال R448) و سپس در سمت راست، شرایط کار خود را وارد می کنیم. بیایید فقط ظرفیت 2.5 کیلووات را بگوییم .

شما می توانید به سادگی با کلیک روی گزینه ها و سپس واحدها و انتخاب هریک از آنها که نیاز دارید تغییر دهید.

سپس می توانیم دامنه محصول را در گوشه پایین سمت چپ انتخاب کنیم. ما برای این مثال یک مدل T2 را انتخاب کردیم و همانطور که صفحه را رفرش می کنیم نرم افزار به طور خودکار یک محصول را پیشنهاد می دهد. با جداول و نمودارهای مختلف می توان نحوه عملکرد آن را مشاهده کرد. اگر به قسمت جزئیات عملکرد برویم، نرم افزار تمام مقادیر فشار، دما آنتالپی و آنتروپی محاسبه شده را برای سیستم به ما می دهد.

انتخاب شیر انبساط با استفاده از نرم افزار کول سلکتور دانفوس Danfoss coolselector

هنگامی که ما در مورد یک محصول تصمیم می گیریم، می توانیم فقط روی دکمه گزارش در بالا کلیک کنیم و این یک گزارش کامل پروژه با تمام جزئیات مورد نیاز ما را ایجاد می کند، ما می توانیم آن را چاپ کنیم، و یا به صورت PDF ذخیره کنیم یا آن را ارسال کنیم.

فیلم های آموزشی در کانال یوتیوپ شرکت دانفوس موجود است YouTube Danfoss

مطالعه بیشتر:

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

مثال دیگر ماشین حساب اتاق سرد (سردخانه)

ماشین حساب اتاق سرد (سردخانه)

بیایید نگاهی به یک اتاق سرد بیندازیم.

ما بر روی برنامه های تجاری و سپس بر روی اتاق های سرد کلیک می کنیم. سپس می توانیم جزئیات را به صورت دستی وارد کنیم یا می توانیم از ویزارد استفاده کنیم. ما می خواهیم از جادوی این نرم افزار استفاده کنیم.

ما ابعاد و شرایط اتاق سرد خود را وارد می کنیم. سپس ما آنچه را که در اتاق سرد ذخیره می کنیم به او می گوییم، گزینه های زیادی برای آن وجود دارد. سپس لازم است از دما و جرم محصولاتی که معرفی می کنیم مطلع شود. سپس شرایط اتاق را برای آن بازگو می کنیم.

سپس این مواد را در یک صفحه گرافیکی بارگیری می کند که می توانیم ورودی های خود را مرور کنیم و داده های اضافی مانند هوا، گرمای اضافی و اطلاعات یخ زدایی را اضافه کنیم.

روی دکمه NEXT کلیک کرده و مکان نصب، سپس دامنه محصول و همچنین مبرد را انتخاب می کنیم.

سپس جزئیات بار خنک کننده ما از هر منبع و کل ظرفیت خنک کننده مورد نیاز را به ما نشان می دهد. به هرحال ما می توانیم این جزئیات را با کلیک راست روی جدول و کلیک بر روی صدور آن را ارسال کنیم.

جزئیات سردخانه با استفاده از نرم افزار کول سلکتور دانفوس Danfoss coolselector

بعد از اینکه از جزئیات مطمئن شدیم، می توانیم روی NEXT کلیک کنیم و جدولی را نشان می دهد که تمام محصولات پیشنهادی مورد نیاز برای این سیستم را نشان می دهد.

شرکت  دانفوس اواپراتور را تولید نمی کند اما تمام اطلاعاتی را که می توانید برای تهیه آن در اختیار تامین کننده خود قرار دهید را به شما ارائه می دهد.

مطالعه بیشتر:

مثال انتخاب کمپرسور

جزئیات کمپرسور با استفاده از نرم افزار کول سلکتور دانفوس Danfoss coolselector

خوب، بیایید سریع ببینیم که چگونه در انتخاب کمپرسور برای سیستم برودتی خود می توانیم از این نرم افزار کمک بگیریم.

روی منو کمپرسورها و واحد های کندانس کلیک می کنیم و سپس کمپرسورها را انتخاب می کنیم. صفحه بارگیری می شود و اطلاعات زیادی وجود دارد، اما ما از سمت چپ شروع می کنیم و ابتدا برنامه مورد نیاز خود را انتخاب می کنیم . ما فقط با یک برنامه کاربردی دمای متوسط برای یک واحد نگهداری مواد غذایی کار خواهیم کرد بنابراین بقیه موارد را کنار می گذاریم. سپس مبرد خود را انتخاب می کنیم ، من با R404A کار می کنم و منبع تغذیه 3 فاز 415 ولت را برای تامین انرژی کمپرسور انتخاب می کنیم. سپس برای این مثال ما فقط با یک کمپرسور رفت و برگشنی با سرعت ثابت حرکت می کند را انتخاب می کنیم.

اکنون ما شرایط عملیاتی خود را وارد می کنیم. این نکته واقعا مهم است، بنابراین مدتی را در این بخش سپری کنید، اما ما می خواهیم استفاده از برخی ورودی های نمونه، مثالی را باسرعت برای شما بزنیم.

اکنون این نرم افزار به طور خودکار به ما توصیه کرده است که کدام محصول راانتخاب کنید. در زبانه جزئیات عملکرد می توانیم یک معدن طلا از اطلاعات را برای درک عملکرد آن پیدا کنیم و بررسی کنیم که آیا برای سیستم ما قابل استفاده است. این نمودارها فقط با یک کلیک روی دکمه رادیویی بالای نمودار می توانند به سرعت به جدول تبدیل شوند. سپس می توانیم با کلیک راست بر روی آن و انتخاب داده ، این داده ها را ارسال کنیم.

جزئیات انتخاب کمپرسور با استفاده از نرم افزار کول سلکتور دانفوس Danfoss coolselector

مجددا می توانیم فشار محاسبه شده، دما، آنتالپی و آنتروپی را در برگه جزئیات عملکرد مشاهده کنیم، یک نمودار و همچنین نمودار آنتالپی فشار نیز داریم. با کلیک روی دکمه گزارش در بالا، می توانیم تمام این اطلاعات را در یک گزارش حرفه ای تر قرار دهیم.

مطالعه بیشتر:

سیستم vrf چیست؟

تجهیزات و لوازم کنترل و اندازه گیری

منابع

https://www.danfoss.com/en/about-danfoss/news/dcs/coolselector-2-we-did-complex-you-do-awesome/

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ