سیستم‌های سرمایش و گرمایش مینی چیلر

در فصل تابستان ، نیاز به سرمایش در چیلر یا مینی چیلر می‌شود آب خنک تولید شده به فن کویل ها که به‌عنوان یونیت‌های داخلی در هر فضا نصب هستند فرستاده می‌شود هوای دمیده شده توسط فن از روی کویل عبور می‌کند و خنک می‌شود و وارد اتاق‌ها می‌گردد و در نهایت هوای مطبوع در اتاق خواهیم داشت. در فصل زمستان و  در هنگام گرمایش نیز آبگرم تولید شده در موتورخانه وارد فن کویل شده و این بار هوای گرم خروجی فن کویل ها خواهد بود.
مزیت سیستم مینی چیلر نسبت به چیلر مستقل بودن آن می‌باشد. در سیستم چیلر به علت مرکزی بودن هزینه‌های برق و گاز مشترک می‌باشد ولی در سیستم مینی چیلر هر واحد مستقل بوده و جهت گرمایش نیز، نیاز به موتورخانه مرکزی نبوده و با پکیج می‌توان گرمایش مورد نیاز را تأمین کرد.

سیستم‌های سرمایش و گرمایش مینی چیلر

چرخه خنک کننده مینی چیلر چگونه است؟

هدف ساخت و تولید آب خنک در مینی چیلر، در جهت تامین سرمای محیط در آپارتمان به کار گرفته می شود. اجزای تشکیل دهنده آن دارای: شیر انبساط، اواپراتور، کندانسور و کمپرسور می باشد.

یکی از مهمترین ویژگی کمپرسور در مینی چیلر، افزایش میزان فشار مبرد در حد اندازه دمای کندانس است. پس از آن در کندانسور از طریق هوای اطراف، مبرد یخ شده و سپس به حالت مایع تبدیل می شود. مایع داخل شیر انبساط می شود. این امر باعث افت فشار و دما به صورت خیلی زیاد می شود.

مینی چیلر خانگی

دستگاهی می باشد که دراصل چیلر هوا خنک کوچکی است که برای آپارتمان ها و ساختمان هایی که نیاز به سرمایش و گرمایش مستقل دارند و می خواهند مشکلات مربوط به موتورخانه مرکزی را نداشته باشند، به کار می رود. در فصل تابستان آب سرد تولیدشده توسط پمپ به فن کوئل هایی که در داخل واحد نصب شده است هدایت می گردد و در فصل زمستان آب گرم تولید شده توسط پکیج زمینی به داخل فن کوئل ها هدایت می شود.

بدین ترتیب با مینی چیلر ها، سرما و گرمای مطبوع را در تمام فصول خواهید داشت. در هنگام تغییر فصل در پاییز یا بهار ممکن است تعدادی از ساکنین تمایل به استفاده از سیستم گرمایی و تعدادی تمایل به استفاده از سیستم سرمایی داشته باشند، در این روش ساکنین هرواحد آپارتمان قادر به انتخاب و اعمال سلیقه شخصی خود می باشند.

مینی چیلر خانگی

مطالعه بیشتر:

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

مینی چیلر صنعتی

در کاربردهای صنعتی گاهی نیاز خط تولید به برودت باعث ورود مینی چیلر ها به حوزه صنعت شده است، به همین علت در بازار، بعضاً از واژه مینی چیلر صنعتی استفاده می شود. مینی چیلرهای صنعتی رادکو قابلیت کارکرد در چهارفصل را دارا می باشد و بر اساس نیاز مصرف کننده طراحی و ساخته می شود و قابلیت تامین آب زیر صفر درجه را نیز دارا می باشد.

این دستگاه می تواند دارای منبع ذخیره آب و پمپ به صورت یک پکیج مکمل جهت افزایش راندمان سیستم و کاهش مصرف برق نیز باشد. این دستگاه ها با راندمان بالا، با آخرین تکنولوژی های روز بازار طراحی و ساخته می شوند.

مینی چیلر صنعتی

مزایای دستگاه مینی چیلر

• طول عمر بالا

• مصرف برق کم

• ضریب عملکرد (COP) بالا

• صدا و لرزش کم

• هزینه نگهداری و تعمیرات پایین

• طراحی بهینه با کارایی بالا.

• کنترل هوشمند و تمام اتوماتیک ( Saving Energy ) با کمپرسوراسکرال

• کنترل و پشتیبانی کل سیستم توسط کامپیوتر، سیستم عیب یابی اتوماتیک

• دستگاه فوق یک بسته کامل سرمایشی می باشد و بصورت تست شده و کامل تحویل می گردد

• دستگاه به طور اتوماتیک با توجه به مصرف خاموش و روشن می شود و مجهز به سیستم ضد یخ زدگی در زمستان می شود

• به همراه پمپ و منبع انبساط، جهت گردش آب در سیکل.

• کنترل لحظه ای دمای آب ورودی و خروجی

• اندازه کوچک و دسترسی راحت به قطعات یدکی

مطالعه بیشتر:

برج خنک کننده چیست؟

کندانسور چیست؟

سیستم vrf چیست؟

تجهیزات و لوازم کنترل و اندازه گیری

موارد تاثیرگذار در قیمت فروش

• مارک و برند

• نوع اواپراتور

• نوع کمپرسور

• راندمان عملکرد

• مکان نصب چیلر

• ظرفیت سرمایشی

سیکل کارکرد مینی چیلر ها

مینی چیلرها برای تهیه آب سرد به منظور سرمایش فضای موجود در ساختمان های آپارتمانی و صنایع پزشکی و تزریق پلاستیک به کارمی رود. مینی چیلر مانند دیگر دستگاه های تهویه و تبرید تراکمی دارای چهار قطعه اصلی کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور می باشد.

در مینی چیلرها کمپرسور فشار مبرد را به اندازه دمای کندانس بالا برده و در کندانسور به وسیله هوای محیط مبرد خنک شده و به مایع تبدیل می گردد. مبرد مایع وارد شیر انبساط می گردد و در اکسپنشن ولو به طور ناگهانی فشار را پایین آورده و بنابراین دما نیز به صورت ناگهانی به مقدار زیادی افت می کند. با ورود مبرد به اواپراتور مینی چیلر با توجه به فشار و دمای آب مبرد، به صورت بخار فوق گرم تبخیر شده و وارد کمپرسور می گردد.

مینی چیلرها عموما در حالت کلی دارای یک مدار لوله کشی که آب مینی چیلر را که گرما را از ساختمان یا پروسه صنعتی گرفته می شود و در این فرایند به وسیله چرخش آب به وسیله پمپ، گرما را از فن کویل ها می گیرد و پس از ورود آب به مینی چیلر، دمای آب را پایین می آورد.

مطالعه بیشتر:

سیستم vrf چیست؟

تجهیزات و لوازم کنترل و اندازه گیری

مواد مصرفی و اتصالات سیستم های تهویه مطبوع

تفاوت چیلر با مینی چیلر

کارکرد مینی چیلرها هم مشابه چیلر می باشد این دستگاه‌ها فقط توسط کندانسور هوا را خنک می‌سازند. در نتیجه نیازی به برج خنک ‌کننده ندارند. این چیلرهای کوچک به طور کلی جمع و جور هستند و بدون نیاز به موتورخانه در اماکن مورد نیاز نصب می‌شوند.

چیلر و مینی چیلر هر دو دارای فرآیند و سیکل مشابهی هستند هر دوی این سیستم های تبرید دارای یک کمپرسور، کندانسور و اواپراتور هستند که عملیات مشابهی با یکدیگر را صورت می دهند. همچنین عملیات منبسط کردن مایع مبرد خروجی از کندانسور را از طریق یک نوع شیر انبساط انجام می دهند. چیلرها و مینی چیلرها بهترین گزینه برای استفاده در دستگاه‌هایی هستند که به کنترل دقیق دما نیاز دارند.

مطالعه بیشتر:

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ