موتورخانه دو فصلی چیلر و بویلر

همان گونه که از نام آن بر می آید در موتورخانه های دو فصله(هم سرمایش و هم گرمایش) از چیلر آب خنک برای سرد کردن و از بویلر نیز برای گرم کردن ساختمان استفاده می شود که این امر باعث می شود که گرما و سرما را برای ما فراهم می کنند.

موتورخانه چیلر و بویلر در یک اتاق یا یک طبقه از یک ساختمان قرار می گیرند و وظیفه کاهش یا افزایش حرارت را بر عهده دارند و از طریق هواساز و فن کویل، شوفاژها و … هوای گرم و یا سرد را به ساختمان ارسال می کند. موتورخانه بخش اصلی سیستم تهویه مطبوع در محیطهای مسکونی و اداری و صنعتی بر عهده دارند.

موتورخانه دو فصلی چیلر و بویلر

مطالعه بیشتر:

اواپراتور چیست؟

انواع کمپرسور؟

شیرآلات صنعت تهویه و تبرید 

موتورخانه های دو فصلی بر اساس طبع مولدهای گرمایی و سرمایی  به چند دسته تقسیم می شود:

1- بویلر دیگ آب گرم- چیلر تراکمی

2- بویلر دیگ آب گرم- چیلر جذبی

3- بویلر دیگ بخار – چیلر تراکمی

4-بویلر دیگ بخار – چیلر جذبی

استفاده از چیلر برای سرمایش ساختمان

چیلر دستگاهی است که به وسیله سیال خنک کننده در سیکل تبرید، سیال دیگر را(عمدتا آب) برای مصارف صنعتی یا تهویه مطبوع خنک می کند. این آب سرد در اواپراتور چیلر در سیستمهای صنعتی برای خنک کردن بخشی از ماشین آلات و در تهویه مطبوع برای خنک کردن هوا استفاده می شود و هوای سرد  را از طریق هواساز، فن کویل و.. انتقال می دهد. ]

چیلرها به دو دسته تراکمی و جذبی تقسیم می شوند.

چیلر تراکمی

چیلر آبی (چیلر آب خنک)

چیلر آبی چیلری است که مبرد گرم به وسیله آب موجود در کندانسور خنک می شود و آب داخل کندانسور خودش گرم می شود و برای اینکه بتوان از آن مجددا استفاده کرد به برج خنک کننده ارسال می گردد و در آنجا بر اساس فرآیند انتقال حرارت بر اساس خنک شده و مجدد به چرخه باز می گردد. از برج خنک کننده در مناطقی با آب و هوای مرطوب نمی توان استفاده کرد زیرا برج خنک کننده (cooling tower ) در این مناطق کارایی لازم را نداشته و چیلر آبی بدون برج خنک کننده نمی تواند مبرد را خنک کند و همین طور میزان رسوب و خورندگی در مناطق مرطوب بیشتر است این عوامل کارایی چیلر آبی را کاهش می دهد وبهتر است از چیلر هوا خنک (چیلر هوایی ) استفاده شود .

استفاده از چیلر آبی در موتور خانه

مطالعه بیشتر:

سیستم vrf چیست؟

تجهیزات و لوازم کنترل و اندازه گیری

مواد مصرفی و اتصالات سیستم های تهویه مطبوع

چیلر هوایی

چیلر هوایی به این گونه عمل می کند که مبرد به وسیله هوا در داخل کندانسور خنک می شود و این عمل به کمک  تعدادی فن که هوا را از روی کویل های کندانسور عبور می دهند انجام می گیرد . چیلر های هوا خنک مانند چیلر آبی محدودیتی ندارد و نیاز به برج خنک کننده ندارد  و در تمام اقلیم ها قابل استفاده است و در صورت استفاده از این چیلر دیگر نیازی به استفاده از موتورخانه نیست . و چیلر هوا خنک در فضای باز یا پشت بام خانه قرار می گیرد و در صورتی که ساختمان کوچک باشد می توان به جای چیلر از مینی چیلر استفاده کرد.

چیلر هوایی

مطالعه بیشتر:

چیلر جذبی

چیلرهای جذبی از مبرد های معمولی استفاده نمی کنند.در عوض از آب به عنوان مبرد استفاده می کنند و این ماده با آمونیاک یا لیتیوم بروماید مخلوط می شود. که لیتیوم بروماید رایج تر است زیرا ایمن تر است و سمی نیست.

چیلر جذبی

مطالعه بیشتر:

موتورخانه بویلر را در دو نوع زیر می توان به کار برد

موتور خانه آب گرم

موتورخانه بخار داغ

برای استفاده از هر کدام از بویلر ها باید محیط را بررسی کرد و اگر محیطی که موتورخانه بویلر در آن قرار دارد  خیلی سرد باشد از بویلر بخار داغ و در غیر این صورت از بویلر آب گرم استفاده می شود. سوخت مورد استفاده در بویلر ها معمولا از نوع گاز طبیعی است که حرارت ناشی از سوختن گاز را به آب منتقل می کند و موجب گرمای محیط می شود.

موتورخانه بویلر

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-021

    تلفن همراه:09385059681 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-k790fwec’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

جانسون کنترل
سانیسو-روغن کمپرسور سانیسو

گاز مبرد R507

گاز مبرد R507: گازR507 از دسته گازهای HFC است که ترکیبی آزئ…

گاز مبرد R404a

گاز R404a : این گاز به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گا…

گاز مبرد R407C

گاز مبرد  R407C:   گاز مبرد فریونی R407C مخلوطی از گازه…
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ