محل نصب روفتاپ پکیج|اجزا و نحوه عملکرد روفتاپ پکیج

چگونه واحدهای پشت بام(روفتاپ پکیج) یا RTU کار می کنند. همانطور که از نام آن پیداست، واحدهای پشت بامی یا پکیج یونیت  به اختصار RTU بر روی پشت بام مغازه ها و ساختمان های تجاری کوچک قرار گرفته اند تا تهویه مطبوع مناطق مشخص را تامین کنند.

روفتاپ پکیج

برای تماشای فیلم آموزشی به پایین صفحه بروید.

این واحدهای تهویه مطبوع به صورت پکیج هستند و به دلیل ساده، جمع و جور، مستقل و اینکه همه اجزا در یک واحد تهویه مطبوع قراردارند، محبوب هستند.

نحوه عملکرد روفتاپ پکیج

هدف یک واحد پشت بام(روفتاپ پکیج) توزیع هوای مطبوع در مناطق مشخص یک ساختمان است. روفتاپ پکیج به کانالی متصل می شوند که مسیر مشخصی را برای عبور هوای مطبوع در طول آن فراهم می کند.

تفاوت روفتاپ پکیج RTU و واحدهای هواسازAHU

فرق بین واحدهای هواساز با روفتاپ پکیج

مطالعه بیشتر:

10 نکته که برای انتخاب چیلر باید در نظر بگیرید

اکنون در آخرین آموزش خود به واحدهای هواساز یا AHU نگاه کردیم. من شما را تشویق می کنم که آن را بررسی کنید و فیلم آموزشی را تماشا کنید، برای مشاهده آن اینجا را کلیک کنید. اگر تماشا کرده باشید متوجه خواهید شد که واحدها بسیار شبیه به هم هستند. واحدهای پشت بام نوعی AHU هستند، تفاوت اصلی آنها در این است که معمولا فشرده تر هستند و همیشه روی سقف نصب می شوند، بنابراین برای مقابله با آفتاب، باران، برف، باد و غیره باید استحکام بیشتری داشته باشند و در برابر آب و هوا مقاوم باشند. بعلاوه، AHUها اغلب به نیروگاه مرکزی مانند چیلرها و بویلرها برای تامین گرمایش و سرمایش متصل می شوند، اما RTU ها مستقل هستند و همه چیزهایی را که نیاز دارند در یک واحد دارند. به همین دلیل است که آنها را پکیج تهویه مطبوع  می نامند و ما به زودی داخل برخی از واحدهای مدل را بررسی خواهیم کرد تا دلیل آن را بفهمیم.

انواع مختلفی از واحدهای پشت بام وجود دارد، و ما به چهار نسخه معمولی مختلف نگاه خواهیم کرد، که از ابتدایی ترین آنها شروع می شود. این واحد اول فقط هوای تازه است، هیچ گردش مجددی رخ نمی دهد. 100% هوای تازه را می گیرد و آن را تهویه می کند. هوای برگشتی معمولاً توسط یک اگزاست فن خارجی برای متعادل کردن فشار هوا خارج می شود.

بدنه روفتاپ پکیج

ابتدا ما محفظه داریم، این باید از تمام تجهیزات مکانیکی و الکتریکی داخل واحد در برابر آفتاب، باد، باران، برف، یخبندان و غیره محافظت کند. تعدادی پانل دسترسی در آن تعبیه شده است تا به مهندسان امکان دسترسی به اجزای داخل و تعمیر و نگهداری را انجام دهد.

هود روفتاپ پکیج

در یک انتها معمولاً یک هود هوا وجود دارد. اینجاست که هوای محیط بیرون به داخل دستگاه کشیده می شود. هود به این شکل است تا از ورود آب، برف و زباله به داخل دستگاه جلوگیری کند. معمولاً یک توری در سرتاسر ورودی هود هوا وجود دارد که از ورود حیوانات وحشی و اشیا جلوگیری می کند، زیرا باعث انسداد و آسیب به فن می شود.

دمپر روفتاپ پکیج

مورد بعدی که ممکن است پیدا کنیم چند دمپر است. هر واحدی این‌ها را ندارد، اما مدل‌های جدیدتر معمولاً دارند. اینها اساساً ورق های فلزی هستند که با هم می چرخند. آنها به طور کامل باز می شوند تا هوا وارد دستگاه شود یا برای آب بندی دستگاه بسته می شوند و از ورود یا خروج هوا جلوگیری می کنند. برخی می توانند موقعیت باز خود را بین کاملاً باز و کاملا بسته تغییر دهند، این برای تنظیم میزان جریان هوا به داخل دستگاه از بیرون استفاده می شود، به خصوص اگر از چرخش مجدد استفاده شود و ما در ادامه این ویدیو را بررسی خواهیم کرد. بعد از این مدل پایه

مطالعه بیشتر:

قیمت و خرید چیلر

فیلتر روفتاپ پکیج

بعد از دمپرها، فیلترها را پیدا می کنیم. اینها معمولاً از درب سرویس از واحد خارج می شوند. هدف آنها تمیز کردن هوا با جذب خاک و گرد و غبار موجود در هوای تازه ورودی است. اگر فیلتر نصب نکرده باشیم، فن، مبدل های حرارتی، اجزای مکانیکی و کانال به آرامی تحت پوشش گرد و غبار قرار می گیرند و باعث کاهش کارایی و راندمان دستگاه می شود و اگر بیش از حد ساخته شود باعث می شود بعد از مدتی باعث افت راندمان و  خرابی تجهیزات شوند.

[prod_promo promo_type=’category-promo’ prod_heading=’8663′ cat_heading=’391′ heading=’محصولات تهویه مطبوع’ imgsize=’180′ desktopimg=” mobileimg=” style=’custom-sub’ subheading_size=’22’ label=’مشاهده محصولات رادکو RADCO’ link=’manually,https://www.radcoir.com/shop/’ link_target=’_blank’ size=’small’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ headingcolor=” headingcustom_font=” subcolor=” custom_subfont=” color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ custom_class=” template_class=” av_uid=’av-5b9t232′ sc_version=’1.0′]
جهت مشاهده محصولات تولیدی شرکت رادکو کلیک نمایید
[/prod_promo]

مطالعه بیشتر:

شناخت انواع چیلر، طراحی و نحوه انتخاب بهینه چیلر- بررسی چیلرهای تراکمی و نحوه انتخاب آنها- شناخت انواع کمپرسور، مزایا و معایب هر یک از کمپرسورهای مورد استفاده در چیلر های

کویل روفتاپ پکیج

بعد از فیلترها چند کویل خواهیم داشت. از این کویل ها برای خنک کردن یا گرم کردن هوا با افزودن یا حذف انرژی حرارتی استفاده می شود. بسته به اینکه RTU در کجای جهان قرار دارد و شرایط محیطی که با آن مواجه است، برخی از واحدها فقط خنک کننده خواهند بود، گاهی اوقات آنها فقط گرم می شوند و برخی دیگر گرمایش و سرمایش خواهند بود.

اگر واحد فقط خنک می شود، معمولاً یک کویل به یک واحد تبرید متصل می شود.

اگر واحد فقط گرم می شود، یا به یک پمپ حرارتی، یک مشعل گاز یا یک المنت گرمایش الکتریکی متصل می شود.

اگر واحد گرمایش و سرمایش باشد، یا دارای دو مبدل حرارتی خواهد بود، که یکی از آنها یک کویل است که برای تامین سرمایش به یک واحد تبرید متصل است و دیگری احتمالاً یک مبدل حرارتی لوله ای است که به یک مشعل گاز یا یک بخاری برقی برای تامین گرمایش

از طرف دیگر یک واحد ممکن است گرمایش و سرمایش را با استفاده از یک کویل منفرد که به یک پمپ حرارتی متصل است، ارائه دهد. ما پمپ های حرارتی را در ویدیوی قبلی پوشش داده ایم، برای دیدن آن اینجا را کلیک کنید.

اکثر واحدها از سیستم تبرید برای تامین سرمایش استفاده می کنند. کمپرسور، کندانسور، فن و کنترل‌ها معمولاً در پشت دستگاه یا در کنار دستگاه قرار می‌گیرند تا گرما را دفع کنند و آن را از ورودی و هوای مطبوع داخل واحد دور نگه دارند.

اگر می‌خواهید در مورد انواع مختلف مبدل‌های حرارتی مورد استفاده و نحوه عملکرد آنها بیشتر بدانید، ویدیوی دیگر ما را در مورد مبدل‌های حرارتی HVAC با کلیک بر روی اینجا ببینید.

فن روفتاپ پکیج

بعد از کویل ها، فن را پیدا می کنیم. این معمولاً یک فن از نوع سانتریفیوژ تسمه ای است، اما می تواند یک فن از نوع EC نیز باشد که مصرف انرژی بیشتری دارد. فن هوا را از بیرون و سپس از طریق دمپرها، فیلترها و کویل ها به داخل می کشد و سپس آن را به داخل کانال فشار می دهد تا در اطراف ساختمان توزیع شود.

این ابتدایی ترین نوع واحد پشت بام ما است. پس چه چیز دیگری ممکن است پیدا کنیم؟

روفتاپ پکیج دارای گردش هوا

برخی از واحدها ممکن است هوای داخلی را از طریق سیستم کانال برگشتی به گردش درآورند. این برای صرفه جویی در انرژی به خصوص در زمستان که هوای بیرون بسیار سرد و هوای برگشتی گرم است استفاده می شود. می‌توانیم با مخلوط کردن مقداری هوای گرم برگشتی با هوای سرد ورودی، از این برای کاهش بار گرمایشی استفاده کنیم.

در این طرح یک دمپر هوای برگشتی در واحد پیدا می کنیم. این در هماهنگی با دمپر ورودی کار می کند و این دو موقعیت خود را برای تغییر ترکیب مقدار هوای تازه و مقدار هوای برگشتی از دستگاه تغییر می دهند. همیشه مقدار مشخصی هوای تازه وارد این نوع خواهد شد زیرا در غیر این صورت ساختمان به سادگی با دی اکسید کربن پر می شود و فضایی ناسالم ایجاد می کند. با باز شدن دمپر، مکش فن هوا را از کانال به داخل می کشد. هنگامی که دمپر بسته می شود، هوا به داخل کشیده نمی شود.

گردش و تخلیه هوا در روفتاپ پکیج

نسخه دیگری که با آن روبرو خواهیم شد و این نوع بسیار رایج است. در این طرح ما دوباره دمپر هوای برگشتی داریم، اما این بار می‌توان مقداری یا تمام هوا را به اتمسفر پس زد. دمای هوای بیرون و هوای برگشتی، و گاهی اوقات سطح CO2 هوای برگشتی، تعیین می کند که چه مقدار هوا دفع می شود و چه مقدار مخلوط و دوباره به گردش در می آید. در این نوع واحدها زمانی که دمای هوای بیرون کمتر یا نزدیک به دمای مطلوب داخلی باشد، می توان 100% هوای تازه را به داخل ساختمان دمید و هیچ یک از آن ها دوباره به گردش درآمده و با برآورده شدن نیاز سرمایش، تمام آن تخلیه می شود. ، به این چرخه خنک کننده آزاد یا چرخه اکونومایزر کنار هوا گفته می شود.

روفتاپ پکیج دارای چرخ حرارتی

نسخه نهایی که ما به آن نگاه خواهیم کرد دارای یک چرخ حرارتی است که در واحد تعبیه شده است. این امر با افزایش نیاز به بهره وری انرژی در ساختمان ها برای کاهش انتشار CO2 و همچنین هزینه های انرژی و آب و برق در حال افزایش است.

این دستگاه ابتدا هوا را از طریق هود به داخل می کشد، میزان هوای ورودی توسط دمپر کنترل می شود. سپس هوا از فیلتر عبور می کند تا گرد و غبار و کثیفی را بگیرد و از سطح چرخ حرارتی محافظت کند، سپس از چرخ حرارتی عبور می کند. چرخ حرارتی یک مبدل حرارتی دوار است که گرما یا سرمای هدر رفته را از هوای تخلیه برگشتی گرفته و آن را بدون مخلوط شدن دو بخار هوا به هوای تازه ورودی منتقل می کند. این چرخ های حرارتی کاملاً هواگیر نیستند بنابراین کمی مخلوط شدن هوا رخ می دهد.

چرخ حرارتی برای جبران تقاضای گرمایش و گاهی اوقات سرمایش در مواقعی که شرایط مناسب است، استفاده می‌شود و در مصرف انرژی و هزینه‌های آب و برق صرفه‌جویی می‌کند. پس از چرخ حرارتی، هوا از فیلتر دیگری عبور می کند. درست قبل از فیلتر یک دمپر در جریان هوای برگشتی داریم. این به ما اجازه می دهد تا مقداری از هوای برگشتی را به هوای تازه بازگردانیم و مقدار آن با استفاده از دمپرها تغییر می کند. همه RTU چرخ های حرارتی این ویژگی را ندارند، برخی فقط از 100٪ ورودی و استخراج هوای تازه استفاده می کنند. اگر گزینه چرخش مجدد را نداشته باشد، احتمالاً واحد این بانک فیلتر دوم را نخواهد داشت.

پس از این، هوا از طریق مبدل های حرارتی جریان می یابد که هوا را تا دمای مورد نظر گرم یا خنک می کنند.

سپس فن هوا را در داخل ساختمان از طریق کانال به مکان های تعیین شده توزیع می کند.

سپس هوای برگشتی از طریق کانال برگشتی به داخل RTU کشیده می شود. هنگامی که دوباره وارد RTU شد، این گزینه را دارد که مقداری هوا را دوباره به ورودی هوای تازه بازگرداند، در غیر این صورت همه از یک فیلتر و سپس از چرخ حرارت عبور می کند تا گرمای هدر رفته را جذب کند.

بعد از چرخ حرارتی ممکن است یک فن استخراج پیدا کنیم، در غیر این صورت فشار ناشی از فن اصلی منبع تغذیه را می توان برای خارج کردن هوا در برخی از طرح ها استفاده کرد.

سپس هوا از دمپر استخراج عبور می کند که برای تغییر حجم اختلاط هوای برگشتی و همچنین فشار داخل ساختمان استفاده می شود، پس از آن از یک توری عبور می کند که فقط مانع از ورود اشیا و حیات وحش به واحدی می شود که در آن قرار خواهد گرفت. از سیستم به جو خارج می شود.

مطالعه بیشتر:

قیمت چیلر و نکات مهم در خرید چیلر

مهم ترین برندهای کمپرسور سرمایشی فعال در بازار ایران

انواع کمپرسور:

کمپرسور دانفوس کمپرسور بیتزر کمپرسور کوپلند

انواع کمپرسورهای کوپلند

کمپرسور اسکرال کوپلند کمپرسور DWM کوپلند
کمپرسور DWM کوپلند سری S
برای مشاهده ی کمپرسور اسکرال کوپلند لطفا کلیک نمایید برای مشاهده ی کمپرسور DWM کوپلند لطفا کلیک نمایید

انواع کمپرسور دانفوس

  • کمپرسور سیلندر پیستونی (سری MTZ، MT، NTZ) طیف وسیعی از کمپرسورهای قوی مبتنی بر بیش از 40 سال تجربه در این زمینه
  • کمپرسور اسکرال DANFOSS (سری HLM، HRM، SY، SM)
کمپرسور منیروپ دانفوس کمپرسور منیروپ دانفوس
کمپرسور اسکرال دانفوس کمپرسور اسکرال دانفوس

انواع کمپرسور تولیدی شرکت بیتزر

کمپرسورسمی هرمتیک پیستونی بیتزر کمپرسورسمی هرمتیک پیستونی بیتزر
کمپرسور رفت و برگشتی بیتزر کمپرسور رفت و برگشتی بیتزر
کمپرسور کامپکت اسکرو بیتزر کمپرسور کامپکت اسکرو بیتزر
کمپرسور دو مرحله ای بیتزر کمپرسور دو مرحله ای بیتزر
کمپرسور سمی هرمتیک اسکرو بیتزر کمپرسور سمی هرمتیک اسکرو بیتزر
کمپرسور تسمه ای بیتزر کمپرسور تسمه ای بیتزر
کمپرسور اسکرال بیتزر کمپرسور اسکرال بیتزر

مطالعه بیشتر:

شناخت انواع کمپرسور، مزایا و معایب هر یک از کمپرسورهای مورد استفاده در چیلر های تراکمی

مشاهده فیلم

مطالعه بیشتر:

قیمت و خرید چیلر و مینی چیلر صنعتی

مطالعه بیشتر:

قیمت و خرید مینی چیلر خانگی و ساختمانی

قیمت و مشخصات فنی فن کویل

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609-71057987

    تلفن همراه:09025555107 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-1bvdktq’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

قیمت چیلر-خرید چیلر
طراحی چیلر هوا خنک
Chiller-efficiency-improvments
سیستم تهویه کارخانه جوجه کشی صنعتی
سیستم های HVAC برای انبارها
سیستم های تهویه مخصوص اتاق سرور
سیستم تهویه مطبوع مترو
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ