چیلر سردخانه صنعتی

انجماد روشی سنتی برای حفظ مواد غذایی است .از گذشته تا به امروز برای حفظ خواص تغذیه‌ای غذا ، ماندگاری محصولات غذایی، ضایعات کاهش و سودآوری در کسب‌وکار مواد غذایی از روش انجماد استفاده می كردند. امروزه نیز با ابداع  چیلرها یا سیستم های خنك كننده سریع مواد غذایی در آشپزخانه های صنعتی ضروری به كار می رود.

رستوران داری به معنای بر عهده گرفتن مسئولیت های مختلف از قبیل ارائه غذاهای لذیذ به مشتریان، حفظ ایمنی و کیفیت غذاها، حفظ آشپزخانه کارآمد و مدیریت کارکنان تنها بخشی از وظایف روزانه آنها است. در نتیجه، هر تجهیزاتی که بتوانند این كارها را انجام دهند یك دارایی ارزشمند برای آشپزخانه محسوب می شوند.

چیلر سردخانه صنعتی یکی از این موارد است كه علاوه بر مفید بودن آن در حفظ ایمنی غذاهای پخته شده،برای به حداکثر رساندن کارایی و مدیریت رستوارن ها ضروری است.چیلرهای سردخانه مواد غذایی مزایای مهمی برای صرفه جویی در زمان برای سرآشپزها و مدیران رستوران ها دارند. همانطور که قبلاً ذکر شد، روش‌های ستنی برای کاهش سریع دمای مواد غذایی و تکنیک هایی شامل خیساندن غذا در یک حمام آب یخ ،با استفاده از چیلرها می توان به سرعت غذاها را در زمان مناسب به دمای مناسب رساند .

اصلی ترین دلیل استفاده از چیلرهای سردخانه صنعتی فرآیند انجماد سریع مواد غذایی است كه منجر به عدم تشکیل میکروکریستال ها(باكتری عای مواد غذایی) در داخل غذا می شود که به حفظ کیفیت و حفظ ایمنی انواع مواد غذایی کمک می کند. شرکت ما تولید و تامین کننده تجهیزات تهویه مطبوع مثل چیلر هست.یکی از کار بردهای چیلر در سردخانه مواد غذایی ،دارویی و صنعتی است.اگر صاحب گارگاه های صنعتی مواد غذایی هستید و نیاز به نگهداری طولانی مدت مواد غذایی خام یا نیمه پخته دارید قصد داریم شما را با مبحث  طلایی چیلر سردخانه صنعتی آشنا كنیم.

آشنایی با چیلر سردخانه صنعتی

سیستم های خنك كننده مواد غذایی یا همان چیلرها یک انتخاب مطمئن و مقرون به صرفه برای ایمن و خوشمزه نگه داشتن محصولات غذایی در محیط های صنعتی است. انواع چیلرهای گوناگون در صنایع فرآوری مواد غذایی با طیف گسترده ای از ظرفیت ها و کنترل دما وجود دارد.چیلرهای سردخانه مواد غذایی با دمیدن هوای سرد شده روی مواد غذایی بسته به دمای اتاق، مواد غذایی را انجماد می كنند.

هدف این چیلرها سرد کردن غذاها با سرعت سریع است. این وسایل معمولاً می توانند دمای غذاها را از 160 درجه به 41 درجه فارنهایت یا کمتر در حدود 90 دقیقه کاهش دهند.البته این بستگی به دمای غذا، تنظیم چیلر و اینکه آیا غذا باید منجمد و یا صرفاً خنک شود، دارد. چیلر سردخانه مواد غذایی یا سیستم خنک کننده سریع مواد غذایی یکی از تجهیزات ضروری در آشپزخانه های صنعتی است. این چیلرها در مقایسه با فرآیندهای خنک‌سازی سنتی مزایای زیادی دارند. یکی از این ویژگی ها کاهش دمای داخلی مواد غذایی تازه پخته شده در کمتر از دو ساعت  و جلوگیری از پخش شدن باکتری ها و تغییر رنگ، ​​بافت، طعم و بو مواد غذایی است.

Tefcold BLC10 Blast Chiller and Freezer with two fans

كاربردهای چیلر سردخانه صنعتی

چیلرها دمای مواد غذایی را در مقایسه با یخچال و فریزرهای معمولی با سرعتی سریع پایین می آورد و در نتیجه رشد باکتری ها را به حداقل می رساند و کیفیت غذا را بهتر حفظ می کند.

غذاهای پخته شده در آشپزخانه رستوران ها همیشه بلافاصله سرو نمی شوند و برخی از آنها باید برای مصارف بعدی مشتریان نگهداری شوند.یکی از مزایای اصلی چیلر مواد غذایی توانایی آن در پایین آوردن سریع دمای غذاهای پخته شده در محدوده ایمن برای جلوگیری از رشد باکتری ها و آماده سازی آنها برای نگهداری مناسب است. همانطور كه می دانید،باکتری ها سریع ترین رشد را بین 40 درجه فارنهایت و 140 درجه فارنهایت تجربه می کنند ،برای کاهش فرصت‌های رشد باکتری‌ها و به خطر انداختن سلامت مشتریان، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای خنک شدن سریع غذاهای پخته شده و محدوده دمایی معینی را تعیین كرده اند.

در سال 2017 محدوده دمایی مشخص شده برای غذاها باید ظرف دو ساعت از دمای 135 درجه فارنهایت به 70 درجه فارنهایت برسند. این سرعت خنک‌سازی را می‌توان از طریق ابزارهای چیلرهای سردخانه مواد غذایی انجام داد.

باکتری ها تنها رشدی نیستند که سرآشپزها باید نگران آن باشند. یکی دیگر از کریستال های یخ است که هر چه بزرگتر شوند به سطح سلولی غذاها آسیب می رسانند. هر چه مواد غذایی در معرض این كریستال ها بیشتر قرار گیرد، بافت و طعم آن بیشتر آسیب می بیند. خوبی چیلرها مواد را سریعتر منجمد می کند و تشکیل یخ را محدود می کنند.

در نتیجه این ابزارها، توانایی رستوران را برای خرید عمده مواد غذایی بهبود می بخشد و باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. چنین حفظ تازگی همچنین به این معنی که سرآشپزها می توانند مقادیر بیشتری از غذاهای از پیش آماده را به یکباره تازه آماده کنند. چیلرهای فرآوری مواد غذایی صنعتی از فرایند خنک کننده برای حذف گرما از مواد غذاییاستفاده می کنند و غذاها را به خوبی سرد نگه می دارند، همچنین دما را حفظ می كند. چیلرهای سردخانه مواد غذایی برای انواع برنامه های کاربردی پردازش مواد غذایی  استفاده می شود

The In-Depth Blast Chiller and Freezer Buying Guideانواع چیلر سردخانه صنعتی

اگرچه چیلرها مدل های متفاوتی دارند، اما چهار نوع اصلی خنک کننده موادغذایی وجود دارد که هر کدام برای نگهداری مواد غذایی مختلف مناسب هستند. بسیاری از چیلرهای صنعتی، دارای کنترل های دیجیتال قابل برنامه ریزی هستند که به کاربر امکان می دهد حالت های سرمایش را با زمان ها و سطوح خنک کننده ذخیره کنند این کار برای حفظ طعم، بافت و ارزش موادغذایی مفید است. زیرا كه، شیرینی در مقایسه با گوشت به خنکی بسیار کم تری نیاز دارد.

انواع چیلرها:

  •  Soft Chill: این نوع چیلر برای خنک کردن دسر و شیرینی و غذاهایی مانند سبزیجات، ماهی، برنج و ماکارونی این چیلر مناسب است
  • Hard Chill  : این چیلر مواد غذایی برای اکثر محصولات از جمله گوشت های پخته، لازانیا، پای، پیتزا و غیره مناسب می باشد.
  • Hard Chill “Max”  :برای غذاهایی با چربی زیاد مانند گوشت‌، سوسیس و خورش‌ها این چیلر مناسب می باشد.
  • Blast Chiller: این چیلر دمای غذا را از 70 به -18 درجه سانتیگراد کاهش می دهد و برای انواع موادغذایی بدون ازبین بردن ظاهر، شکل و طعم غذا مناسب است .
  • چیلرهای آب آشامیدنی:خنک کننده چیلرهای آب آشامیدنی بر پایه آب ،با مبدل های حرارتی دو جداره از آلودگی آب جلوگیری می کند. چیلرهای آب آشامیدنی برای فرآیندهای غذایی با دمای متوسط ​​مانند پنیر، گوشت و تولید سس مناسب هستند و معمولاً یک راه حل اقتصادی برای خنك كردن مواد غذایی است.
  • چیلرهای گلیکول:مایع خنک‌کننده در چیلر گلیکول، ترکیبی از آب و گلیکول است که به عنوان یک ضد یخ برای رسیدن به نقطه انجماد کمتر از آب استفاده می كنند. این چیلرها از پروپیلن گلیکول غیر سمی برای ایمنی مواد غذایی استفاده می کنند و اغلب در کاربردهای نگهداری مواد غذایی در دمای پایین برای محصولات غذایی مانند ماست، بستنی، شکلات و میزهای سرد استفاده می شوند، اما برای کاربردهای بالای انجماد نیز مناسب هستند.

دلایل سرمایه گذاری بر روی خرید چیلر سردخانه صنعتی

  • افزایش ایمنی مواد غذایی مطابق با قوانین و دستورالعمل های FSA و HACCP
  • عدم تغییر در بافت،طعم و محتوای موادغذایی
  • به حداقل رساندن نگهداری وزن مواد غذایی
  • نگهداری ایمن از غذاهای از پیش آماده شده
  • قابل استفاده در رویدادهای پذیرایی بزرگ
  • به حداقل رساندن مسمومیت غذایی
  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • پختن مرغ و سبزیجات روی اجاق گاز در تابه
  • افزایش عمر مفید مواد غذایی
  • كاهش ضایعات مواد غذایی
  • به رستوران‌ها اجازه می‌دهد تا غذای خنک را دم کرده، ذوب کرده و تقریباً با همان کیفیت غذای تازه سرو کنند.
  • حفظ مواد مغذی غذاها
  • حفظ کیفیت محصولات غذایی
  • افزای ماندگاری غذاهای آماده
  • جلوگیری از رشد سریع باکتری ها
  • امكان خنك كردن غذاهای پخته شده
  • کمک به سرآشپزها و آشپزها برای خنك كردن مواد غذایی
  • به عنوان مثال، می‌توان ظرف ماکارونی را به سرعت در فریزر بلاست خنک کنید و پس از سرد شدن سس به آن اضافه کنید. علاوه بر این، می‌توانید همچنین می توان بستنی و شربت‌های نرم و خامه‌ای درست كرد بدون اینکه کریستال‌های یخ در آنها تشكیل شود.
  • نگه داشتن غذا در منطقه خطر دما (باکتری ها با سرعتی بین دمای 40 تا 140 درجه فارنهایت تکثیر می شوند). برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ناشی از غذا. چیلرها از مواد غذایی در برابر منطقه خطر محافظت می کنند.

چیلرهای سردخانه صنعتی در مقابل خنک کننده های سنتی

مهم ترین تفاوت بین فریزر و چیلرها این است که فریزر، مواد غذایی را در دمای کمتر از انجماد نگه می دارد در حالی که چیلرها با دمیدن هوای سرد روی مواد غذایی و کاهش تدریجی دما غذا را به سرعت خنك كند و پس از سرد شدن، غذا باید از چیلر خارج شده و در فریزر نگهداری می شود. در نتیجه چیلر می تواند بهره وری شما را در آشپزخانه افزایش دهد.

در حالی كه، فریزر برای نگهداری مواد غذایی منجمد است، اما یخ زدن مواد غذایی در فریزر کیفیت غذا را حفظ نمی کند. اما چیلرها به سرعت غذاها را منجمد کرده و ارزش غذایی آنها را حفظ می كنند.

به طور کلی، چیلرهای ابزارهای عالی برای افزایش کارایی و طولانی‌تر شدن ماندگاری محصولات غذایی هستند. اگر اغلب مواد غذایی را فریز می‌کنید تا بعداً از آن استفاده کنید ،سرمایه‌گذاری بر روی چیلر سرمایه‌گذاری عالی برای رستوران ها و کارکنان آشپزخانه می باشد.

  • صرفه جویی در پول

برخی از شرکت ها برای نیازهای خنک کنندگی مواد غذایی هزینه هایی صرف خرید یخ می کنند و همین بار مالی زیادی را بر دوش رستوران ها می گذارد. چیلرهای فرآوری مواد غذایی نیازی به پر کردن مداوم یخ ندارند و در نتیجه می توانید در هزینه های خود پس انداز و صرفه جویی کنید. چیلرهای فرآوری مواد غذاییبا كنترل دقیق دما تازگی مواد غذایی را حفظ می كنند.

  • عملکرد بهتر

چیلرها عملکرد گردش سیستم را کاهش می‌دهد،چیلرهای فرآوری مواد غذایی محدوده دمایی را حفظ می کنند، بنابراین خطر یخ زدن غذاها وجود ندارد. علاوه بر این، سیستم‌های گلیکول چیلرها دارای خواص ضد یخ هستند و تضمین می‌کنند که دیگر هرگز با یخ در چیلر مواجه نخواهید شد.

  • کنترل دما دقیق تر

چیلرهای فرآوری مواد غذایی به طور استاندارد با مبدل‌های حرارتی ثانویه و درایوهای فرکانس متغیر (VFD)، آب را تا مرز انجماد خنک می كنند و کنترل‌ دقیق دما را فراهم می كنند.

[prod_promo promo_type=’category-promo’ prod_heading=’8663′ cat_heading=’391′ heading=’محصولات تهویه مطبوع’ imgsize=’180′ desktopimg=” mobileimg=” style=’custom-sub’ subheading_size=’22’ label=’مشاهده محصولات رادکو RADCO’ link=’manually,https://www.radcoir.com/shop/’ link_target=’_blank’ size=’small’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ headingcolor=” headingcustom_font=” subcolor=” custom_subfont=” color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ custom_class=” template_class=” av_uid=’av-5hryue8′ sc_version=’1.0′]
جهت مشاهده محصولات تولیدی شرکت رادکو کلیک نمایید
[/prod_promo]

آیا استفاده از چیلرهای خنک کننده ضروری است؟

طبق قانون همه آشپزخانه های تجاری ملزم به اقداماتی برای تسهیل ایمنی مواد غذایی هستند چیلرهای خنک کننده ظاهری شبیه کابیت آشپزخانه دارند با این تفاوت كه در زیر آنها یک سیستم فن قدرتمند برای خنک یا منجمد کردن سریع مواد غذایی و نگهداری ایمن آنها استفاده می شود.

با استفاده از فن های قدرتمند چیلرها، هوای سرد به طور یکنواخت و پیوسته در سراسر قفسه ها گردش می کند و مواد غذایی را خنک می کند . انجماد سریع منجر به تشکیل کریستال های کوچک یخ در مواد غذایی می شود این کریستال‌های کوچک کیفیت موادغذایی را حفظ و وقتی موادغذایی یخ‌زدایی شوند تاثیری بر بافت،طعم و مزه آنها ندارد.

نكات مهم هنگام خرید چیلرسردخانه صنعتی

  • تعیین اینكه برای خنک کردن یا انجماد در چیلرهای صنعتی چه مقدار موادغذایی مورد نیاز است؟
  • ظرفیت مورد نیاز به اندازه آشپزخانه و مقدار غذایی که تولید یا آماده سازی می كنید چقدر است؟
  • یکی از مهم‌ترین نکات هنگام انتخاب چیلرهای مواد غذایی حداکثر ظرفیت آنها است.
  • هر کدام از عملکردهای انجماد و خنک کننده ظرفیت های متفاوتی دارند.اگرچه برخی از مدل ها ظرفیت را به صورت لیتر نشان می دهند ولی معمولاً در کیلوگرم نمایش داده می شود.
  • همیشه ظرفیتی مشابه یا بیشتر از نیاز خود انتخاب کنید زیرا پر کردن بیش از حد مواد غذایی باعث کاهش اثربخشی شده و عملکرد فرآیند سرد کردن یا انجماد و ایمنی مواد غذایی را به خطر می اندازد.
  • برخی از مدل‌های چیلر مواد غذایی دارای حالت ذخیره‌سازی یا عملکرد نگهداری هستند. یعنی پس از پایان چرخه سرمایش، به طور خودکار محتویات مواد غذایی را در دمای مناسب و در شرایط بهینه نگهداری می كند.
  • برای انتخاب اندازه چیلر باید فضایی را که در دسترس دارید به دقت اندازه گیری کنید و از آن به عنوان راهنمای خرید چیلر استفاده کنید.
  • همچنین محل قرارگیری چیلر را بررسی کنید كه آیا چیلر در محلی که تعیین کردید قرار می گیرد؟ همچنین تمام نقاط چیلر از جمله درهای بیرونی، درهای داخلی و راهروها را اندازه گیری کنید

چرا باید چیلر سردخانه صنعتی را انتخاب کنید؟

چیلرهای خنک کننده برای هر صنعت غذایی با محصولات فاسد شدنی ضروری است. این چیلرها فرآیند صنایع غذایی را به طور چشمگیری تغییر می دهند، نیاز به نیروی کار را کاهش و امکان انجماد و خنک کنندگی را به بهترین نحو انجام می دهد. همچنین چیلرهای سردخانه صنعتی نه تنها برای تهیه موادغذایی و نگهداری مفید هستند بلکه برای آماده سازی اقلام منو برای مصرف موادغذایی نیز مفید هستند قابلیت خنک‌کنندگی سریع چیلرهای خنک کننده، نگهداری سریع کاستارد ژلاتینی و شیرینی را محیا می کند.چیلرهای خنک کننده مزایای مهمی برای صرفه جویی در زمان سرآشپزها دارند.

قیمت چیلر سردخانه صنعتی

وقتی بحث خرید چیلر سردخانه صنعتی به میان می آید اولین چیزی كه به ذهن خریدار تداعی می شود قیمت آن است، باتوجه به تنوع چیلرهای سردخانه صنعتی در ظرفیت ها و نوع امكانات از قبیل هوا خنک و آب خنک،نوع آیتم ها و نرخ ارز قیمت های متفاوتی دارند.

اگر می خواهید بر روی خرید چیلر سردخانه صنعتی سرمایه گذاری كنید حتما باید به  خدمات پس از فروش و كیفیت محصول توجه كنید و در برخی موارد قیمت را فدای ویژگی های خوب محصول كنید. برخی مشتریان به دنبال چلیرهای مواد غذایی ارزان قیمت هستند اما از آنجا كه برای خرید چیلرهای ارزان قیمت نیز باید هزینه های گزاف بپردازید،بنابراین توجه به عمر بالا و كیفیت آن بسیار مهم است تا در سال های اولیه استفاده شاهد خرابی های متعدد نباشید.

تمامی این امكانات در قیمت چیلر تاثیر بسزایی دارد از قبیل:

  • ظرفیت چیلر
  • امکاناتی از قبیل دیجیتال یا آنالوگ بودن چیلر
  • نوع کمپرسور نصب شده
  • الکتروموتورهای اینورتر دور متغیر و یا دور ثابت
  • نوع کندانسور در سه نوع هوایی و آبی و تبخیری كه نوع تبخیری كاربرد كمتری دارد.
  • کمپرسور های مورد استفاده در انواع سیلندر پیستونی (Reciprocating) ، پیستونی، اسکرال، روتاری و ساخت معتبرترین سازندگان اروپایی
  • امکان بهره گیری از سیستم کنترل میکرو پروسسوری، الکترومکانیکی و سیستم کنترل هوشمند (PLC) با قابلیت اتصال به سیستم BMS
  • فن اروپایی،ایرانی / چینی
  • دمای محیط اثر مستقیم بر انتخاب تجهیزات چیلر به ویژه کندانسور دارد.
  • کیفیت قطعات، سطح طراحی و دقت در جزئیات چیلر

مطالعه بیشتر:

قیمت چیلر و نکات مهم در خرید چیلر

مهم ترین برندهای کمپرسور سرمایشی فعال در بازار ایران

انواع کمپرسور:

کمپرسور دانفوس کمپرسور بیتزر کمپرسور کوپلند

انواع کمپرسورهای کوپلند

کمپرسور اسکرال کوپلند کمپرسور DWM کوپلند
کمپرسور DWM کوپلند سری S
برای مشاهده ی کمپرسور اسکرال کوپلند لطفا کلیک نمایید برای مشاهده ی کمپرسور DWM کوپلند لطفا کلیک نمایید

انواع کمپرسور دانفوس

  • کمپرسور سیلندر پیستونی (سری MTZ، MT، NTZ) طیف وسیعی از کمپرسورهای قوی مبتنی بر بیش از 40 سال تجربه در این زمینه
  • کمپرسور اسکرال DANFOSS (سری HLM، HRM، SY، SM)
کمپرسور منیروپ دانفوس کمپرسور منیروپ دانفوس
کمپرسور اسکرال دانفوس کمپرسور اسکرال دانفوس

انواع کمپرسور تولیدی شرکت بیتزر

کمپرسورسمی هرمتیک پیستونی بیتزر کمپرسورسمی هرمتیک پیستونی بیتزر
کمپرسور رفت و برگشتی بیتزر کمپرسور رفت و برگشتی بیتزر
کمپرسور کامپکت اسکرو بیتزر کمپرسور کامپکت اسکرو بیتزر
کمپرسور دو مرحله ای بیتزر کمپرسور دو مرحله ای بیتزر
کمپرسور سمی هرمتیک اسکرو بیتزر کمپرسور سمی هرمتیک اسکرو بیتزر
کمپرسور تسمه ای بیتزر کمپرسور تسمه ای بیتزر
کمپرسور اسکرال بیتزر کمپرسور اسکرال بیتزر

مطالعه بیشتر:

شناخت انواع کمپرسور، مزایا و معایب هر یک از کمپرسورهای مورد استفاده در چیلر های تراکمی

نتیجه

چیلرهای سردخانه صنعتی یا انجماد افزودنی عالی برای کسب و کار شما برای افزایش کارایی و طولانی‌تر شدن ماندگاری محصولات غذایی هستند. اگر اغلب غذا را منجمد می‌کنید تا بعداً از آن استفاده کنید یا در انتظار خنک شدن غذا هستید، سرمایه‌گذاری در چیلر سرد خانه صنعتی سرمایه‌گذاری عالی برای شما و کارکنان آشپزخانه می باشد.

مطالعه بیشتر:

قیمت و مشخصات فنی فن کویل

مطالعه بیشتر:

قیمت و خرید چیلر و مینی چیلر صنعتی

مطالعه بیشتر:

قیمت و خرید مینی چیلر خانگی و ساختمانی

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. کارشناسان شرکت مهندسی و بازرگانی راهبرد انرژی درفک (رادکو) آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشند.

راههای ارتباط با ما

  • تلفن های تماس با ما

    دفتر تهران:28428609و71057987-021

    تلفن همراه:09025555107 

     ساعت پاسخگویی : شنبه تا پنجشنبه  ساعت 9 الی 18

  • آدرس ایمیل

    واحد بازرگانی و فروش:

    sm@radcoir.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[promo_modern promo_type=’custom’ page_link=’144′ post_link=’4343′ portfolio_link=’94’ custom_link=’http://www.radcoir.com/shop/’ promo_image=’http://www.radcoir.com/wp-content/uploads/2019/08/فروش-محصولات-تهویه-مطبوع-سرکت-راهبرد-انرژی-درفکرادکو.jpg’ attachment=’2885′ attachment_size=’full’ new_title=’ محصولات شرکت رادکو ‘ extratag=” img_size=’gallery’ heading_size=’30’ extra_bg=’#0074aa’ overlay=’0.6′ overlay_start=’10’ overlay_end=’50’ custom_class=” av_uid=’av-103vybk’ admin_preview_bg=”][/promo_modern]

قیمت چیلر-خرید چیلر
طراحی چیلر هوا خنک
Chiller-efficiency-improvments
سیستم تهویه کارخانه جوجه کشی صنعتی
سیستم های HVAC برای انبارها
سیستم های تهویه مخصوص اتاق سرور
سیستم تهویه مطبوع مترو
ازطریق واتساپ با ما در تماس باشید
ارسال از طریق واتساپ